• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Billabong

Josan123 skrev 2009-02-21 19:08:47 följande:

En fråga När ni beställer en vagn från utlandet vart beställer ni då ifrån?
    Beställde också från babytrader, men det var i augusti -07. Med den tidens växelkurs och nykund-rabatt kostade vagnen 6950:- den dagen jag gjorde min beställning - mycket nöjd med min vinst.

I dagsläget vet jag inte vad som är lönsamt... Priserna höjs väl i Sverige fr o m nu 1 mars? Vet inte om det är detsamma i andra europeiska länder?
  • Unbornchild
    Billabong skrev 2009-02-21 22:35:56 följande:
    Beställde också från babytrader, men det var i augusti -07. Med den tidens växelkurs och nykund-rabatt kostade vagnen 6950:- den dagen jag gjorde min beställning - mycket nöjd med min vinst. I dagsläget vet jag inte vad som är lönsamt... Priserna höjs väl i Sverige fr o m nu 1 mars? Vet inte om det är detsamma i andra europeiska länder?Jag mailade precis babytrader angånde nukundsrabatten samt prishöjningen. =)
  • Unbornchild

modestyclara skrev 2009-02-21 22:35:24 följande:

Unbornchild skrev 2009-02-21 22:33:49 följande:
    Nä ingen bas i fleece vad jag vet...
    Bra =)
  • imaj
    Billabong skrev 2009-02-21 22:35:56 följande:
    Beställde också från babytrader, men det var i augusti -07. Med den tidens växelkurs och nykund-rabatt kostade vagnen 6950:- den dagen jag gjorde min beställning - mycket nöjd med min vinst. I dagsläget vet jag inte vad som är lönsamt... Priserna höjs väl i Sverige fr o m nu 1 mars? Vet inte om det är detsamma i andra europeiska länder?
    Unbornchild skrev 2009-02-21 22:44:59 följande:
    Jag mailade precis babytrader angånde nukundsrabatten samt prishöjningen. =)
    Priserna höjs överallt och nykundsrabatten finns fortfarande, dock så är det inte värt att köpa från Babytrader då Euron ligger så högt i förhållande till kronan. Köp från pramworld.co.uk istället om du vill köpa utomlands...
  • herr o fru carlsson

Hej! Har precis fått hem min cam och fattar inte riktigt hur regnskyddet ska sitta när man har liggdelen på... Har någon en bild som visar hur det ska sitta?

• Billabong

herr o fru carlsson skrev 2009-02-22 08:25:55 följande:

Hej! Har precis fått hem min cam och fattar inte riktigt hur regnskyddet ska sitta när man har liggdelen på... Har någon en bild som visar hur det ska sitta?
    Läs och titta på bilderna i bloggen, länk finns i TS. Man gör likadant när det är liggdelen på som sittdelen - det är ju samma ram och sufflett.
  • herr o fru carlsson
    Svar på #6861
    Billabong skrev 2009-02-22 08:33:22 följande:
    Läs och titta på bilderna i bloggen, länk finns i TS. Man gör likadant när det är liggdelen på som sittdelen - det är ju samma ram och sufflett.
    har inte provat med sittdelen :)
  • Billabong
    herr o fru carlsson skrev 2009-02-22 08:37:42 följande:
    har inte provat med sittdelen :)
    Nej det förstår jag.
    Jag menade mest som ett tillägg av information utöver den som finns i bloggen - eftersom bilderna där är av en sittdel istället för en liggdel som du har.
  • Liten Mjau

Har en fråga till er proffs här inne. Jag kollar lite på bugaboo annonser och ibland så står det att den har den "säkra" chassit för det är en 07 eller 08. Vad menar de då?

• Fröken Småland
    Liten Mjau skrev 2009-02-22 10:44:26 följande:
    Har en fråga till er proffs här inne. Jag kollar lite på bugaboo annonser och ibland så står det att den har den "säkra" chassit för det är en 07 eller 08. Vad menar de då?
    Svårt att säga i just det här fallet. Alla chassin med gamla höjdjusteringen dvs vingmuttrar är säkra. Av de nyare chassina med snäppfästen är det många som menar att de popnitade snäppfästena som efterföljde de med skruvar skall vara säkra. Det finns dock många som kan intyga att så inte är fallet. Om du köper begagnat så följer inte garantin med vagnen (om inte kvittot är utan namn, då kan du utnyttja garantin).

När man skriver säker så menar man i det här fallet att de inte glider även fast de är låsta. Dock kan de aldrig lossna helt.
    Nytt namn - samma gamla gris
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16