• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Billabong
    Champagne77 skrev 2009-02-22 11:35:13 följande:
    Hej alla. Har försökt att läsa i bloggen, men hittar inget svar... Ingår regnskydd när man köper en ny vagn eller måste man beställa det separat???
    Regnskyddet ingår.
    Det står vad som ingår på Bugaboos hemsida under rubriken "What ypu get" under resp. vagnmodell.
  • Mawe123
    Fröken Småland skrev 2009-02-22 11:21:53 följande:
    Liten Mjau: Nja, eller så handlar de i god tro, chassina skulle förväntas vara OK efter att de börjat med popnitningen och långt ifrån alla har haft problem.
    Jag har chassit med popnitar och har använt den nu sen i juni har inte haft några som helst problem med att handtaget glidit. Innan jag fick chassit med popnitarna hade jag det med skruvar och det var ett sånt "problemchassi" men efter bytet är jag helt nöjd och har svårt att tänka mig att detta kommer att börja glida nu..
    William 000213, Lowe 070712
  • Champagne77
    Billabong skrev 2009-02-22 11:39:00 följande:
    Regnskyddet ingår.Det står vad som ingår på Bugaboos hemsida under rubriken "What ypu get" under resp. vagnmodell.
    Tack Sara för snabbt svar . Man är ju så fl-beroende att ingen annan värdl verkar existera . Har ni bestämt vad ni ska ha för vagn nu?
  • Mawe123
    Fröken Småland skrev 2009-02-22 11:18:37 följande:
    Tja, någon cm åt varje håll så sammanlagt kan det nog bli fem
    Ja, för mig är det nästan två upp och ner, kanske är lika för alla! 
    William 000213, Lowe 070712
  • Billabong
    Champagne77 skrev 2009-02-22 11:42:10 följande:
    Tack Sara för snabbt svar . Man är ju så fl-beroende att ingen annan värdl verkar existera . Har ni bestämt vad ni ska ha för vagn nu?
    Nej.
    Det finns ju ingen som vi vill ha... Dumma Bugaboo som drar så på syskon-/tvillingvagnslanseringen.
    Kanske kan köpe en Cameleon till och binda ihop dem...?
  • hyperballad
    Svar på #6880
    Billabong skrev 2009-02-22 12:08:00 följande:
    Nej. Det finns ju ingen som vi vill ha... Dumma Bugaboo som drar så på syskon-/tvillingvagnslanseringen. Kanske kan köpe en Cameleon till och binda ihop dem...?
    men var det inte någon här inne som länkade till en sittdels sak som man kunde koppla på vagnar på sidan, som en sidovagn?
    kanske bara jag som har fel för mig eller???
  • Aelia

Jag måste sälja min kära bugga. jag är aldrig hemma, pappa bryr sig inte vilken vagn han kör plus att 3,5 åringen får inte plats i den. Använder den till både 1,5 och 3,5 åringar 

Vilken skulle ni välja av dessa 2 som passar bra efter bugga Urban Jungle eller Brio Race.
    Har så svårt att välja. Har haft båda vagnar innan men aldrig till 2 små barn, som skulle passa då, vagnen ska lämnas på dagis ibland, en orsak till att buggan måste säljas, den skulle jag aldrig våga lämna där.
  • 07melwin

Hej!! Ni som växlar eran ståbräda mellan Cam och Bee vad har ni för ståbräda??

• Billabong

hyperballad skrev 2009-02-22 12:13:10 följande:

Svar på #6880
    men var det inte någon här inne som länkade till en sittdels sak som man kunde koppla på vagnar på sidan, som en sidovagn?kanske bara jag som har fel för mig eller???
    "Problemet" för oss, ur Bugaboo-hänseende, är att vi väntar tvillingar.
    Om det "bara" är ett småsyskon och ett äldre syskon hade vi kompletterat med bärsjal för den lilla och en Tiny tot-sittpall för det äldre barnet.
    Men annars har du rätt för dig, det finns en sidovagn som går att haka på - den passar väl de flesta vagnar som jag förstått det.
  • hyperballad
    Svar på #6884
    Billabong skrev 2009-02-22 12:16:15 följande:
    "Problemet" för oss, ur Bugaboo-hänseende, är att vi väntar tvillingar. Om det "bara" är ett småsyskon och ett äldre syskon hade vi kompletterat med bärsjal för den lilla och en Tiny tot-sittpall för det äldre barnet. Men annars har du rätt för dig, det finns en sidovagn som går att haka på - den passar väl de flesta vagnar som jag förstått det.
    ahh okej, då är det inte aktuellt med sidovagnsgrejjen..
    hmm ja näe lycka till med vagnbestyren!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16