• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Lumlan

hej jag har en fråga om min vagn... Är det bara min vagn eller e det fler som märkt att handtaget är lite rangligt? kan det vara för att det e vändbart styre? detta är en 08...

• Hannah74

Det är lite rangligt på alla tror jag.

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april får han en lillasyster!
  • Fröken Småland
    Lumlan skrev 2009-02-22 11:08:56 följande:
    hej jag har en fråga om min vagn... Är det bara min vagn eller e det fler som märkt att handtaget är lite rangligt? kan det vara för att det e vändbart styre? detta är en 08...
    Du menar att det går att rucka uppåt och nedåt några cm? Det skall vara så, är en del av fjädringen. Även ramen går att rucka på av samma anledning.
    Nytt namn - samma gamla gris
  • Mawe123

Jag har en undran om mitt handtag också, det är som du skriver lite rangligt, dvs går att röra upp och ner en bit, nu undrar jag hur rörligt era handtag är, handlar det om någon cm eller närmare 5?

William 000213, Lowe 070712
  • Fröken Småland
    Mawe123 skrev 2009-02-22 11:16:14 följande:
    Jag har en undran om mitt handtag också, det är som du skriver lite rangligt, dvs går att röra upp och ner en bit, nu undrar jag hur rörligt era handtag är, handlar det om någon cm eller närmare 5?
    Tja, någon cm åt varje håll så sammanlagt kan det nog bli fem
  • Liten Mjau

Fröken Småland skrev 2009-02-22 10:54:59 följande:

Svårt att säga i just det här fallet. Alla chassin med gamla höjdjusteringen dvs vingmuttrar är säkra. Av de nyare chassina med snäppfästen är det många som menar att de popnitade snäppfästena som efterföljde de med skruvar skall vara säkra. Det finns dock många som kan intyga att så inte är fallet. Om du köper begagnat så följer inte garantin med vagnen (om inte kvittot är utan namn, då kan du utnyttja garantin).När man skriver säker så menar man i det här fallet att de inte glider även fast de är låsta. Dock kan de aldrig lossna helt.
    Tack, så egentligen så är det ett försäljningsknep hos säljaren då...
  • Alisa
    Svar på #6869
    Mitt styre går att röra ganska mycket, såpass att jag reagerade den gången jag inte hade skötväskan fäst på styret, då var det mer påtagligt att jag liksom "lyfte" styret innan vagnen började åka. Det är möjligt att det är ett par cm.
    Men den glider inte i teleskopfästet eller andra problem så jag antar att det ska vara så, och att jag inte sliter på den 
  • Fröken Småland

Liten Mjau: Nja, eller så handlar de i god tro, chassina skulle förväntas vara OK efter att de börjat med popnitningen och långt ifrån alla har haft problem.

• Champagne77

Hej alla. Har försökt att läsa i bloggen, men hittar inget svar... Ingår regnskydd när man köper en ny vagn eller måste man beställa det separat???

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16