• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • TheSunset

Idag fick jag mitt top set...canvas blå....snyggd en va..

★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★
  • Linn och Robin
    Stargirl skrev 2009-02-23 13:38:15 följande:
    Nej, de är olika storlekar. Man kan iofs ha det men det beror helt på vilken tolerans man har på att de inte sitter elt perfekt. Froggens ram kan sättas på Cameleon chassi och tvärtom.
    Aha, är det någon större skillnad? Vilken ram är större? På vilket sätt är den ena större/mindre - bredare/längre osv? ursäkta haglet av alla frågor..
    Gabriel 061217 och lillasyster 090508
  • tulle17

Jag har ju haft båda men tyvärr sålt båda.Men saknar någon av dessa till sommaren.Min kille är 2,5 så vilken ska man ha till sommaren? Hjälp mig att välja! Hur skulle du ha gjort?

• jempy80

e de nån som har beställt hjul till en cam på kidzshop och vet hur lång leveranstiden är? har mailat dom men inte fått svar

• tulle17

Vilken kör du helst med större barn i?

Stargirl skrev 2009-02-23 14:00:36 följande:
    Cameleon har längst rygg iaf när jag tittar på dem båda brevid varandra utan att ha mätt.
  • Stargirl
    tulle17 skrev 2009-02-23 14:13:41 följande:
    Vilken kör du helst med större barn i?

Jag kör min 2 åring i båda men vid olika tillfällen. Om jag skulle ha en enda vagn för dotter så skulle det vara en Cameleon. När hon är tre så planerar jag att ha Bee samt ngn skruttig sulky att ha till o från dagis dagligen. Om vi inte behåller cameleon vill säga.

Men det beror ju på hur mycket ni åker vagn, går på stan osv. Jag körde min 3,5 åring i cameleon fortfarande då fanns ju inte Bee. Sedan slutade han att åka vagn helt.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • tulle17

Varför är det så svårt att välja! Jag älskar att gå på stan och fara omkring överallt.

Stargirl skrev 2009-02-23 14:54:27 följande:
    Jag kör min 2 åring i båda men vid olika tillfällen. Om jag skulle ha en enda vagn för dotter så skulle det vara en Cameleon. När hon är tre så planerar jag att ha Bee samt ngn skruttig sulky att ha till o från dagis dagligen. Om vi inte behåller cameleon vill säga.
    Men det beror ju på hur mycket ni åker vagn, går på stan osv. Jag körde min 3,5 åring i cameleon fortfarande då fanns ju inte Bee. Sedan slutade han att åka vagn helt.
  • modestyclara

Linn och Robin skrev 2009-02-23 00:16:23 följande:

Någon som vet om man kan använda Frogens sitt/liggdels ram till cameleon??
    Fast varför vill man det? Den är ju mindre än camens? Omvänt är mer logiskt i min värld
  • modestyclara

Linn och Robin skrev 2009-02-23 12:41:00 följande:

Sambon tyckte att jag inte var tillräckligt tydlig med vad jag menade så jag undrar nu om det även fungerar att använda sittdelsbasen och liggdelen för cameleon på frogens sitt/liggdelsbas?`
    Fortfarande något otydlig Camens sitt/ligg-ram funkar på frog-chassit. Vad gäller tygerna så är frogens ram mindre än camens vilket för att camens bastyger blir något stora. Topptyger för cam funkar ju på gecko om man inte är för kinkig och därmed även på frog som är något större än gecko...man får dock byta suffletbågarna. det går att köpa nytt bastyg till frog på bla kidzshop.
  • modestyclara

Linn och Robin skrev 2009-02-23 14:05:58 följande:

Aha, är det någon större skillnad? Vilken ram är större? På vilket sätt är den ena större/mindre - bredare/längre osv? ursäkta haglet av alla frågor..
    Cam har störst ram, sedan kommer frog och minst är gecko... Frog och gecko har liknande chassin där styrets höjd inte går att justera samt fjädringen på hjulen är konstant. Cam har reglerbart styre och reglerbar fjädring på framhjulen.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16