• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Linn och Robin
    modestyclara skrev 2009-02-23 16:47:53 följande:
    Linn och Robin skrev 2009-02-23 00:16:23 följande: Fast varför vill man det? Den är ju mindre än camens? Omvänt är mer logiskt i min värld
    Hade tänkt ha en extra sitt/liggdels ram för att kunna byta mellan sitt och liggdel snabbt sedan när syskon kommer såg en billig frog sitt/liggdels ram ute på ebay så funderade om det skulle fungera.. Tack för utförligt svar iaf!
    Gabriel 061217 och lillasyster 090508
  • panzermensch

Idag såg jag en svart frog med GUL Brioåkpåse i Den satt faktiskt bra men såg lite klumpigt ut

I am nobodys wife. Never will I ever be a fucking wife.
  • Stargirl
    tulle17 skrev 2009-02-23 15:21:49 följande:
    Varför är det så svårt att välja! Jag älskar att gå på stan och fara omkring överallt.
    Jag kan inte säga vilket du ska välja. Det galnaste är ju att fynda begagnat och först testa den ena. Passar den inte så sälj och köp den andra..... {#lang_emotions_sunny} Men Cameleon går upp i pris från första mars. Så om det är en sådan så skulle jag satsa att köpa en innan prisöjningen denna vecka.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl
    panzermensch skrev 2009-02-23 17:09:34 följande:
    Idag såg jag en svart frog med GUL Brioåkpåse i Den satt faktiskt bra men såg lite klumpigt ut
    Jag gillade den gula Bugga påsen som fanns förut. Har dock aldrig ägt en sådan.
  • Fröken Småland
    Linn och Robin skrev 2009-02-23 17:00:30 följande:
    Hade tänkt ha en extra sitt/liggdels ram för att kunna byta mellan sitt och liggdel snabbt sedan när syskon kommer såg en billig frog sitt/liggdels ram ute på ebay så funderade om det skulle fungera.. Tack för utförligt svar iaf!
    Det är en jättebra idé och kommer att funka finfint
    Nytt namn - samma gamla gris
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill

Hjälp!

Jag provade snöhjulen till min cam idag. Jag satte på dem enligt instruktionen och uppfattar att jag "låst" dem, men de vinglar fortfarande lite. Sen vände jag så att de stora hjulen gick först. Det funkade, men var trögt och vingligt, snöhjulen var lite sneda som plogar nästan.

Gör jag något fel tro? Använder ni dem och i vilket väder?

• modestyclara
    tvåbarnsmammavillkanske haentill skrev 2009-02-23 17:45:42 följande:
    Hjälp!Jag provade snöhjulen till min cam idag. Jag satte på dem enligt instruktionen och uppfattar att jag "låst" dem, men de vinglar fortfarande lite. Sen vände jag så att de stora hjulen gick först. Det funkade, men var trögt och vingligt, snöhjulen var lite sneda som plogar nästan. Gör jag något fel tro? Använder ni dem och i vilket väder?
    Om de är sneda så har du inte låst dem. De går rakt fram precis som vanliga fast hjul, de ska bara gå att vrida när man fäller vagnen med hjulen på (och då låser man upp dem först). Jag har alltid de stora hjulen bak. Med snöhjulen blir det som vilken vanlig fyrhjuling som helst tycker jag, dock lite sämre fjädring än ex EL...
  • Stargirl
    nybliven fru skrev 2009-02-23 17:45:42 följande:
    Hjälp!Jag provade snöhjulen till min cam idag. Jag satte på dem enligt instruktionen och uppfattar att jag "låst" dem, men de vinglar fortfarande lite. Sen vände jag så att de stora hjulen gick först. Det funkade, men var trögt och vingligt, snöhjulen var lite sneda som plogar nästan. Gör jag något fel tro? Använder ni dem och i vilket väder?
    Du måste låsa dem med den vita pluppen som sitter på insidan under hjulet. Då sitter de fast. Idag var rätt väder för vinterhjulen. Oplogat och mycket snö.

modestyclara skrev 2009-02-23 17:49:25 följande:

nybliven fru skrev 2009-02-23 17:45:42 följande:
    Om de är sneda så har du inte låst dem. De går rakt fram precis som vanliga fast hjul, de ska bara gå att vrida när man fäller vagnen med hjulen på (och då låser man upp dem först). Jag har alltid de stora hjulen bak. Med snöhjulen blir det som vilken vanlig fyrhjuling som helst tycker jag, dock lite sämre fjädring än ex EL...
    Tack för snabbt svar!

Fast jag har låst (fällt upp) den vita pluppen. Fäller jag ner den blir de ännu mer rörliga (ihopfällning). Finns det ännu en låsning tro? Gå rakt fram kallar jag det inte nu.

Stargirl skrev 2009-02-23 17:58:38 följande:

Du måste låsa dem med den vita pluppen som sitter på insidan under hjulet. Då sitter de fast. Idag var rätt väder för vinterhjulen. Oplogat och mycket snö.
    Aha!

Ska testa!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16