• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill
    tvåbarnsmammavillkanske haentill skrev 2009-02-23 18:00:17 följande:
    Aha!Ska testa!Hittar ingen mer vit plupp än den stora som jag ställt i övre läget?
  • sabina81

nybliven fru se till att du har satt på dem korrekt. Med däcken på utsidan när du kör vagnen och det vita på insidan. Jag satte på mina snöhjul fel och då var dem inte låste och man kunde knappt köra vagnen framåt. Hoppas att det löser sig för dig, annars tycker jag att du åker till en butik som säljer dem så får dem sätta fast dem.

• Lille Mammsen

HJÄLP!! Någon som just nu har en Cam & Gecko hemma som kan testa OM cam´s suflettfästen passar på Geckon!!!!!

• modestyclara
    Lille Mammsen skrev 2009-02-23 23:39:52 följande:
    HJÄLP!! Någon som just nu har en Cam & Gecko hemma som kan testa OM cam´s suflettfästen passar på Geckon!!!!!
    Japp det gör de, men jag har hört att man annars bara kan sticka cam-pinnarna i gecko-fästena (dock ej testat detta då jag har cam-fäste och cam-pinnar på min gecko).
  • eilenna78
    Vänder mig nu till er som har fått syskon och som jag är bortskämda med en vagn som bugaboo innan...

Vilken syskonvagn ska jag välja för att inte bli besviken??? Känns såå svårt att hitta en som passar alla mina behov...

*Jag vill ha bebis i en separat liggdel och vänd mot mig.
    *Jag vill ha separata sufletter till barnen
    *Den får inte vara bredare än 75 cm
    *Gärna stadig och lättkörd...

Så ni som har bra syskonvagnar, hjälp mig! Har bara 1 månad på mig att hitta en nu....
  • AnniPanni

eilenna78 skrev 2009-02-24 08:00:44 följande:

Vänder mig nu till er som har fått syskon och som jag är bortskämda med en vagn som bugaboo innan...Vilken syskonvagn ska jag välja för att inte bli besviken??? Känns såå svårt att hitta en som passar alla mina behov...*Jag vill ha bebis i en separat liggdel och vänd mot mig.*Jag vill ha separata sufletter till barnen*Den får inte vara bredare än 75 cm*Gärna stadig och lättkörd...Så ni som har bra syskonvagnar, hjälp mig! Har bara 1 månad på mig att hitta en nu....
    En äldre Babytravel? Det är den enda jag kan komma på så där spontant som är smal och har separata sufleter. Om jag minns rätt så ändrade BT måttet typ rutn 07 så de nya är bredare runt 78 (?!?) men de äldre var smalare. Urban Jungle är ju smalare men har bara en gemensam suflett. Jag tjatar vidare med min Icandy Pear som jag skulle köpa om det skulle bli syskon här. Är typ en Smart fast med en liggdel/sittde till monterad på.
  • Linda Al
    eilenna78 skrev 2009-02-24 08:00:44 följande:
    Vänder mig nu till er som har fått syskon och som jag är bortskämda med en vagn som bugaboo innan...Vilken syskonvagn ska jag välja för att inte bli besviken??? Känns såå svårt att hitta en som passar alla mina behov...*Jag vill ha bebis i en separat liggdel och vänd mot mig.*Jag vill ha separata sufletter till barnen*Den får inte vara bredare än 75 cm*Gärna stadig och lättkörd...Så ni som har bra syskonvagnar, hjälp mig! Har bara 1 månad på mig att hitta en nu....
    EasyWalker! Toppenvagn, en av de bästa jag haft. Synd bara att det inte går att ha barnen vända mot sig med de smidiga vagnarna...
    Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • AnniPanni

eilenna78 skrev 2009-02-24 08:22:57 följande:

Icandy Pear: Den verkar ju smart! Var kan man köpa den och vad kostar en sådan?
    Självklart så har de ingen återförsäljare i sverige -än utan de finns bara i england. Om du kollar på hemsidan så ser du hur den funkar, pris har jag ingen aning om. Det var en tjej här påfl som hade den förut till sina kids och var nöjd. Enda nackdelen är väl att man måste ha båda delarna vända åt samma håll, dvs vill man ha bebis vänd emot sig så måste man ha sittdelen vänd emot sig med.
    finns bla här
    www.preciouslittleone.com/acatalog/31IC132.html
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16