• Anonym (Jobbigt)

Hunden förstör vår relation!

Vad gör man om man har en hund och inte vill ha kvar den och inte lyckas få nån att ta sig an den.

Den tar upp för mycke tid nu när man skaffat kille.
    Och han dessutom inte gillar hunden.

Han avskyr den och ville inte ha den i sin närhet...Den är fortfarande valp dessutom och kräver så mycke.....orka...

• Svar på tråden Hunden förstör vår relation!
  • Anonym (fy ush)

tycker att det är helt sjukt att man skaffar djur när det passar en och så fort man får nåt roligare för sig så är det bara att dumpa hunden. Stackars hund. Förjävligt att det finns så olämpliga människor som skaffar djur. En tamagochi kanske var mer lämpligt att du hade skaffat??

• hmcc

Det är bra att sånt här kommer upp till ytan för dom som ev planerar hund.

Köp hund av en seriös uppfödare, en sån tar alltid tillbaka sina valpar eftersom dom är måna om dom.

Å andra sidan är det svårare att köpa från en sån från början så detta skulle nog aldrig ha hänt då.

• PrettyGirl

Ts vill inte svara på nåt av det som skrivs här, så varför skriva till henne öht eg. Hon verkar inte ta till sig nåt av det vi säger el frågar.

• Anonym

Nej det skulle du INTE ha gjort!

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:47:32 följande:

Det är en privatperson jag köpt den av och nej jag har ingen möjlighet att lämna tillbaka den.Men känns inte rätt att lämna en 6 mån valp till avlivning heller.Det är inte så lätt. Jag tyckte det verkade så enkelt med en liten hundras men insett nu att jag borde skaffat en schäfer som jag tänkte först.
  • Anonym (Jobbigt)

Jo jag kan svara vad vill du veta?

PrettyGirl skrev 2008-12-05 15:48:31 följande:
    Ts vill inte svara på nåt av det som skrivs här, så varför skriva till henne öht eg. Hon verkar inte ta till sig nåt av det vi säger el frågar.
  • Anonym (sjukt.)

Anonym skrev 2008-12-05 15:48:59 följande:

Nej det skulle du INTE ha gjort!Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:47:32 följande:
    Nej, inte någon hundras alls!!!!!!!
  • Anonym

Det finns både stora och små raser som är jättelätta OM man är intresserad, men man måste ha ett intresse av hunden i drygt 12 år.

Varför har du inte gått valpkurs, då hade du kunnat lära er något bägge två.

• lokisse
    Det är en privatperson jag köpt den av och nej jag har ingen möjlighet att lämna tillbaka den.Men känns inte rätt att lämna en 6 mån valp till avlivning heller.Det är inte så lätt. Jag tyckte det verkade så enkelt med en liten hundras men insett nu att jag borde skaffat en schäfer som jag tänkte först.
    du borde inte ha skaffat nagon hund alls inte en schäfer heller
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Anonym (78)

OT kanske men att man ens orkar skaffa sig en hund när man inte ens har planerat att hålla kvar vid jycken utan lämnar gärna bort den/säljer den vidare när man kommer på att det kanske inte var så roligt att vara uppbunden.

Och att din nya kille inte gillar hunden, vad finns de att inte gilla med en liten valp? Lam ursäkt!

Ring personen du köpte valpen av, eller sälj vidare på egen hand via annonser eller dylikt.

Skrämmande hur många som skaffar hundar men sen orkar man inte och hunden är till & med fortfarande en valp, härligt tålamod och ihärdighet där.

• Anonym

det är ju DIG det beror på att hinden är sån!
    varför tror du att en schäfer kräver mindre??

Det är en privatperson jag köpt den av och nej jag har ingen möjlighet att lämna tillbaka den. Men känns inte rätt att lämna en 6 mån valp till avlivning heller. Det är inte så lätt. Jag tyckte det verkade så enkelt med en liten hundras men insett nu att jag borde skaffat en schäfer som jag tänkte först.
Svar på tråden Hunden förstör vår relation!