• Svar på tråden Barn på isen... 2
  • mia1980

Hej evaannelie!
    Så tokig är inte min son, men han hade kunnat åka mycket om vi hade haft tid. Nu under jullovet så kommer vi också åka in på allmänhetens tider några gånger för det tror jag att han kommer att vilja. Min son följer bara ett lag och det är det lokala divsion 1 laget, vi går på matcherna och han kan namnet på nästan alla spelarna. Han har som dröm att få stå som målvakt i det laget när han blir större.

• Leica

God Jul på er Hockeyföräldrar!

• LeoNo4AleXo6
    Leica skrev 2008-12-24 10:28:57 följande:
    Goood Jul!
    Hoppas ni har haft en helmysig dag.

Här är det uppehåll nu i hockeyskolan fram till januari.
    Men visst borde ishallarna ha öppet för allmänheten som vanligt?
  • mia1980
    Leica skrev 2008-12-24 10:28:57 följande:
    LeoNo4AleXo6 skrev 2008-12-24 22:28:30 följande:
    Goood Jul! Hoppas ni har haft en helmysig dag.Här är det uppehåll nu i hockeyskolan fram till januari. Men visst borde ishallarna ha öppet för allmänheten som vanligt?
    God Jul på er med!

Min dag har varit toppen. Uppehåll i skriskoskolan men ishallen har mer öppet nu för allmänheten än vanligt (iaf här i stan) så någon tur dit och prova julklapparna blir det
  • Leica

Ja här är ishallen öppet extra mycket nu under lovet så det blir regelbunden träning där under uppehållet från hockeyskolan. En del av grabbarna försöker gruppera sig och åka dit ihop de tider det är "klubba och puck"

mia1980:
    Vad blev det för julklappar?

Sonen fick inga hockeygrejer till jul faktiskt, men en kul bok om hockey jag kan rekommendera.
    "Hockey. Från nedsläpp till sudden death" Allt man behöver veta

Sista tillfället av hockeyskolan fick småkillarna träna med tre A-lagsproffs. Det lyyyyyste i ögonen på allihop. På slutet stod sen alla barn på kö för att få klubbor, tröjor och hjälmar signerade

• hemlis

Kul tråd

Verkar som om de flesta av era barn är rätt "små" hockeyspelare, jag har en 94:a och en 97:a som båda spelar hockey.
    Både jag och min man tycker det är jättekul att vara med och kolla, vi är i ishallen minst en gång om dagen i vanliga fall.
    Vi har även en liten salddis (07:a), han har mer eller mindre växt upp i ishallar

I morgon ska vår äldsta till Malmö på cup och vi åker på lördag morgon för att kolla

KOmmer ihåg att det var så himla roligt när de började spela, sen blir det lite tuffare och inte alls "på skoj" längre, nu är jag riktigt nervös inför matcher, tycker dte går för brutalt till ibalnd, men för det mesta är det roligt förstås, bara lite harig mamma

• Leica

hemlis skrev 2008-12-25 22:30:55 följande:

Kul tråd Verkar som om de flesta av era barn är rätt "små" hockeyspelare, jag har en 94:a och en 97:a som båda spelar hockey. Både jag och min man tycker det är jättekul att vara med och kolla, vi är i ishallen minst en gång om dagen i vanliga fall. Vi har även en liten salddis (07:a), han har mer eller mindre växt upp i ishallar I morgon ska vår äldsta till Malmö på cup och vi åker på lördag morgon för att kolla KOmmer ihåg att det var så himla roligt när de började spela, sen blir det lite tuffare och inte alls "på skoj" längre, nu är jag riktigt nervös inför matcher, tycker dte går för brutalt till ibalnd, men för det mesta är det roligt förstås, bara lite harig mamma
    Min är en -01:a

Lycka till i Malmö!
  • hemlis

Leica skrev 2008-12-26 11:24:31 följande:

hemlis skrev 2008-12-25 22:30:55 följande:
    Min är en -01:a Lycka till i Malmö!
    Tack!
    Brukar sitta och titta på 01:orna hemma i vår ishall, dom är sååå söta
  • Leica

En av årets roligaste julklappar:

Både jag och sonens pappa fick en varsin puck, Orrefors ljuslykta "Puck"
    Formad precis som en hockeypuck. Vi skrattade som fan. The Hockey Family

• LeoNo4AleXo6

Idag var vi på allmänhetens åkning och vilken tur!!! Tydligen är det inget uppehåll för hockeyskolan här, så det blev ett 2-timmars pass på isen för liten idag..
    De var bara 9 st totalt, och flest äldre. Så min lilla 04:a fick haka på så gott han kunde, det är så kul att se hur mycket han försöker.
    Han somnade ganska gott nu ikväll!

Vet inte om jag frågat förut... Generad Men visst är det smidigare med damasker/damaskbyxor? Och vilka är i så fall bäst. Byxor el vanliga?
    Tycker det blir så "stelt" med vanliga överdrags/termobyxor.

mia1980 skrev 2008-12-24 23:21:45 följande:
    God Jul på er med!Min dag har varit toppen. Uppehåll i skriskoskolan men ishallen har mer öppet nu för allmänheten än vanligt (iaf här i stan) så någon tur dit och prova julklapparna blir det
    Vad blev det för roliga julklappar?
    Leica skrev 2008-12-28 00:02:03 följande:
    En av årets roligaste julklappar:Både jag och sonens pappa fick en varsin puck, Orrefors ljuslykta "Puck" Formad precis som en hockeypuck. Vi skrattade som fan. The Hockey Family
    Hahaha va kul!!!! Skrattande
Svar på tråden Barn på isen... 2