Barn på isen... 2
Ja, då den förra fick sina anhängare så gör jag en ny
Bara att fortsätta diskutera våra skridskobarn här.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-09 08:44
Fortsättning på: www.familjeliv.se/Forum-5-83/m35972331.html
Ja, då den förra fick sina anhängare så gör jag en ny
Bara att fortsätta diskutera våra skridskobarn här.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-09 08:44
Fortsättning på: www.familjeliv.se/Forum-5-83/m35972331.html
mia1980 skrev 2009-01-02 11:18:36 följande:
Så nu finns det en klubb för på facebook och den heter enkelt "Hockeymammor".
Fixa nu in så många medlemmar ni kan där
mia1980 skrev 2009-01-02 20:07:50 följande:
God fortsättning alla hockeymammor!
Mycket ishall har det blivit under ledigheten! Tror nästan vi har besökt allmänhetens alla dagar de har haft öppet! Men ingen har varit ledsen över det, allra minst barnen. Grabben har övat på över steg och stoppsladdar och så självklart backhandskott:) Tjejen som ska bli isprinsessa(!!!) har övat på piruetter! Tur att hon har grabbens gamla benskydd och armbågsskydd! Men hur många gånger hon trillade så var hon lika glad ändå! Hockeyskolan har inte haft någon ledighet här, så det har varit träning som vanligt på lördagarna. I lördags körde han dubbelt pass igen då Björnligan körde igång igen.
Har vi inte varit i ishallen så har vi tittat på hockey på TV tycker jag, det har ju varit en del!
Såg på tråden att någon hade fått en hockeybok i julklapp. Den kom Tomten med hemma hos oss oxå, och den är läst flera gånger från pärm till pärm!
Tänk om 10-11 år, då är det kanske våra småknattar som vi hejar fram i JVM när de spöar Kanada!!! Jag bara undrar hur man ska klara av det med tanke på hur upprörd jag blev i tv-soffan... :)
Turneringsdags imorgon, eller lördag eftermiddag alltså
Idag ringde min mamma från en sportbutik i sin stad..."behöver han inget till hockeyn...?". Alla börjar bli engagerade
Nu fick han nya handskar som kommer på posten på måndag, tur man har föräldrar som gillar att skämma bort då och då
Första målet i en turnering idag!!!!
Sonen blev SÅ glad och är SÅ stolt ikväll!!
Vi firar!
Hoppar in här om det är ok?
Sonen har varit med på en träning, skulle varit betydlig flera om han inte brutit armen 3 dagar före första träningen i höstas... Vi har hyrt utrustning från klubben, men vad är det som behövs egentligen? Han har ben- armbågs och halsskydd, hjälm och axelskydd, handskar. Behöver han byxor?
Har alltid varit intresserad av hockey, men aldrig funderat på utrustning och sånt så nu känner man sig helt bortkollrad... Lite tips hade varit kanon!!!