• Svar på tråden Barn på isen... 2
  • LeoNo4AleXo6
    Leica skrev 2008-12-31 00:32:42 följande:
    LeoNo4AleXo6 skrev 2008-12-30 22:19:54 följande: Haha, hängslen har vi också och de sitter på byxorna och upp över axlarna . Damaskhållarna sitter under byxorna som ett "skärp" med de där hängfästena ner fram och bak på varje ben. Det ÄR förvirrande. När vi skulle köpa "rätt" hockeybrallor sist kändes det som man hade behövt en separat högskoleutbildning för att greppa läget och de olika storlekarna beroende på märke och "årsmodell".... Galet.
    Haha, ja men precis.
    Då har man lärt sig skillnaden mellan hockeyhängslen och damaskhållare. *fniss*

Vad har ni för hockeybrallor?
    Vi tog de minsta de hade inne, CCM, och de verkar funka iaf. Hehe
  • Leica

LeoNo4AleXo6 skrev 2008-12-31 08:51:06 följande:

Haha, ja men precis. Då har man lärt sig skillnaden mellan hockeyhängslen och damaskhållare. *fniss* Vad har ni för hockeybrallor? Vi tog de minsta de hade inne, CCM, och de verkar funka iaf. Hehe
    Vi har RBK Jr....allt "ska" vara RBK *himla med ögonen* .
  • mia1980

Kul att läsa era tips och tankar om skydd Hjälper mig lite i denna jungel av grejer det finns... Hade varit lättare att handla sånt om dessutom folket som säljer grejerna hade varit lite pålästa, men jag vet bara 1 kille här i stan som jobbar i sportbutik och har koll på grejerna, så jag brukar snacka med honom och sen köpa där det är billigast

Gott Nytt År på er hockeyföräldrar!!

• Leica

mia1980 skrev 2008-12-31 14:49:49 följande:

Kul att läsa era tips och tankar om skydd Hjälper mig lite i denna jungel av grejer det finns... Hade varit lättare att handla sånt om dessutom folket som säljer grejerna hade varit lite pålästa, men jag vet bara 1 kille här i stan som jobbar i sportbutik och har koll på grejerna, så jag brukar snacka med honom och sen köpa där det är billigast Gott Nytt År på er hockeyföräldrar!!
    Jo det är en djungel och det är så lätt att bli påtryckt taskiga eller halvdana onödigt dyra grejer om man inte vet vad man ska ha. Jag är tacksam för att ha kunnat lärt mig av sonens pappa som har spelat hockey själv i 18 år. Och några av våra kompisar spelar just nu i A-laget så kompetens finns
  • LeoNo4AleXo6
    Leica skrev 2008-12-31 15:29:03 följande:
    mia1980 skrev 2008-12-31 14:49:49 följande: Jo det är en djungel och det är så lätt att bli påtryckt taskiga eller halvdana onödigt dyra grejer om man inte vet vad man ska ha. Jag är tacksam för att ha kunnat lärt mig av sonens pappa som har spelat hockey själv i 18 år. Och några av våra kompisar spelar just nu i A-laget så kompetens finns
    Åh, perfekt ju! Skrattande

Har lossnat en skruv till sonens galler på hjälmen, så det hänger bara fast på "ena sidan" där framme. Är det vanligt att de lossnar? Borde väl gå att köpa löst på sportaffären?

Hoppas ni har haft ett bra nyår! Skrattande
  • Leica

LeoNo4AleXo6 skrev 2009-01-01 20:34:17 följande:

Åh, perfekt ju! Har lossnat en skruv till sonens galler på hjälmen, så det hänger bara fast på "ena sidan" där framme. Är det vanligt att de lossnar? Borde väl gå att köpa löst på sportaffären? Hoppas ni har haft ett bra nyår!
    Det har hänt på sonens också. Vår klubb hade några skruvar som låg, så kolla med tränarna annars.
  • Leica

Vi borde bilda en "grupp" på Facebook, "Hockeymammor"

• mia1980
    Leica skrev 2009-01-02 00:37:09 följande:
    Haha Skapar du gruppen så hänger jag med direkt
  • LeoNo4AleXo6
    Leica skrev 2009-01-02 00:37:09 följande:
    Haha, klockrent!

Idag var det riktigt kallt ute, brrr.
    Mätte -8 grader här i Stockholm.
    3 Timmar var vi nere på sjön här, så att Leon fick åka av sig.
    Och då var han ändå inte nöjd, ville bara åka mer o mer o mer o mer, hehe!
    Brrr, vi börjar äntligen tina upp allihopa!
Svar på tråden Barn på isen... 2