KramMiiis skrev 2008-12-11 16:12:44 följande:
Anonym (Z) skrev 2008-12-11 16:06:39 följande: Du har gått igenom detta förr, vad var det som fick dig att se ljuset igen? Vad fick dig att må bättre när allt var som mörkast?
Det som fick upp mig från botten sist var att jag träffade min man (6 år sedan). Sen har barnen kommit också, och då har det varit lättare att distansera sig. hade en dålig period innan yngsta barnet föddes, då det var på väg att gå snett. Berättade för maken innan det hunnit gå så långt, och sen grälade vi massor runt mitt felande sätt att tänka minns jag. Skrämmer mig om det blir lika nu, klarar inte att någon grälar på mig. Minsta motståndets lag är det som gäller nu, tårarna bränner alltid bakom ögonlocken. Försöker tänka på kärleken till maken och barnen, men får samtidigt (fel jag vet) tankar om att de skulle ha det bättre utan mig, känner mig liksom inte värdig deras kärlek när jag trasslar så mycket.
Ylva Helmersson skrev 2008-12-11 16:17:37 följande:
Vet också hur du känner dig och det är viktigt att din man får reda på hur det är med dig såklart, för han behöver veta varför du mår som du mår.Sen är det allra viktigaste att du får hjälp utifrån (läkare och psykolog) för jag tror at tnär man är nere i det svarta är det enormt svårt att på helt egen hand vända det.Du kanske inte behöver gå oftare än varannan vecka, eller så behöver du två gånger i veckan. Du behöver be om stödet och säga ja tack eller nej tack till stödet - men det är läkares/psykologs uppgift att ge det till dig.Är det så i ditt liv att du känner dig ensam med allt ansvar? Ansvar för dig, ansvar för er vardag, ansvar för era barn, för ditt jobb...Så är det för mig ibland och då mår jag tokdåligt. Särskilt om du har dålig relation till dina föräldrar och inte vågar berätta för din man, så kan jag tänka mig att du känner dig mycket ensam och utan stöd.
Finns ingen ätstörningsenhet. Och ja, jag har mycket ansvar, eller snarare tar på mig det. Har ett krävande och ansvarsfyllt arbete, där det inte går att slappna av. Vill gärna finnas där för andra i alla sammanhang (både jobb och privat), och försöker räcka till så gott det går. Ändå känns det inte som att någon uppskattar det särskilt mycket, blir nog tagen för given ibland. Sånt gör ont

Anonym (Vera) skrev 2008-12-11 18:06:52 följande:
Z: du har massor av fint på gång inom dig, det märks att du är på rätt spår! Det kommer att gå bra jag lovar!KramMiiis har massor av kloka funderingar och frågor, tänk efter hur det har varit förr och vad som har funkat! Och tänk på att vi finns här för dig.
Ja, det känns verkligen som en oerhörd lättnad att ni finns där.
Som jag sagt tidigare så känns det som at tråden blivit en livlina, så TACK.
Har fortfarande inte berättat för min man, men han tittade konstigt pp mig i morse och frågade om jag köpt nya jeans. Nej sa jag, bara inte använt dem på ett tag. Sanningen är att jag inte använt dem sen innan äldsta barnet blev fött.
Och jag skäms för att det gläder mig att jag kan ha dom igen