Har haft julledighet från i princip allt, inklusive datorn.
har varit bortresta, och det har varit svårare att krångla med maten, och har alltså ätit 3 ggr om dagen, om än ganska lite och så nyttigt det gått. har stått stilla i vikt till följd. Känner egentligen inget behov av att gå ner mer i vikt, nu är det mest kontrollbehovet och ångestdämpningen jag söker. Jobbar fösta dagen idag, och har mellanångest. Har tid hos läkaren imorgon, ska se över medicindos och prata om KBT.
Mår bättre, men är långt ifrån bra.
Ang att maken försöker stötta så gott han kan, så vet vi av tidigare erfarenhet att jag blir sämre av att han tjatar och väger mat osv. Han har mig under uppsikt och jag vet att han inte tvekar att ta i "med hårdhandskarna" om han märker att jag håller på att tappa den lilla kontroll jag har.
Rastafairy skrev 2008-12-28 18:10:49 följande:
Anonym (Z) skrev 2008-12-11 16:06:39 följande: rekomenderar dej att läsa ang egot o dess uttryck som Eckhart tolle förklarar så fint i boken "en ny jord" Sök på bokus.Sen vet jag hur det känns men man "blir" någon igen när man slutar äta man har något att fästa sig vid och egot vill identifiera sig och stärka sig och man vet att man får en viss identitet om man går ner i vikt mm. Hoppas det löser sig för dej och att du lyckas hitta ditt "inre jag" som inte är beroende av sådana här saker för att må bättre.Testa meditation yoga mm för att hitta ditt inre jag...En iaktagande känsla höjd över tankarna om rätt och fel som just bara är TANSKAR. Du ÄR inte dina tanskar!!Det har hjälpt mig.
Har inte ro i kroppen att yoga eller meditera, har aldrig fixat det, inte ens då jag mått bra (och det HAR jag!) Ska kolla in boken dock, känner igen tänket med identitestappande och sökandet efter identitet i välbekanta mönster.
Anonym (5) skrev 2008-12-28 18:40:17 följande:
Hej jag antar att du inte slutar att svälta dig bara för att du läser vad jag skriver, men jag har en kusin som varit sjuk i aneroxi i flera år. HOn har inte fyllt trettio än. Hon har varit på alla möjliga / omöjliga behandlingar och hon har pendlat i vikt. Sist jag såg henne såg hon ut som ett skelett men det var ju som det var. Hon hade även svårt att ta vara på maten, den rann rakt igenom henne.Några veckor efter att jag träffade henne höll hon på att dö pga att hon blev förkyld och kroppen orkade inte andas ordentligt. Hon låg alltså och andades in sin egen luft. Hon kom in på sjukhus och läkarna kunde inte väcka henne. Hon krampade då och de sa att hon kanske inte klarar sig.Ändå vaknade hon upp och var sig själv tack och lov! De inre organen verkar ha klarat sig och nu verkar hon vara på bättringsvägen. Hon kanske fick sig en tankeställare för hon kommer inte att klara en sån här pärs igen.Sök hjälp och kräv att få BRA hjälp! Tänk på dina barn, kram o lycka till!
Är glad att din kusin klarat sig. Tänker på bernen hela tiden, och är livrädd att överföra min taskiga inställning till mat framförallt till dottern. Talar aldrig om vikt eller sånt med henne i närheten, och ser till att äta tillsammans med dem i den utsträckning det går.
Som sagt. Stampar lite på ruta ett just nu.
Vill bara bli av med ångesten, som gör mig skakig och ständigt illamående!