• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • maddie3

Jag har idag skickat iväg en beställning från Yves Rocher, de har fått in så underbart fina färger på ögonskuggor. Jag beställde tre duo skuggor, en singelskugga, kajalpennor två stycken. Färgerna på skuggorna var pistash(grön),plommon,aubergine,gammelrosa och kaki färgad. De hade även pastellfärger, men de tar jag nästa gång om jag är nöjd med de andra skuggorna.

Återkommer med vad jag tycker om dessa skuggor.

Ha en fortsatt bra fredagkväll

• monsken87
    Svar på #1339
    när jag började använda mineral så köpte jag samtidigt deras egna penslar=)helt underbara och fungerar kanon!
    Elias våran solstråle 2008-03-27
  • Kajsan

Jag recenserade den här för nån vecka sen, och skrev att det var sjukt dålig.
    Men nädå, ikväll var det TVÅ tjejer som superberömde mina sjukt snygga ögonfransar och frågade om jag hade lösögonfransar.

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • monsken87

säljs den i afärerna än?

Elias våran solstråle 2008-03-27
  • Kajsan
    Phantera skrev 2009-02-28 07:57:31 följande:
    mjuik skrev 2009-02-27 23:18:32 följande: Den LÅTER ju bra när man läser texten iaf..
    Ja, men som sagt,det Krävs volymmascara under den, annars händer absolut ingenting, blir bara långa tunna spröt typ Fundersam
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • katarina118

makeupstore ha fått in massa nytt å snyggt smink.....

• mjuik

Kajsan skrev 2009-02-28 01:07:41 följande:

Jag recenserade den här för nån vecka sen, och skrev att det var sjukt dålig. Men nädå, ikväll var det TVÅ tjejer som superberömde mina sjukt snygga ögonfransar och frågade om jag hade lösögonfransar.
    Letade efter det inlägget men hittade det inte. Anade att du skrivit om den förut.
    Ska leta lite till.
    Jag kan leva med att ha volymmascara under =)
  • mjuik

Kajsan skrev 2009-02-18 16:46:02 följande:

Så, nu har jag provat Fiberwig mascaran. Nä, det var inget som jag kommer köpa igen. Visst, de blev lite längre, men eftersom jag är van att få volym på mina ögonfransar så gav den här ingenting. Det vart väldigt mycket spindelben av det hela, och väldigt "tunnt". Jag käste nånstans om nån som skulle kunna tänka sig den över en volymmascara, och ja, det kan jag kunna tänka mig funkar. Men som enda mascara, nej tack. Dessutom luktar den starkt och man får hålla på ganska länge för att få till den bra. Och vet ni det värsta, den fäller fibrer redan efter en kvart.
    Här var det.
    Fäller den nu med när du testat lite mera?
Svar på tråden Smink smink smink!