• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Kajsan
    mjuik skrev 2009-02-28 19:39:02 följande:
    Kajsan skrev 2009-02-18 16:46:02 följande: Här var det. Fäller den nu med när du testat lite mera?
    Näe, jag vet inte om den fäste bättre ovanpå en annan mascara, för den fällde inte alls på samma sätt nu.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Kajsan

Igår fick jag ett paket av svägerskan ( vink vink om du läser här ) med en skitsnygg mörkblå skugga från Urban Decay blandannat.
    Nu vill jag bara prooova den ! Jag är helt inne på blått!

• Phantera

Kajsan skrev 2009-02-28 21:09:44 följande:

Igår fick jag ett paket av svägerskan ( vink vink om du läser här ) med en skitsnygg mörkblå skugga från Urban Decay blandannat.Nu vill jag bara prooova den ! Jag är helt inne på blått!
    Inte rosa då?
    Rosa OCH blått passar ju bra ihop...?
  • Phantera

Honey1982 skrev 2009-02-28 20:59:09 följande:

idag har jag lagt upp en riktigt färgstark, turkos sminkning för er som gillar färgglatt:mayamakeupartist.blogspot.com
    Fint!!
    Jag älskar också turkost!!
    Sminkningen innan var också snygg! Gillade färgerna skarpt!
  • Kajsan
    Phantera skrev 2009-03-01 13:42:40 följande:
    Kajsan skrev 2009-02-28 21:09:44 följande: Inte rosa då? Rosa OCH blått passar ju bra ihop...?
    Fast du är ju inte svägerskan Men jooo, din rosa var sådär ,mörkt läckert 80_tals råååsa.
    Skulle faktiskt vara snygg till den mörkblå!
  • Phantera

Kajsan skrev 2009-03-01 17:02:30 följande:

Fast du är ju inte svägerskan Men jooo, din rosa var sådär ,mörkt läckert 80_tals råååsa.Skulle faktiskt vara snygg till den mörkblå!
    Haha, det vet jag ju att jag inte är! Och den du fick av mig var ju inte blå!
    Vore ju kul om man hade okänd svägerska!
    Men jag bara ville hinta lite om den råååååsa!
  • Fridapida

hugskott skrev 2009-02-27 17:26:38 följande:

Hej alla sminknördar! Nu har jag gluttat i tråden 967 gånger typ, och fått mycket bra tips, men ska jag skriva lite oxå.. Har fått paket från mad minerals idag med ögonskuggor som jag precis provat. Men jag tycker det var svårt att få jämt resultat med mina vanliga borstar? Det blev bättre vått, men vad rekommenderar ni för borste till mineralögonskugga?
    Jag använder mina vanliga penslar till mineralsmink. De är av äkta hår och bra kvalité. Det viktiga är att man har en bra primer under.
  • Fridapida

monsken87 skrev 2009-02-28 10:03:09 följande:

säljs den i afärerna än?
    Den finns på Kicks har jag för mig. Kostar väl ca 200 kr.
  • trollsanna

Nu har jag testat ytterligare en mascara som än så länge är toppen. Håller den måttet såhär så är den bättre än min Cliniques high impact. Köpte det Italienska märket Collistar och extra svart.

Har använt mascaran i dagens sminkning som gick i mild grön färg. Finns bild i bloggen.
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

Svar på tråden Smink smink smink!