• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • mjuik
    angel1981 skrev 2009-03-04 10:55:20 följande:
    Måste bara säga att jag testade fiberwig igår. Måste bara säga att den var bästa mascaran jag nånsin har testat!!! Fick sjukt långa fina fransar! Dock krävs det ca2-3 lager. Den är helt undeerbar! Ni måste testa den!!!! (Finns på Kicks nu)
    Åh på Kicks alltså?
    Jag får nog ta mig en sväng på stan idag =)
  • Kajsan
    angel1981 skrev 2009-03-04 10:55:20 följande:
    Måste bara säga att jag testade fiberwig igår. Måste bara säga att den var bästa mascaran jag nånsin har testat!!! Fick sjukt långa fina fransar! Dock krävs det ca2-3 lager. Den är helt undeerbar! Ni måste testa den!!!! (Finns på Kicks nu)
    Har du provat den ovanpå en volymmascara? Det blev underbart resultat tyckte jag!
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • angel1981
    Kajsan skrev 2009-03-04 12:47:09 följande:
    Har du provat den ovanpå en volymmascara? Det blev underbart resultat tyckte jag!
    Nej, har inte testat den ovanpå en volym mascara. Måste göra det! :) Till och med min arbetskollega märkte idag att jag hade mycket längre fransar. Jag har annars så korta fransar, jag är sååååååå nöjd! :O)
  • Kajsan

jdg
    Vi vill inte ha sånt i tråden, den riskerar att stängas!!{#lang_emotions_demon}

• Kajsan
    Svar på #1375
    Det är borttaget nu, jag anmälde.
    Nån som ville att man skulle bli medlem nånstans och då skulle hen få poäng.
  • mjuik

Jag hann inte till Kicks idag men jag har ändå kärat ner mig lite i Blinc-mascaran.

• LMK

Första inlägget på nya FL. Vet inte riktigt om jag gillar layouten, men man vänjer sig säkert.

Vill tipsa om en blogg med helt otroliga sminkningar.
    Hon heter Linda H & sidan är här : micromiss.blogg.se/index.html

Måste bara testa att rita dit ögonfransar på undre fransraden som hon gjort några gånger- så coolt!

• Fluffguf
    LMK skrev 2009-03-05 15:33:09 följande:
    Första inlägget på nya FL. Vet inte riktigt om jag gillar layouten, men man vänjer sig säkert. Vill tipsa om en blogg med helt otroliga sminkningar. Hon heter Linda H & sidan är här : micromiss.blogg.se/index.html Måste bara testa att rita dit ögonfransar på undre fransraden som hon gjort några gånger- så coolt!
    Oj vad duktig hon var, jättebra inspiration!
Svar på tråden Smink smink smink!