• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Ullis 74
    LaJohannan skrev 2009-03-11 11:48:30 följande:
    Ni sminkoholics.... Tips på en bra higligter/concealer att ha under ögonen när man inte sovit en hel natt på 6 månader???
    Ha ha, känner igen det där med sömnbrist!
    Jag är i samma situation och använder en från Lancome, "effacernes longue tenue, och den är verkligen superbra! Täcker mina blå ringar så jag ser nästan fräsch ut...
    Jag tror det kostade runt 270 kr.
  • Ullis 74

Albin 080509 skrev 2009-03-11 11:40:40 följande:

ni som e lite mer experter än mej...måste man ha speciella mineral borstar, typ spec kabuki borste till mineral make up? eller kan man köpa ett vanligt borst set?
    För att få ett riktigt bra resultat med mineralfoundation är det bäst att ha en kubukiborste. Jag har två favoriter, en från everyday minerals, som är riktigt prisvärd.

www.everydayminerals.com/index.php&page=shop.browse&category_id=20&Itemid=46

och en "facebrush" från smashbox.

www.blush.se/smashbox-face-body-brush-19-p-254.html

Jag tror även att MAC ska ha en kabuki som är bra.
  • LMK

Albin 080509 skrev 2009-03-11 11:40:40 följande:

ni som e lite mer experter än mej...måste man ha speciella mineral borstar, typ spec kabuki borste till mineral make up? eller kan man köpa ett vanligt borst set?
    Jag rekommenderar Everydayminerals Long Handed Kabuki. Grymt bra! Kostar bara $10. www.everydayminerals.com/index.php
    Resultatet blir så mycket bättre med rätt borste. Du behöver en tät med stuns i så du kan jobba in pudret i huden ordentligt.
  • LMK

Fniss! Sorry Ullis 74, det blev visst eko!

• LMK
    Ni sminkoholics.... Tips på en bra higligter/concealer att ha under ögonen när man inte sovit en hel natt på 6 månader???
    Budget tips!
    Jag sover hela nätter, men har ändå hemska ringar under ögonen. Inte kul alls!
    Jag har tidigare använt Cover All Blue från MUS, men tycker den är lite för tjock & kakig. Köpte HM's egna concealer efter att ha läst en recension & den är grymt bra! 40 kronor & den täcker bra utan att det syns. Jag kan tex. bara ha lite concealer under ögonen & behöver inte fixera med puder etc. Den torkar & smälter in toppen. Har färgen medium.
  • ELLA 10

Jag behöver hjälp!!!!!

Jag tycker att ajg helt plötsligt ser gamal ut Är 36 år!

Innan sminkade jag mig och kände mig nöjd, men inte nu längre!

Tycker mina ögonfransar är korta, och vet inte hur jag skall sminka mig längre, kännas som att jag måste sminka min på ett anant sätt för det är ett annat ansikte att sminka nu Några tips på en bra maskara som ger låååånga fransar och hur jag skall sminka mig och tänka på i övrigt?

• Fridapida
    Liiza skrev 2009-03-10 16:51:37 följande:
    Hej tjejer! Mitt i min "barnbubbla" känner jag att jag "behöver" ett nytt nagellack Tips, på nåt snyggt?
    Nu när alla sminkmärken släpper sina vår och sommarkollektioner brukar massor av fina färger dyka upp . Jag kan inte på rak arm komma på ngn speciell nyans, men jag kan rekommenderar OPI. Deras lack är av kanonkvalité.

Färger... Jag tycker att det är viktigt att (för min egendel) att matcha min hudton. Jag gillar corall och ljusrosa, det passar min bleka hud bäst. På sommaren när man får lite färg så passar det ännu bättre. Nu när jag är riktigt blek så är det vitrosa som gäller.
  • Fridapida
    Aj... en helg på spa kanske? För att täcka även de allra värsta ringarna kan en heltäckande concealer behövas. Då är det makeupstores cover all som gäller om jag får välja. Den är väldigt täckande så om du inte har extremt mörka ringar så räcker en uppljusande concealer. Jag gillar Diors flytande concealer. Men nu har jag helt tappat namnet... hjälp mig! En silver hylsa... jaja, bra är den iaf.
  • Fridapida

ELLA 10 skrev 2009-03-11 16:34:34 följande:

Jag behöver hjälp!!!!! Jag tycker att ajg helt plötsligt ser gamal ut Är 36 år!Innan sminkade jag mig och kände mig nöjd, men inte nu längre!Tycker mina ögonfransar är korta, och vet inte hur jag skall sminka mig längre, kännas som att jag måste sminka min på ett anant sätt för det är ett annat ansikte att sminka nu Några tips på en bra maskara som ger låååånga fransar och hur jag skall sminka mig och tänka på i övrigt?
    Ibland kan man fastna i att räddningen ligger i att dra fokus till ögonen med långa svepande fransar. Det är det itne. Det är huden som är det viktiga tycker jag.

Börja med att införskaffa en bra foundation med lite lyster i. Jag tycker att ID's foundation är bra. Jag tycker att man bör ha en primer under för bäst resultat. Så jag har FACE perfect primer, ca 300 kr, först. Sedan lägger jag ett lager med löspuder, också det från ID (mineral veil). Sedan foundation och sist ett lager löspuder igen.

Satsa på en bra concealer att ljusa upp under ögonen. Jag gillar Diors i silverhylsa, men det finns många bra. Concealern kan du ha under ögat, vid näsvingarna och på näsroten. Lägg concealer innan sista lagret med löspuder.

Satsa på en ljus bronzer. Det viktigaste för en fräsch hy är att man inte har för mörkt underlag. En ljus hy med lyster ser mycket piggare ut än en mörk och matt hy.

Rouge... man behöver ha en rouge. Ett rouge ska inte direkt synas utan ska bara ge en frisk ton på kinden. Jag älskar NARS orgasm, men det finns inte att köpa i Sverige. Är du ändå sugen på det så finns det på nätet.

För dina fransar så kanske en fransböjare och förlängade mascara är lösningen. Vill du gå ett steg till så finns snygga lösögonfransar. Och ännu ett - fransförlängare. Det vill jag göra.
  • ELLA 10
    Fridapida skrev 2009-03-11 17:26:44 följande:
    ELLA 10 skrev 2009-03-11 16:34:34 följande:
    Ibland kan man fastna i att räddningen ligger i att dra fokus till ögonen med långa svepande fransar. Det är det itne. Det är huden som är det viktiga tycker jag. Börja med att införskaffa en bra foundation med lite lyster i. Jag tycker att ID's foundation är bra. Jag tycker att man bör ha en primer under för bäst resultat. Så jag har FACE perfect primer, ca 300 kr, först. Sedan lägger jag ett lager med löspuder, också det från ID (mineral veil). Sedan foundation och sist ett lager löspuder igen.Satsa på en bra concealer att ljusa upp under ögonen. Jag gillar Diors i silverhylsa, men det finns många bra. Concealern kan du ha under ögat, vid näsvingarna och på näsroten. Lägg concealer innan sista lagret med löspuder.Satsa på en ljus bronzer. Det viktigaste för en fräsch hy är att man inte har för mörkt underlag. En ljus hy med lyster ser mycket piggare ut än en mörk och matt hy. Rouge... man behöver ha en rouge. Ett rouge ska inte direkt synas utan ska bara ge en frisk ton på kinden. Jag älskar NARS orgasm, men det finns inte att köpa i Sverige. Är du ändå sugen på det så finns det på nätet. För dina fransar så kanske en fransböjare och förlängade mascara är lösningen. Vill du gå ett steg till så finns snygga lösögonfransar. Och ännu ett - fransförlängare. Det vill jag göra.
    Tack snälla Men var köper du dina produkter känner inte igen märkena?
    Har du löspuder under brunkräm eller missuffattade jag Du märker at jag är helt ny på detta va ha ha
Svar på tråden Smink smink smink!