• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Albin 080509

ingen som köpt ELF borstar?

Mamma till Albin
  • Fluffguf
    Albin 080509 skrev 2009-03-09 17:55:40 följande:
    ingen som köpt ELF borstar?
    Nej, jag har bara testat deras läppglans...
  • mjuik

Fridapida: vilken då? Kollade hemsidan men hittade ingen.

Linny: du brukar vara så snyggt sminkad att det känns som ett vinnande koncept att använda fingret.

Jag köpte en ny mascara idag igen.
    Det blev Isadora Build-Up Mascara Extra Volume.
    Jag måste sluta köpa alla nya mascaror som kommer ut på marknaden.

• Fluffguf
    mjuik skrev 2009-03-09 18:03:01 följande:
    Fridapida: vilken då? Kollade hemsidan men hittade ingen. Linny: du brukar vara så snyggt sminkad att det känns som ett vinnande koncept att använda fingret. Jag köpte en ny mascara idag igen. Det blev Isadora Build-Up Mascara Extra Volume. Jag måste sluta köpa alla nya mascaror som kommer ut på marknaden.
    Jag är likadan, jag har testat så många mascaror att jag inte kan hålla räkningen längre... Men mitt senaste beroende är läppglans, för ett år sedan hade jag tre, nu har jag säkert 50
  • mjuik
    Fluffguf skrev 2009-03-09 18:09:02 följande:
    Jag är likadan, jag har testat så många mascaror att jag inte kan hålla räkningen längre... Men mitt senaste beroende är läppglans, för ett år sedan hade jag tre, nu har jag säkert 50
    Jag hade lite såna tendenser men sen när jag fick lite allergi av ELFs läppglans håller jag mig till Juicy Tube och Maybelline Watershine.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2009-03-09 17:49:21 följande:
    Jag tror inte att de hade den färgen, jag tog 157, den är också ganska ljus rosa och ser mest bara glansig ut... Jag tänkte att det måste vara bra om du använder det varje dag, och jag är nöjd hittills, inte klibbigt alls
    Okej, då är jag med. Ja, jag måste nog säga att det är en favorit. Jag kommer säkert köpa fler nyanser eftersom jag gillar formulan så mycket. Jag gillar inte Juicy tubens klistriga konsistens. NARS har också ganska klistrigt gloss. De sitter bra, men är osköna att ha på sig.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2009-03-09 19:38:19 följande:
    Okej, då är jag med. Ja, jag måste nog säga att det är en favorit. Jag kommer säkert köpa fler nyanser eftersom jag gillar formulan så mycket. Jag gillar inte Juicy tubens klistriga konsistens. NARS har också ganska klistrigt gloss. De sitter bra, men är osköna att ha på sig.
    Ja, jag köper kanske också fler så småningom, de hade flera fina färger men de är ju inte direkt billiga... Men klart värt priset när man vet att man gillar det! Jag har inte testat juicy tube, jag vet inte varför egentligen, det är ju ett av de mest kända glossen...
  • Fridapida
    Fridapida: vilken då? Kollade hemsidan men hittade ingen. Linny: du brukar vara så snyggt sminkad att det känns som ett vinnande koncept att använda fingret. Jag köpte en ny mascara idag igen. Det blev Isadora Build-Up Mascara Extra Volume.Jag måste sluta köpa alla nya mascaror som kommer ut på marknaden.
    www.makeupstore.se/sesv/products/tools/brushes/syntethicesbrushlarge206

Kanske kan det vara den här? Den ser mycket mindre buskig ut på bilden.
  • trollsanna
    Svar på #1433
    Fridapida: vilken då? Kollade hemsidan men hittade ingen. Linny: du brukar vara så snyggt sminkad att det känns som ett vinnande koncept att använda fingret. Jag köpte en ny mascara idag igen. Det blev Isadora Build-Up Mascara Extra Volume.Jag måste sluta köpa alla nya mascaror som kommer ut på marknaden.
    Köper också och testar mascaror. Man vill ju hitta den perfekta. Har tyckt el tycker fortfarande att Cliniques high impact är bra men nu har jag hittat en ännu bättre. Italienska märket Collistar. Mascara Infinito. Tycker den gör underverk med mina fransar.
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2009-03-10 09:30:54 följande:
    Köper också och testar mascaror. Man vill ju hitta den perfekta. Har tyckt el tycker fortfarande att Cliniques high impact är bra men nu har jag hittat en ännu bättre. Italienska märket Collistar. Mascara Infinito. Tycker den gör underverk med mina fransar.
    Efter att ha sett den på dig vill jag ha den jag med! Förut var jag inne på Hypnose o Fauls lics (stavning???) men nu vill jag ha den istället. Förut hade vi Collistar här i stan... men tror ni att den finns kvar? NEJ! Jag säger ju det, snart har vi inte ens rinnande vatten kvar. Örebro - staden som går bakåt i utvecklingen.
Svar på tråden Smink smink smink!