• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • LMK
    mjuik skrev 2009-03-12 00:11:02 följande:
    Två veckor? Det har aldrig hänt mig.Hur gör du då? Jag kanske har för dåligt underlack?
    Håller med, hur gör ni då??! Jag har bra underlack & överlack (Creative) & även om jag lackar med tex. OPI så sitter det MAX 2 dagar. Efter en dusch så är det mer el. mindre kört. Kanske mina naglar som gör att det sitter dåligt...?
    Jag lackar därför bara till speciella tillfällen. Skit trist, men jag orkar inte fixa flera gånger i veckan.
  • Fluffguf

Samma här, jag använder depend över- och underlack plus två lager av det färgade och det börjar flaga efter 2-3 dagar

• Litetdahl

Får man ställa en fråga till er tjejer som är så duktiga på smink? Har beställt borste och mineralfoundation från Everyday minerals. Borsten gillade jag verkligen men foundation var vääääldigt "tät" och kakig i varianten Intensive, även om jag tog ytterst lite. Tyckte att det var svårt att svepa ut den över ansiktet, den lade sig liksom bara som en kaka på ett begränsat ställe. Har ganska torr hy utan större skavanker, vill ha lite täckning bara. Ska jag satsa på I.d. i stället?

• trolltyg
    Litetdahl skrev 2009-03-12 14:30:42 följande:
    Får man ställa en fråga till er tjejer som är så duktiga på smink? Har beställt borste och mineralfoundation från Everyday minerals. Borsten gillade jag verkligen men foundation var vääääldigt "tät" och kakig i varianten Intensive, även om jag tog ytterst lite. Tyckte att det var svårt att svepa ut den över ansiktet, den lade sig liksom bara som en kaka på ett begränsat ställe. Har ganska torr hy utan större skavanker, vill ha lite täckning bara. Ska jag satsa på I.d. i stället?
    Intensive formulan är väldigt täckande så det kan vara det. ID ska också vara täckande så då vet jag inte om det blir en större skillnad.

Kolla först så att din anisktskräm torkat in i huden ordentligt innan du applicerar foundation. Du kan också använda en primer mellan ansiktskräm och foundtation. Arbeta noga in pudret i borsten (enklast är att cirukilera borsten med pudret i locket till burken med foundation) och använd en väldigt liten mängd puder, dutta borsten lite över det området du ska apllicera på och cirkulera sedan med borsten över det området.

Lycka till
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • ooO Puman Ooo

Hej hej!!

Någon som kan ge någon rekommendation till mig som ALLID blir fet i huden av foundation och/eller puder??
    Finns det nåt bra märke eller kan man göra på något speciellt sätt?
    Det är ju så snyggt att kunna använda foundation tillsammans med annat smink, men har inte gjort det på nåt år pga att det alltid ser så glansigt ut...

Help, please..:)

• ooO Puman Ooo

Hej hej!!

Någon som kan ge någon rekommendation till mig som ALLID blir fet i huden av foundation och/eller puder??
    Finns det nåt bra märke eller kan man göra på något speciellt sätt?
    Det är ju så snyggt att kunna använda foundation tillsammans med annat smink, men har inte gjort det på nåt år pga att det alltid ser så glansigt ut...

Help, please..:)

• Ullis 74

ooO Puman Ooo skrev 2009-03-12 16:01:09 följande:

Hej hej!! Någon som kan ge någon rekommendation till mig som ALLID blir fet i huden av foundation och/eller puder?? Finns det nåt bra märke eller kan man göra på något speciellt sätt? Det är ju så snyggt att kunna använda foundation tillsammans med annat smink, men har inte gjort det på nåt år pga att det alltid ser så glansigt ut... Help, please..:)
    Har du testat mineralfoundation? Jag använder ID och är supernöjd. Det borde fungera eftersom den är ganska torr av sig.
  • Pumpkin
    Svar på #1485
    Jag skulle rekommendera i.d. Foundation tillsammans med Mineral Veil funkar super även på fet hy.
  • Fridapida
    mjuik skrev 2009-03-11 23:36:50 följande:
    Fridapida: sitter OPIs lack en hel vecka? Allt som sitter på mina naglar flagnar efter max två dagar. Utom smuts från jobbet, det får jag skrubba bort. Totalt värdelöst. Om de är så bra som du säger ska jag nog testa ett sånt.
    Ja, ännu längre om man har överlack. Men det beror ju lite på vad man jobbar med samt om man är noga med att använda handskar när man diskar osv.
  • Fridapida

ooO Puman Ooo skrev 2009-03-12 16:01:09 följande:

Hej hej!!Någon som kan ge någon rekommendation till mig som ALLID blir fet i huden av foundation och/eller puder??Finns det nåt bra märke eller kan man göra på något speciellt sätt?Det är ju så snyggt att kunna använda foundation tillsammans med annat smink, men har inte gjort det på nåt år pga att det alltid ser så glansigt ut...Help, please..:)
    Om du alltid blir fet i hyn så kan det borå på de produkterna som du använder. Använder du pressat puder? Det innehåller talk och gör att huden blir fet.
    Hur rengör du din hud? Ett vanligt misstag man ofta gör när man har fet hy är att man satsar på uttorkande produkter. Det gör att huden överproducerar eget "smörjmedel" och blir fet under dagen. Det är viktigt att hitta en rengöringsprocedur som inte är för uttorkande men ändå rengör huden. Man vill ha en mild regöring med mkt återfuktande fuktkräm.
Svar på tråden Smink smink smink!