• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • HårdrocksMamma

Någon som vet bra box med ögonskuggor-highlighter? Behöver en med färger typisk för pinup sminkning (dita von teese) och för sotning. Vit/beige ljusa, bruna, svart. Inte så skimriga.

Sedan den bästa eyelinern?

• BubbelBoom

Jag har nog världens konstigaste hy. Den är jätte fet men använder jag någon rengörning mot fet hy så fjällar jag i ögonbrynen(och tappar jätte mycker hår då) och kinderna. Men använde jag för blandhy blir jag ännu fetare i hyn. Tar jag för känslig hy så ser jag ut som f***n rent ut sagt. Och jag har testade både billiga märken och svindyra. Har köpt på apoteket med men inget hjälper. Jag har aldrig finnar eller liknnde. Bara extremt fet hud och inget hjälper.. Någon som känner igen sig och vet någon okänd mirakel kräm??? Något som inte gör min hud så fet men som också inte gör att jag fjällar över hela ansiktet? Alla idéer välkomnas!!!

• Fridapida
    mjuik skrev 2009-03-13 12:59:54 följande:
    Hahaha det är ju galet =)Nu har du skrivit om Diors läppglans flera gånger. Nu känner jag att jag måste köpa ett. Frågan är bara vilken färg.Tur att jag ska flytta snart så jag får större badrum. Får inte plats med alla saker som jag har nu.
    Äsch, läppglanset har man ju i väskan.
  • Fridapida
    HårdrocksMamma skrev 2009-03-13 13:00:23 följande:
    FridapidaTack för svar, por-minimizer har hjälpt mig enormt (fick upp ögonen för den för mindre än ett år sedan) så den tar jag med mig till graven Men har tänkt mkt på att gå till en hudterapeut, men det gäller ju oxå att få tummen ur. Har kollat på en del hudterapeuter men hur väljer man rätt bland djungeln. Vissa är ju svindyra och inte så bra har jag hört.Någon som vet någon bra och prisvärd i Göteborg?
    Visst är det dyrt, men hur mycket pengar slänger man inte bort på produkter som inte fungerar? Jag har inget förslag på någon i GBG, kanske någon annan. Gå även in på reco.se och kolla. Där kan man rekommendera olika företag. Kan vara värt att kolla.
  • Fridapida
    BubbelBoom skrev 2009-03-13 13:07:33 följande:
    Jag har nog världens konstigaste hy. Den är jätte fet men använder jag någon rengörning mot fet hy så fjällar jag i ögonbrynen(och tappar jätte mycker hår då) och kinderna. Men använde jag för blandhy blir jag ännu fetare i hyn. Tar jag för känslig hy så ser jag ut som f***n rent ut sagt. Och jag har testade både billiga märken och svindyra. Har köpt på apoteket med men inget hjälper. Jag har aldrig finnar eller liknnde. Bara extremt fet hud och inget hjälper.. Någon som känner igen sig och vet någon okänd mirakel kräm??? Något som inte gör min hud så fet men som också inte gör att jag fjällar över hela ansiktet? Alla idéer välkomnas!!!
    Problem med hyn är du inte ensam om, men det är ju en klen tröst. Jag kan nog bara ge rådet att gå till en hudterapeut så att du får bra hjälp av en expert. Under ansiktsbehandlngen kan hon/han berätta mer om din hy. Jag har lärt mig massor på att göra det.
  • Flina78
    Svar på #1512

Hej!

Jag har oxå ganska konstig hy, väldigt glansig/blank/fet trots att jag är torr. Jag köper numer bara produkter från Mary Kay (men det viktigaste är tydligen att man håller sig till en och samma serie som innehåller samma PH-värde). Mary Kay konsulterna jobbar fristående och de brukar finnas lite överallt. Produkterna är rätt dyra men de räcker länge. För mig tog det ett bra tag innan hyn blev bättre, men nu är jag inte sådär fult blank längre. Det man ofta gör fel är att man försöker sminka bort en dålig hy. Hemligheten ligger i BRA HUDVÅRD, ingeting annat. Puder hjälper bara för stunden, det löser inte problemet. En mild rengöring morgon och kväll och sedan fukt, fukt, fukt. Det jag gillar bäst med Mary Kay är att man får gratis rådgivning och att om man inte är nöjd då får man byta sina produkter. Försök med det på Åhléns "Hej, jag gillade inte den här mascaran så jag vill lämna tillbaka den". De skulle bara skratta åt en, men det går bra hos Mary Kay. De har en hemsida där man kan söka efter konsulter som finns i ens närhet. www.marykay.se

Jag är lite rödflammig i min hy, speciellt runt näsan och på hakan så det jag gillar allra mest av det jag köpt är deras concealer, jag skulle på riktigt inte kunna leva utan den. Ihop med deras foundation blir resultatet klockrent.

• Kajsan
    Fridapida skrev 2009-03-13 13:16:34 följande:
    Äsch, läppglanset har man ju i väskan.
    Nej nej, läppglans har man i en speciell  överfylld läppglansneccessär som står i hallen, så man snabbt kan plocka med sig rätt när man ska ut {#lang_emotions_innocent}
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • HårdrocksMamma

Fridapida

Jo det är klart, nu sminkar jag mig inte på heltid, inte äns halvtid utan någon gång i månaden. Förutom mascara som jag använder dagligen och por-minimizer då. Så då blir det inte att man tar tag i det....men nu är det dags!

Flina78

Har en vännina som är konsult för MK så får ordna en dejt. Är MK bra, har hört att de ska ha något/olja? som inte är bra för huden?
    Hur är deras färger, har väldigt ljus hy och vill sminka mig i ljusa-mörka(svart/vit/beige/brun) pin up/hårdrock sminkning...ja inte på en och samma gång då

• maddie3

Fridapida- Tack så jättemycket för ditt svar :). Ska testa detta med bronzer i helgen så får jag se hur det blir.

• Fridapida
    Kajsan skrev 2009-03-13 13:33:54 följande:
    Nej nej, läppglans har man i en speciell  överfylld läppglansneccessär som står i hallen, så man snabbt kan plocka med sig rätt när man ska ut
    Smart att ha i hallen! Har jag inte ens tänkt på! SMART! Jag har tyvärr ingen hall eftersom jag bor i världens minsta studentlya men jag kan ju sätta upp ngn sorts korg på väggen vid dörren och förvara dem där. Ja! Projekt! TACK TACK!
Svar på tråden Smink smink smink!