• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • levina

Ögonbrynsfråga...

...när ni fyller i färg, blir det mest med penna, eller "puder"..?

Jag har köpt en grej på Body Shop som är som två "puder" färger, och en tvådelad pensel till...lite svår att jobba med ibland.

Hur gör ni?

• filiduttan

levina skrev 2009-01-27 07:28:36 följande:

Ögonbrynsfråga......när ni fyller i färg, blir det mest med penna, eller "puder"..?Jag har köpt en grej på Body Shop som är som två "puder" färger, och en tvådelad pensel till...lite svår att jobba med ibland.Hur gör ni?
    ögonbrynsborste och puder kör jag med men det är svårt, öva öva öva gäller
  • PolarnOPyret

Jösses vad jag har shoppat nu!
    Och jag skyller en del av det på er.... ;)
    Jag har dels handlat en massa smink på "stan", sen har jag klickat hem från bellme.se, blush.se och lyko.se + att jag handlat på tradera och ändå sitter jag här och funderar starkt på att använda mina sista slantar (nästan iaf, blir nån enstaka hundring kvar) till att klicka hem en GA.MA cp1 plattång.
    Vad säger ni är man tokig eller?

Iofs, så här dyrt blir det ju inte varje månad, jag håller ju på att "starta upp" mitt sminklager, nu när mitt make-up intresse vaknat till.

• Kajsan
    PolarnOPyret skrev 2009-01-27 09:55:53 följande:
    Jösses vad jag har shoppat nu! Och jag skyller en del av det på er.... ;) Jag har dels handlat en massa smink på "stan", sen har jag klickat hem från bellme.se, blush.se och lyko.se + att jag handlat på tradera och ändå sitter jag här och funderar starkt på att använda mina sista slantar (nästan iaf, blir nån enstaka hundring kvar) till att klicka hem en GA.MA cp1 plattång. Vad säger ni är man tokig eller? Iofs, så här dyrt blir det ju inte varje månad, jag håller ju på att "starta upp" mitt sminklager, nu när mitt make-up intresse vaknat till.
    Ja, skynda fynda! jag köpte igår, hoppas att det verkligen var bra pris och att den är bra, jag orkade inte efterforska Fundersam

www.bangerhead.se/sv/artiklar/stylingverktyg/plattanger/gama/gama-cp1-ceramic-electronic.html
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • levina

Japp!

Det blir lite liknande variant som jag har nu, inte akktid sååå lätt. Men, många gånger blir det bra.

filiduttan skrev 2009-01-27 09:46:04 följande:
    levina skrev 2009-01-27 07:28:36 följande:
    ögonbrynsborste och puder kör jag med men det är svårt, öva öva öva gäller
  • PolarnOPyret

Kajsan: Ja det var ett bra pris, billigaste jag hittat den för är 492:- (med frakt).
    Och att jus GA.MA är bra det vet jag och denna tång cp1 har ju fått jättebra kritik.
    Jag har haft en annan GA.MA förut och har nu en remington.
    Men är SÅ sugen på att köpa denna GA.MA nu.
    Du kommer garanterat att bli nöjd!!!

• Kajsan
    PolarnOPyret skrev 2009-01-27 10:39:22 följande:
    Kajsan: Ja det var ett bra pris, billigaste jag hittat den för är 492:- (med frakt). Och att jus GA.MA är bra det vet jag och denna tång cp1 har ju fått jättebra kritik. Jag har haft en annan GA.MA förut och har nu en remington. Men är SÅ sugen på att köpa denna GA.MA nu. Du kommer garanterat att bli nöjd!!!
    Ja, jag har också en remington nu, men har suktat efter en Gama länge.
    Jag köpte den därifrån då jag ändå skulle beställa lite Potion nr 9
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • PolarnOPyret

Sådär ja!
    Då har jag klickat hem plattången också.
    Hihihi, min man tycker nog att jag är helt tokig.
    Iofs så handlar han verktyg och maskiner lika gärna som jag handlar sånt här.

Nåja, nu är det bara att luta sig tillbaks och invänta alla (4st) mina paket.

• annzah

Jag handlar massor från e.l.f! Testade för första gången innan jul då de blivit omskrivna i en del tidningar etc. och nu är jag fast. De är helt fantastiska tycker jag! Har inte provat mineralsminket ännu - men har köpt starterkitet, men allt annat är jag så sjukt nöjd med att det är inte sant!

• maddie3

annzah skrev 2009-01-27 15:01:10 följande:

Jag handlar massor från e.l.f! Testade för första gången innan jul då de blivit omskrivna i en del tidningar etc. och nu är jag fast. De är helt fantastiska tycker jag! Har inte provat mineralsminket ännu - men har köpt starterkitet, men allt annat är jag så sjukt nöjd med att det är inte sant!
    Oh, vad kul att få ett utlåtande om e.l.f
    Har som sagt beställt lite därifrån och nu längtar jag bara ännu mer att paketet ska komma. Ska bli jättekul att prova :)
Svar på tråden Smink smink smink!