• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • trolltyg
    filiduttan skrev 2009-01-28 09:34:57 följande:
    Jag älskar också loreal, hade redken tidigare men loreal passar mig bättre, jag trodde dyrare skulle vara bättre... (nyss börjat använda märkesprodukter en ett år tillbaka)Min far är i Sthlm, har möjlighet att gå och köpa M.A.C åt mig, finns det något där to-die-for som jag borde passa på att be han köpa? tex ögonsminkborstar? (Vilka nr sådana fall, han måste ju fråga sig fram annars blir det nog feeeel )
    Åh lyllos MAC´älskar jag. Har två av deras borstar som jag fullkomligt ÄLSKAR. Den första är bra till pigment och fasta skuggor på det rörliga ögonlocket. Den andra är kanon för globlinjen och även krämskuggor över hela locket som jag använder som "klister" för pigment.

http://www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGORY_ID=CAT145&PRODUCT_ID=383

http://www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGORY_ID=CAT145&PRODUCT_ID=380

Använder aldrig några andra borstar för ögonskuggor. Sedan har de en hel hög jag skulle vilja testa för ansiktet också.

http://www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGORY_ID=CAT146&PRODUCT_ID=1391

Sedan har de en Paintpot Bare study som jag har som bas och primer och den är gudomlig.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • LMK

Glad onsdag!
    Idag går min sminkning i turkost. Har fotat & bild kommer kanske upp ikväll om jag hinner.

Linny: Du ser oförskämt pigg & fräsch ut!

Fluffguf: Jag säger bara Redken! För mig är det det absolut bästa jag använt & då har jag provat många olika salongsmärken.
    Visst, det kostar men det är drygt! Jag bunkrade lite när jag var i USA förra året. Annars köper jag från Lookfantastic.com.

Mrs Holiday: Ga.ma är grymt bra! Rekommenderas! Jag använder Redken även som värmeskydd.

Trollsanna: Fräscht med grönt!

• trolltyg
    trolltyg skrev 2009-01-28 10:09:59 följande:
    Åh lyllos MAC´älskar jag. Har två av deras borstar som jag fullkomligt ÄLSKAR. Den första är bra till pigment och fasta skuggor på det rörliga ögonlocket. Den andra är kanon för globlinjen och även krämskuggor över hela locket som jag använder som "klister" för pigment.www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGOR...www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGOR...Använder aldrig några andra borstar för ögonskuggor. Sedan har de en hel hög jag skulle vilja testa för ansiktet också. www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGOR...Sedan har de en Paintpot Bare study som jag har som bas och primer och den är gudomlig.
    Ser att det låter lite ironiskt men det var inte så menat. Jag bor i Sundsvall och skulle kliva över många lik för att få till ett MAC i stan. Så min ansiktsfärg är en aning grön av avundsjuka för sådan bra möjlighet till MAC.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Kajsan
    Duckan74 skrev 2009-01-28 09:42:06 följande:
    Hej, får jag kasta in en fråga? Jag efterlyser en foundation (elelr en produkt helt enkelt) som ger MYCKET glans och lyster åt huden. Nästan så den blänker, om ni förstår hur jag menar. Har div glitterpuder och de ger mig inte den effekt jag vill ha. Om nån såg Silvstedts program förra veckan så var hon då sminkad så och det drog ganska mycket åt gult, vilket passar min hy. Tips någon?
    Ja, det finns två helt underbara produkter som ligger under concealer på ems hemsida:
    www.everydayminerals.com/index.php&page=shop.browse&category_id=24&Itemid=43

www.everydayminerals.com/index.php&page=shop.browse&category_id=24&Itemid=43
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Duckan74

Kajsan,
    tack för tips. Blir det samma effekt som med en kräm alltså?

• LMK

Ett litet shoppingtips kanske...
    Lindex har premiär för Lumene idag & det är 20% rabatt på sortimentet.

• Kajsan
    Kajsan skrev 2009-01-28 12:27:52 följande:
    Ja, det finns två helt underbara produkter som ligger under concealer på ems hemsida: www.everydayminerals.com/index.php?option=com... www.everydayminerals.com/index.php?option=com...
    Ja, precis.
    Jag använder det som highlighter på kindben och ögon, lite mer när jag ska ut.
    De är inte glittriga utan mer pärlemorskimrande, underbara !
    fattar dock inte varför de ligger under concealer Fundersam
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Liiza

Å va kul idag kom 5 samples från www.bodyneeds.com

Va snabba de är, ca 1 vecka!

Gold Stroke
    Gold Dusk
    Mega-Rich
    Violet
    Accent Red

Här ska testas

• Duckan74

Hm, okej. Ska se om jag beställer det då. Har som sagt puder som ska ge den effekten och jag är inte nöjd med dem. Tack för att du tog dig tid .

Svar på tråden Smink smink smink!