• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • mrs holiday

Såg nu att länkarna kom i fel ordning - ja, ja...

• Fluffguf
    AngelOfHarlem skrev 2009-01-27 22:32:53 följande:
    Ja, dom har ju billighetshårvård också, men ju Proffessional-serien säljs t.ex. inte på ICA utan är ett "riktigt" märke....
    Okej Jag förstod att du inte menade de på ica
    Jag är hopplöst okunnig när det gäller hår...
  • AngelOfHarlem

Jag vet ju inte var du bor, men titt som tätt så har just l'oreal erbjudanden om att köpa schampo och balsam för 349:-. Det kan du ju hålla utkik efter och prova. Jag har provat mååååååånga serier, haha, och just den här är jag väldigt nöj med.

Fluffguf skrev 2009-01-27 22:36:22 följande:
    Okej Jag förstod att du inte menade de på ica Jag är hopplöst okunnig när det gäller hår...
  • Fluffguf
    AngelOfHarlem skrev 2009-01-27 22:38:19 följande:
    Jag vet ju inte var du bor, men titt som tätt så har just l'oreal erbjudanden om att köpa schampo och balsam för 349:-. Det kan du ju hålla utkik efter och prova. Jag har provat mååååååånga serier, haha, och just den här är jag väldigt nöj med.
    Perfekt
    Jag bor i göteborg, så det mesta finns ju att hitta, det är bara jag som är lat och gillar att handla på nätet
  • Fluffguf
    mrs holiday skrev 2009-01-27 22:31:41 följande:
    Jag har varit nöjd med alla dyrare schampoo/balsam jag använt. Tycker mitt hår blir kraftigare, inte lika fort ofräscht och jag har dessutom tappat mycket mindre hår då jag använt dyrare produkter en längre tid. Har provat flera olika sorter från Goldwell, gillade det för färgat hår bäst. Just nu använder jag Lanza som jag köpt från lykos.se till bra kampanjpris, men det har jag bara provat några ggr hittills - nyköpt (har precis färgat håret): www.lyko.se/ Innan dess hade jag de här: www.lyko.se/ Hoppas länkarna funkar!...
    Tack för tipset, det ser ju bra ut
  • Fridapida

Fluffguf skrev 2009-01-27 22:36:22 följande:

Okej Jag förstod att du inte menade de på ica Jag är hopplöst okunnig när det gäller hår...
    Jag använder väldigt mycket från L'Oréal professionnal. Min väninna arbetar som färgtekniker för dem så det är väl mkt därför. Hon har ju stenkoll på alla produkter så jag har fått bra råd. Deras är verkligen riktigt bra. Inte så dyra, men kanonbra. Jag var också lite tveksam förut, men jag har ändrat mig. Jag ÄLSKAR deras hårspray Infinium styrka nr 2. Det ger helt lagom stadga till håret. Man vill ju att håret ska ha rörelse kvar. Är det ngt jag lärt mig så är det att man ska hellre använda en med mindre stadga och bygga upp en bra stadga med den än börja med ett spray med mkt stadga från början.
  • Linny

Redken: Får ju mängder sådant tillskickat från svärmor och svärfar i Californien. Måste dock säga att jag inte är överimpad.. Behöver något väldigt utredande och där slår inget Matrix Biolage Detangling solution. Redkens gula balsam är inte alls bra på mig. Däremot det röda. Det är ok

• filiduttan

Jag älskar också loreal, hade redken tidigare men loreal passar mig bättre, jag trodde dyrare skulle vara bättre... (nyss börjat använda märkesprodukter en ett år tillbaka)

Min far är i Sthlm, har möjlighet att gå och köpa M.A.C åt mig, finns det något där to-die-for som jag borde passa på att be han köpa? tex ögonsminkborstar? (Vilka nr sådana fall, han måste ju fråga sig fram annars blir det nog feeeel )

• Duckan74

Hej,

får jag kasta in en fråga?

Jag efterlyser en foundation (elelr en produkt helt enkelt) som ger MYCKET glans och lyster åt huden. Nästan så den blänker, om ni förstår hur jag menar. Har div glitterpuder och de ger mig inte den effekt jag vill ha.
    Om nån såg Silvstedts program förra veckan så var hon då sminkad så och det drog ganska mycket åt gult, vilket passar min hy.
    Tips någon?

Svar på tråden Smink smink smink!