• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Fridapida

Morbid Mistress skrev 2009-01-28 22:59:43 följande:

Kastar in en fråga till experterna, när man ska beställa provkit från everyday; hur vet man vilken underton man har på huden och vilka nyanser man ska testa?
    Ta ett vitt papper och sätt dig i dagsljus. Lägg handen på det vita pappret och se åt vilket håll din färg drar. Drar den åt det gula - varma undertoner. Drar den åt rosa/blå - kalla underotner. Men det kan vara liiite svårt nu när man kan vara lite vinterblek. Men hur brukar din hudton bli på sommaren? Blir du gulbrun-då är du säkert varm i tonen.
  • Phantera

Lookilooki i min blogg!!

phantera.blogg.se

Någon som är avis?

Har visserligen inte testat än...men bra sugen är jag!

• Fluffguf
    Phantera skrev 2009-01-28 23:18:48 följande:
    Lookilooki i min blogg!! phantera.blogg.se Någon som är avis? Har visserligen inte testat än...men bra sugen är jag!
    Jaa, avundsjuk
    Grattis!
  • Phantera

Tack...hehe. Det kom som en glad överraskning. Åh!!

• Kajsan
    Morbid Mistress skrev 2009-01-28 22:59:43 följande:
    Kastar in en fråga till experterna, när man ska beställa provkit från everyday; hur vet man vilken underton man har på huden och vilka nyanser man ska testa?
    Ja du... sätt ett vitt papper mot din osminkade hy och se åt vilket håll din hudton är.
    Det där är svårt, du får chansa lite, blir det helfel så får du beställa ett nytt provkit, det är ju billigt ivarjefall.
    Jag fick rätt första gången, men jag är ju blek som ett lakan så för mig var det enkelt
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Kajsan

Och jag är dum i huvudet, FridaPisa hade ju redan svarat dig

Men då kan jag passa på att frga alla andra: Vart var det man kunde köpa OPI billigast?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Linny

Kul!!! Grattis!

Phantera skrev 2009-01-28 23:18:48 följande:
    Lookilooki i min blogg!! phantera.blogg.se Någon som är avis? Har visserligen inte testat än...men bra sugen är jag!
  • Liloot

Måste komma med lite mascaratips

Budget: Max factor 2000 Calorie Dramatic Look.

Lyx: Lancome Hypnose = *min nyfunna kärlek*

• Duckan74

Fridapida, kikade lite i din blogg och du sminkar dig verkligen jättefint. Kul att ni använder så mycket färg. En annan är ju rätt fast i grått och brunt.

Jag har väldigt små ögon som ligger djupt in, det blir m.a.o inte så mycket ögonlock att måla på för mig. Nåt tips om jag lägger skuggorna bäst för att ändå förstora mina ögon samt se välmejkad ut, till fest?

• LMK

Tack för kommentarerna!

Fridapida: Snygg softad brun mejk! Gillar verkligen skuggorna från UD!

Phantera: *avis, avis, avis* Sen hade du en snygg sotning i bloggen oxå! Dina ögon blir så snygga när du har mörkt på vattenlinjen. De får ett otroligt djup!

Kajsan: OPI kan du beställa från 8ty8beauty.com/ el. head2toebeauty.com/. Jag har en beställning på G från 8ty8, men det tar sjuuuukt lång tid! Gjorde den 5/1 & nu hoppas jag att den är skickad, för pengarna har blivit dragna. Frakten är tydligen dyr dock. Head2toe skall ha billigare frakt & snabbare hantering. Kanske testa den?

Svar på tråden Smink smink smink!