• Kaydina

Vet du vad tyken betyder?

Det är ju ett skitbra ord och jag vet ingen vettig synonym? Kan man få in detta i SAOL, kanske?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vet du vad tyken betyder?
  • Ramonas

Bös då?

Eller har ni redan sagt det??

• Indiansommar

Halvspecial kan man köpa i Göteborg med omnejd, men inte i resten av landet om jag förstått rätt??

• Agamemnon
    lejone skrev 2008-12-14 23:39:22 följande:
    Frän då?Det är la världens bästa ord!?
    Nä, världens bästa ord är "töligt"!

TS, från synonymer.se: (prov.) elak, oförskämd, dum, otrevlig, fräck, påflugen
    ♥ Olivia 080308 ♥
  • Kaydina
    lejone skrev 2008-12-14 23:39:22 följande:
    Frän då? Det är la världens bästa ord!?
    Frän är skitkul! Och Fiffig. Och trivsamt. Och efterbliven. Och fräsig. Det är verkligen favoritord!
    kaydinasvarld.blogspot.com - snyggaste pepparkakshuset. EVER!
  • Kaydina
    Agamemnon skrev 2008-12-14 23:43:07 följande:
    Nä, världens bästa ord är "töligt"! TS, från synonymer.se: (prov.) elak, oförskämd, dum, otrevlig, fräck, påflugen
    Vad betyder töligt??
    kaydinasvarld.blogspot.com - snyggaste pepparkakshuset. EVER!
  • tobiq

Rälig använder vi om saker som är riktigt fula, t.ex "gud vilken rälig mössa" hehe (en synonym till gräslig när jag tänker efter).
    Bös används också, och frän givetvis:D

Lyckligare än någonsin!
  • lejone

Fräsigt haha!

Bös är ju kanon!

Ingen fattade vad jag menade när jag flyttade till Falköping från Alingsås o slängde mig med fina ord.
    Har släkt i Gråbo och i Lysekiiil dessutom.

• lejone

Jag vet inte hur många gånger jag var tvungen att häva ur mig "Brax ä änna göräcklit"....

Jag förstod även att pömsig hade en lite annan betydelse här än i Asås.

• Agamemnon
    Kaydina skrev 2008-12-14 23:50:46 följande:
    Vad betyder töligt??
    Tråkigt, trist.
    ♥ Olivia 080308 ♥
  • FruHeo

lejone skrev 2008-12-14 23:55:08 följande:

Jag vet inte hur många gånger jag var tvungen att häva ur mig "Brax ä änna göräcklit".... Jag förstod även att pömsig hade en lite annan betydelse här än i Asås.
    Hahaha pömsigt ja! Min karl och hans släkt använder pömsig som synonym för trött, det gör inte jag utan som en synonym för sexuellt uttröttad.......
    hahahahah kan bli otroligt roligt på släktmiddagar när hans gamla farmor säger: nej nu är jag lite pömsig ska nog dra mig mot sängen. Det är RIKTIGT svårt att hålla sig för skratt då
Svar på tråden Vet du vad tyken betyder?