• Kaydina

Vet du vad tyken betyder?

Det är ju ett skitbra ord och jag vet ingen vettig synonym? Kan man få in detta i SAOL, kanske?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vet du vad tyken betyder?
  • Perry the Platypus

Stöddig kanske funkar som synonym?

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • ängelfrånhelvetet
    Perry the Platypus skrev 2008-12-11 22:38:59 följande:
    Stöddig kanske funkar som synonym?
    det är en bra synonym!!
  • Trasig Udda Strumpa

kaxig,störig,bråkig

är dom orden jag kommer på

• Kaydina
    LyNxQ skrev 2008-12-11 22:38:07 följande:
    Kaydina, jo, du har rätt Fast då riskerar man att bli så full att man inte får gå ombord igen.. fast då kan man ju alltid köra "Sällskapsreseinvalido" (kom inte på nåt bra exempel ju!)
    Ja! Det är sant; har man kommit till invalidostadiet då är man bortom tyken.
  • Bedbug

Jag är smålänning och sätter likamedtecken mellan tyken och tykig.
    För tykig finns väl med i den riktiga svenskan? Det är samma som spydig, ungefär.

• idisb

tyken för mig är kaxig, katig( verkar inte va många som vet va katig är dock) som om sambon ber mig om något och ja snäser av han och ber han göra skiten själv är jag tyken tycker han

• piixelslyna

Ja. Klart man vet. Jag använder det ordet rätt ofta.

• Tecken

Bedbug skrev 2008-12-11 23:03:13 följande:

Jag är smålänning och sätter likamedtecken mellan tyken och tykig. För tykig finns väl med i den riktiga svenskan? Det är samma som spydig, ungefär.
    Nej, tykig är inte riktig svenska. Det har jag aldrig hört. Och då dejtade jag ändå en smålänning i några år. För tusen år sedan, dock.
  • Martina 3

Uppkäftig helt klart ;-D
    E ju ena från Götet, ena tuff ena då vettu la dö

Svar på tråden Vet du vad tyken betyder?