• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 6

Välkomna in!
    Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.
    www.fiskarhedenvillan.se
    Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.
    Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.
  • Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6
  • Flaxa1

Ja, vi undersökte saken. Det var främst Ikea som var aktuellt. Men när man tog i beräkning den lilla kompensation man får när man väljer bort Ballingslövs-köket så gick det i princip jämnt upp för oss, så vi gjorde bara om det köket som medföljde.

Enda tillfället som jag kan tänka mig att det lönar sig att ta Ikea är om man planerar ett betydligt större kök än det som är med som standard eftersom uppgraderingarna från B-L är skitdyra.

• Flaxa1

Samma sak gällde vitvarorna för övrigt. Det gick att få dem billigare om man tog ett sämre märke (typ Whirlpool). Den bästa offerten vi fick på de Siemens-grejer som vi ville ha (t.ex. induktionshäll) var 10-15 000 dyrare än vad det blev att ta det hela från FH, och då bor vi ändå i Göteborg. Här finns massor av handlare med bra priser.

• Blåsan
    Flaxa1 skrev 2009-01-17 16:23:41 följande:
    Ja, vi undersökte saken. Det var främst Ikea som var aktuellt. Men när man tog i beräkning den lilla kompensation man får när man väljer bort Ballingslövs-köket så gick det i princip jämnt upp för oss, så vi gjorde bara om det köket som medföljde.Enda tillfället som jag kan tänka mig att det lönar sig att ta Ikea är om man planerar ett betydligt större kök än det som är med som standard eftersom uppgraderingarna från B-L är skitdyra.
    Flaxa1 skrev 2009-01-17 16:26:18 följande:
    Samma sak gällde vitvarorna för övrigt. Det gick att få dem billigare om man tog ett sämre märke (typ Whirlpool). Den bästa offerten vi fick på de Siemens-grejer som vi ville ha (t.ex. induktionshäll) var 10-15 000 dyrare än vad det blev att ta det hela från FH, och då bor vi ändå i Göteborg. Här finns massor av handlare med bra priser.
    Okej, de va lite de jag misstänkte men vi tänkte kolla upp saken iaf
  • LittleJunia

Tänkte höra med er... Bygger ni alla SJÄLV? Eller gör någon det åt er? Vet ni om de förmedlar tomter?

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig är här! 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Flaxa1

Ibland har de en del tomter, kolla hemsidan.

Vi gjorde i slutändan ingenting på vårt hus, de entreprenörer som FH förmedlar har skött allt.

• Blåsan
    LittleJunia skrev 2009-01-18 13:48:53 följande:
    Tänkte höra med er... Bygger ni alla SJÄLV? Eller gör någon det åt er? Vet ni om de förmedlar tomter?
    Vi ska göra mycket själva så det inte blir fel
  • LittleJunia

Oki! Tack för svaren! Eftersom ni alla kommit så långt, så måste ni ha jämfört en del. Hur ligger fiskarhedenvillan prismässigt i jämförelse med andra hustillverkare? Kanske inte så lätt att jämföra eftersom många gör mkt själv.... hrm! Men någon kanske?

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig är här! 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Busungarnas mamma

Busungens mamma - Lärkan Bygget pågår (inflyttning januari -09)
    Flaxa1 - Doppingen Bygget pågår (beräknad inflyttning mars -09)
    MillaJ - Tranan Bygget pågår
    Icka - Trasten
    Fullt hus - Domherren Bygget pågår (leverans vecka 37 -08) nilssonshusbygge.blogspot.com/
    vist - Svanen Bygget pågår
    Nane - Domherren förlängd Bygget pågår (leverans vecka 42 -08)
    Nanna 79- Lommen Bygget pågår
    Förälskad- Entitan (river sommarstugan till hösten och beställer huset v.32 -08)
    Mamma Till Astrid - Lommen (med hallvägg utflyttad)
    FH Morkullan - Morkullan Bygget pågår morkullan-otterslatt.blogspot.com/
    lollo83 - Doppingen
    Alayah - Hägern Bygget pågår (leverans vecka 47 -08) blandbarnochdammrattor.blogspot.com/
    FHLärkan - Lärkan Bygget pågår (leverans vecka 47 -08)
    LizLind - Doppingen Bygget pågår (leverans vecka 40 -08)
    Blåsan - Orren
    JennyKa - Trasten Bygget pågår

Vi lyckliga som redan bor i ett hus från FH:

Krokusen - Ärlan
    Sockerkakan - Ripan
    Baryk - Lommen
    Suzziluzen- Lövsångaren (breddad)
    Gelis14 - Svanen
    apache - Tärnan
    Duntoffla - Doppingen
    Nufsan - Entitan
    ingridlinnéa - Doppingen
    tilda81 - Doppingen
    Susstuss - Lommen (förlängd) (fiskarhedenvillan.blogspot.com/)
    MalinT - Domherren
    Truffles - Domherren
    Lisamargareta - Lövsångaren (förlängd)

Busungen ska bli storebror
  • Busungarnas mamma
    Nanna 79 skrev 2009-01-16 21:36:49 följande:
    Har försökt 2 ggr att skriva här ikväll, men bägge gångerna har jag råkat radra allt jag skrivit så nu ger jag upp och går och lägger mig! Godnatt!
    Vad skulle du skriva då?
    *Nyfiken*
    Busungen ska bli storebror
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2009-01-21 11:23:35 följande:
    Vad skulle du skriva då?*Nyfiken*
    Haha skulle kommentera det ni skrev och sen minns jag inte mer

Hur mår du förresten? Är det jobbigt att vara gravid och bygga samtidigt? Trött?
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6