• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 6

Välkomna in!
    Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.
    www.fiskarhedenvillan.se
    Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.
    Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.
  • Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6
  • Busungarnas mamma
    Nanna 79 skrev 2009-01-21 20:59:34 följande:
    Haha skulle kommentera det ni skrev och sen minns jag inte mer Hur mår du förresten? Är det jobbigt att vara gravid och bygga samtidigt? Trött?
    Tack för att du frågar

Jag får erkänna att jag är väldigt trött...Gäspar hela dagarna på jobbet.
    Som tur är så skrattar bara kollegorna åt mig
    Jag jobbar mellan 8 och 16, åker hem och lagar mat och går sedan till huset och grejar.
    Är sedan hemma igen vid 20 och lägger Felix. Efter det brukar jag packa lådor, tvätta eller städa.

Det är tur att vi ska flytta in i huset i slutet av nästa vecka

Jag hade säkert varit trött även utan graviditeten, men den gör nog så att jag är extra trött.
    Busungen ska bli storebror
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2009-01-21 21:18:59 följande:
    Tack för att du frågar Jag får erkänna att jag är väldigt trött...Gäspar hela dagarna på jobbet.Som tur är så skrattar bara kollegorna åt mig Jag jobbar mellan 8 och 16, åker hem och lagar mat och går sedan till huset och grejar. Är sedan hemma igen vid 20 och lägger Felix. Efter det brukar jag packa lådor, tvätta eller städa.Det är tur att vi ska flytta in i huset i slutet av nästa vecka Jag hade säkert varit trött även utan graviditeten, men den gör nog så att jag är extra trött.
    Oj, jag förstår att du är trött! Skönt sen när ni bor där då kan du ta det lite lugnare. Skönt med förstående kollegor
  • Flaxa1

Ååååå!!!!! Vår säljare har beställt feeeel trapp!!!

• Nanna 79
    Flaxa1 skrev 2009-01-22 16:08:03 följande:
    Ååååå!!!!! Vår säljare har beställt feeeel trapp!!!
    Ah så trist! Hur lång tid kommer det att ta att få den rätta?

Idag kom vårt kök förresten!
  • Flaxa1

Trappan har inte levererats ännu, det var ren tur att jag "fattade" att det stod fel på avropskortet som kom förra veckan. Igår slog det mig bara plötsligt att nåt nog var fel och när vi ringde FH så visade det sig vara just så ... Hur som helst så kunde de ändra beställningen, skönt det!

• Flaxa1

Vår snickare har föreslagit att vi ska byta smygen i köksfönstret eftersom vi ska ha kakel melan köksbänkarna och köksskåpen. Det han föreslår är att smygen ska sticka ut någon cm extra för det blir mkt snyggare med tanke på kaklet. Någon som har gjort som han föreslår? Eller som har kört på den variant som levreras från FH som standard och som kan visa upp bilder på hur det ser ut?

• lollsanT

Hur har era lister sett ut? Är de färdigkapade eller får man ordna sådant själv?
    Vi var nämligen och tittade på ett visningshus där det inte var så snyggt gjort =/

Satt förresten och räknade på vad ränta plus drift skulle kosta för oss i ett nybyggt doppingen - jättekul att upptäcka att det då bara skiljer 1000 spänn mot vad vår sk*t hyresrätt kostar.

• Busungarnas mamma
    lollsanT skrev 2009-01-24 22:08:10 följande:
    Hur har era lister sett ut? Är de färdigkapade eller får man ordna sådant själv?Vi var nämligen och tittade på ett visningshus där det inte var så snyggt gjort =/Satt förresten och räknade på vad ränta plus drift skulle kosta för oss i ett nybyggt doppingen - jättekul att upptäcka att det då bara skiljer 1000 spänn mot vad vår sk*t hyresrätt kostar.
    Det var väl härligt att upptäcka
    Hur går det för er? Med överklagan och dumma grannar?
    Busungen ska bli storebror
  • Flaxa1

lollo83:
    Så där är det för oss oxå, inte särskilt stor skillnad alls kostnadsmässigt och då är ju Doppingen ändå ett rätt stort hus. Och räntorna lär gå ner framöver!

Jag tror inte att listerna är färdigkapade, det ligger åtminstone väldigt långa "plankor" av något slag i vårt hus som ser ut som lister.

Ingen som har bytt ut smygen i köket p.g.a. kakling?? Se inlägg 186.

• Marimiis
    Flaxa1 skrev 2009-01-23 11:46:05 följande:
    Vår snickare har föreslagit att vi ska byta smygen i köksfönstret eftersom vi ska ha kakel melan köksbänkarna och köksskåpen. Det han föreslår är att smygen ska sticka ut någon cm extra för det blir mkt snyggare med tanke på kaklet. Någon som har gjort som han föreslår? Eller som har kört på den variant som levreras från FH som standard och som kan visa upp bilder på hur det ser ut?
    Vi har iof inte kakel, men vi har inte bytt ut nåt heller. Gå och knäpper nu så får du se ur det ser ut hos oss!
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6