• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 6

Välkomna in!
    Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.
    www.fiskarhedenvillan.se
    Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.
    Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.
  • Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6
  • Busungarnas mamma
    Svar på #329
    Det är samma lucka som vi har men är det samma handtag som vi?
    Bild finns i galleriet.
    Busungen ska bli storebror
  • lollsanT

Flaxa

Ah, tack. Vi har också tittat på Art. Funderar på den i vitt med rostfria vitvaror, ekbänk och svart kakel ovanför.
    Men i det priset ni la till för uppgraderingen så ingick väl den högre standarden på vitvaror?
    Bra tips om bänken. Har kollat runt men de flesta är supertunna eller så kostar de hur mycket som helst. Då ska vi kolla upp Bauhaus när vi är ner till mamma
    Har plockat ihop ett Electrolux paket som vi vill ha. Kollade först på inbyggnadsugn och en lös häll men kom på att det var onödigt eftersom vi ändå tänkte sätta ugnen i vanligt höjd.
    Ok, tänkte att vi kanske hade kunnat ha standardfläkten men låter den mycket så byter vi nog ut den också.
    Tur att svärföräldrarna behöver ny kyl och frys så vi får in lite pengar

Har ni satt in braskamin förresten? Det har du säkert redan svarat på men minnet är inte så bra alla gånger

• Flaxa1

Busungens mamma:
    Kaklet i köket sitter i fel mönster, en hel del skavda lister, nåt rör till torkskåpet som inte var monterat, en bit av ett stuprör saknades, för lite isolering i taket, en passbit saknas över diskmaskinen ... jag har säkert glömt något, listan var lång ...

• Flaxa1

Busungens mamma: Japp, samma handtag! =)

• Flaxa1

lollo83:
    Priset jag angav var utan vitvaruuppgraderingen, den kostade lite drygt 15 000 men då har vi skaffat tvättmaskin själva.

Japp, en braskamin som heter Contura 585, grå. Jättenöjda med den än så länge, men kan bara bedöma utseendet förstås.

Och på tal om braskaminen, en av besiktningsanmärkningarna var att det saknades tilluftshål i plattan! Hur kan man vara så klantig?? Det ligger alltså ett rör, men hålet ut i luften är inte gjort i kanten av plattan ...

• lollsanT

Flaxa

Ok, jag som surrade till det lite

Håller med, hur klantiga kan de vara? Kanske borde ge dem en bok - Husets ABC där det enkelt står förklarat hur man ska göra när det är en braskamin utan fläkt installerad. Den beskrivningen hade tom jag kunnat följa för att få det rätt (nåja, nästan rätt iaf).
    De har ingen möjlighet att byta ut er braskamin mot en som det finns fläkt till då? Eller kunde de lösa det ändå?
    Hållerna tummarna för er hela tiden att det ska lösas snabbt!

• Flaxa1

lollo83:
    Jag förutsätter att de kommer att öppna upp hålet.

• Busungarnas mamma
    Svar på #333
    Hur klantiga är de egentligen?
    Hur går det för er? Har ni fått några besked?
  • Busungarnas mamma

Jag ska göra en ny tråd nu i veckan.
    Det känns om om våra listor inte är så aktuella längre.
    Tycker ni att jag ska försöka ta reda på vilka som är aktiva här på FL fortfarande?
    Det finns ju de som inte varit inne här sedan första eller andra tråden...

Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6