• Mamma till viljestark dotter

Vi som plussade dec- 08 efter IVF!

Tänkte vi kunde samlas här, alla vi som äntligen plussat efter IVF. Själv plussade jag äntligen i måndags den 15/12 efter nästan fyra års försök, varav ett år med IVF. Är så lycklig! Men känner inte att jag "hör hemma" riktigt i de gamla forumen nu.

Hoppas det finns fler som nyligen plussat som vill följa med på vägen mot BF!

• Svar på tråden Vi som plussade dec- 08 efter IVF!
  • Josse B

Hej sommarblommor, ja jag ska också få göra vul i början av Januari..men det känns så långt bort..
    Men jag kommer säkert att hinna testa en gång till innan det! hehe
    Har du några grav känningar?
    själv så har jag ömma bröst, samt lite knasig mage svullen, men idag har det varit mera lugnt...det är därför att jag har varit mera orolig för mf..hmmm..ja, man vet ju inte hur det ska kännas när man går i väntans tider..men det går väl i skov, livmodern växer väl i etapper och inte hela tiden (så man känner det bara vissa dagar), brösten ömmar väl mer vissa dagar och mindre andra etc.
    Ja..mmmm...blir nog ett till test på måndag!
    Kram

• sommarblommor

Jah har inte några känningar. Har varit öm i magen sen jag började med sprutorna.
    Förra gången jag var gravid kände jag inget förrän i v12.
    Den här gången känner man sig lite mer orolig, man är ju "liksom" lite äldre.
    Första gången tänkte jag inte ens på mf.

Välkommen hit allihopa! Vi är extra mycket värda detta plus efter allt vi gått igenom! Funderar nu mest hur jag ska göra imorgon på julbordet hos släkten. Hoppar jag över t ex laxen så lär de börja fundera... Kanske tar en liten bit?

Har ännu inte fått illamåendet jag hade med dottern, tack och lov. Samtidigt känns det konstigt att inte må dåligt, som om det är nåt fel därinne. Men magen är fortfarande svullen och lite öm, och jag är konstant trött och kissnödig. Dessutom tål jag inte fläkten i bilen, ett grav.symptom för mig Brösten har slutat ömma nästan också.

Hur mår ni andra??? Hoppas ni får en alldeles underbaaaaaaaaaaaar jul

• sommarblommor

Visst är det underbart med ett plus.
    Nu ska jag bara njuta av det här och kommer försöka att inte lägga många tankar på MF som alla tjatar om.

Laxen och mögelosten är nog det enda jag kommer att hoppa över på julbordet.
    Trött och kissnödig är nog det jag känner av.
    Går upp 2ggr varje natt.Det är väldigt ovanligt.

Vilken vecka är du "mamma till viljestark dotter"?

Själv är jag bara i vecka 5.

• jossakossa

Hoppar in här vi oxå! Testade positivt RD 11, 18 dec. Vårt första försök, utfört på CvL-kliniken.

Blev så glada och chockade när vi såg det första svaga resultatet att vi grät en liten skvätt... Blev sen osäkra, köpte ett till test (Cb) som visade tydligt hur det låg till!

Pendlar nu mellan hopp och förtvivlan, är så rädd att ngt ska gå fel! Pratade med BM igår och frågade hur vanligt det är med missfall och fick svaret "det är jättevanligt". Inte så kul att höra!!! Gör mitt bästa för att tänka positivt. Maken försöker "prata förstånd" med mig, men det är svårt att komma ifrån oron!

Trött, trött, trött, lite mensvärk av och till och idag började brösten ömma igen (upphörde ett par dagar). Har gått fyra veckor och fyra dagar, är alltså oxå i vecka fem...

• Josse B

Hej hej, hur går det för er?
    Själv så knallar det på som vanligt, är nu i vecka 7 och dagarna går långsamt..känner inte av det så mycket förutom att brösten ömmar men inget illamående eller trötthet. Ska på vul 8/1 så det ska bli spännande, känns som att det då kommer att bli mer verkligt för då får man verkligen veta hur det ligger till . Kunde inte hålla mig förra veckan utan köpte ett nytt test, och som sagt det visade +, men endå är man lite orolig att det på något sätt ska försvinna, men nu ska jag hålla mig ifrån att köpa flera..haha..
    Ha det så bra, kram på er!

• sommarblommor

Vi ska också å vul den 8/1. Det ska bli spännande.

Jag känner på humöret att det är nåt. Känns som att jag blir alldeles galen på saker emellanåt och det hör inte till vamligheten. Kissnödig också förstås.

Här har ni en till som egentligen ska på vul 8/1, men har fått reda på att jag börjar nytt jobb 7/1. Hoppas få vul förflyttat til 9/1 istället. Ska bli så spännande att se hur det ser ut därinne, men lite orolig är jag förstås. Tog också ett nytt test igår bara för att...

Inget illamående än, men trött (sov 11 timmar i natt). Sugen på mys och kortare stubin än vanligt

• Josse B

Va, skoj att vi är så många som ska göra vul på samma dag! (men jag förstår att du vill byta Mamma till viljestark dotter)
    Och ja, det kommer att bli super spännande att se hur det ser ut där inne samt att kunna se om det är en eller 2 men huvudsaken är att man får se ett pickande hjärta. Men lite orolig är jag med, men det är nog de allra flesta.
    Men jag tror att det kommer att gå super bra för oss alla!

Josse B - du fick alltså två embryon tillbaka du också? Tvådagarsodlade eller blastocyster? Har du tänkt mkt på OM det skulle vara två därinne? Det gör jag... Vi ryms knappt 3 i huset, hur skulle det vara om vi blir 5? Och bilen blir också för liten... Skulle vara jättekul med två men samtidigt jobbigt. Vet inte riktigt vad jag vill, men känner jag mig själv så kommer jag nog bli lite besviken om det "bara" är ett hjärta som pickar. Samtidigt som jag förstås blir lycklig om det ens är ETT hjärta... Ja du förstår nog

Svar på tråden Vi som plussade dec- 08 efter IVF!