• Mamma till viljestark dotter

Vi som plussade dec- 08 efter IVF!

Tänkte vi kunde samlas här, alla vi som äntligen plussat efter IVF. Själv plussade jag äntligen i måndags den 15/12 efter nästan fyra års försök, varav ett år med IVF. Är så lycklig! Men känner inte att jag "hör hemma" riktigt i de gamla forumen nu.

Hoppas det finns fler som nyligen plussat som vill följa med på vägen mot BF!

• Svar på tråden Vi som plussade dec- 08 efter IVF!
  • Josse B

Jag föstår vad du menar mamma till vilje stark dotter , själv så har jag inte tänkt så mycket på det praktiska som att byta bil etc. Hus har vi inte köpt ännu, så det får bli ett senare projekt. Har mest tänkt på att det är positivt, 2 flugor i en smäll typ..hehe Men glad blir jag även om det är två eller en, fast om det är två finns det ju flera saker som kan inträffa som inte är så positivt.

Jo jag fick 2 embryon tillbaka, 2 dagarsodlade, ena var 4 celligt vid införandet och det andra var 5 celligt..det var det 5 celliga som sköterskan sa var ett toppen embryo pga att det hade hunnit dela sig innan införandet, hon sa även att vi skulle få en bra julklapp denna jul, så hon var säker på att det skulle ta. Men lika säker var inte jag men tji fick jag!
    Hur länge var dina embryon odlade?

Jag hade också tvådagarsodlade, båda var 4-celliga. Alla gick med ett leende på läpparna när det var dags för ET och sa att det var fina embryon, men efter tre misslyckade försök hade man gett upp hoppet. Har sen fått höra att t o m läkaren inte hade så stort hopp, men tji fick både han och jag

Drömmen finns lite om 3 barn, men det kan det bara bli om det är tvillingar därinne nu. För jag tänker aldrig mer genomgå en IVF om detta lyckas. Fast iofs har jag ju en eskimå i frysen....

• Satin

Hej på er!!

Plussade 6/12 efter andra ivf försöket och är då i v 8 nu!!
    Känns så stort att det man har längtat efter så länge äntligen och förhoppningsvis är sant!! Ska på vul 7/1. Har ni hört av er till den "vanliga mödravården" än? Och är det någon mer som lider av hemska humörsvängningar?? Börjar bli lite tröttsamt.. speciellt för sambon.. :)

Kram o grattis till er alla

Satin - på min klinik sa de att det är lika bra att vänta med vanlig MVC till efter VUL. Själv ska jag på vul den 9/1, ska bli så spännande och pirrigt.

Och du, lite humörsvängningar får väl sambon stå ut med Du har ju stått ut med ett och annat under dessa försök!

• Satin

Haha, ja det tycker jag med att jag har fått göra!!! Så då är det väl bara o fortsätta med tårarna o skriken ;)

Ja, det är så va? Lika bra o hålla sig en vecka till då, hade tänkt det från början. Men nu när julen är över så går plötsligt veckorna lite långsammare igen.....

Vet så väl vad du menar... Första målet är VUL, men andra målet är att passera v 12. Allt känns som mycket säkrare då. INGET får hända nu, inte som vi alla här har kämpat...

• Satin

Spännande för er som väntar på att få veta om ni har två där inne!!Är lite avundsjuk.... Hade bara ett dugligt ägg så vi fick inte den chansen... Är självklart supernöjd iaf, tro absolut inget annat!!! Men ändå... två små... :)

• Satin

Tack det samma Josse!! :) Mycket roligt att få vara med!!

Det verkar inte vara så många som hittat hit, ni kanske håller till på andra håll? För nog måste det vara fler som plussade i december?!

Håller tummarna för er alla som ska på vul imorgon Själv ska jag dit den 9:e. Ska bli så spännande att se hur det står till därinne, och om det är en eller två parvlar

Svar på tråden Vi som plussade dec- 08 efter IVF!