• Mamma till viljestark dotter

Vi som plussade dec- 08 efter IVF!

Tänkte vi kunde samlas här, alla vi som äntligen plussat efter IVF. Själv plussade jag äntligen i måndags den 15/12 efter nästan fyra års försök, varav ett år med IVF. Är så lycklig! Men känner inte att jag "hör hemma" riktigt i de gamla forumen nu.

Hoppas det finns fler som nyligen plussat som vill följa med på vägen mot BF!

• Svar på tråden Vi som plussade dec- 08 efter IVF!
  • Birsen

solkattan...jag kan ochså känna mig riktigt svullen på kvällarna. Det kan riktigt göra ont ibland. Är i vecka 13+0 så ingen gravidmage än för min del. Ser bara fet ut.

• vinterland

Jag är också otroligt svullen om magen och var det även innan mina tarmar började krångla.

• Birsen

jag har en väninna som är en månad innan mig och hon va också svullen i dessa veckor som vi är i nu men det är nog bara för nu växer ju bebisen/arna och flyttar på tarmarna så se det som ett positivt tecken tjejer för två veckor efter fick min kompis sin kula på magen

Laktulos måste vara guds gåva till alla förstoppade!!!

• ConcreteAngel

Hej, jag snor tråden lite om det är ok!?
    Jag har precis plussat efter ivf och jag har sån mensvärk,hade ni det oxå i början, det känns som om jag ska få mens vilken dag som helst.
    Hoppas ngn kan svara...

• ConcreteAngel

Tack vad snälla ni e Då kan jag slappna av lite.

• mezzi

nu har jag kräkts i 1 dag och legat utslagen i 2 dagar inte kul. har ätit typ 4 mackor och 8 körsbärstomater på 2 dygn.

men idag har jag åter fått hyfsat normal aptit och är lite piggare!

Gravid-illamåendet har gett sig mycket. tar jag bara typ juice eller oboy snabbt på morgonen så går det bra!

men någon mage det får jag leta efetr på mig. Gickner lite dom här dagarna jag varit dålig så inget syns.

just nu känns det som det aldrig kommer att göra det! =(

hoppas ni inte åker på magsjuka!!

kram

• Solkattan

mezzi;
    fy va jobbigt... bävar verkligen inför att drabbas av magsjuka.. försöker tvätta händerna ofta. Men drabbas man så gör man väl...

Nu ligger vi väl alla lite olika i tiden och alla är vi ju lite olika... men är det nån som känner sin livmoder ännu?
    Läst att om man ligger ner på rygg i sängen o slappnar av så ska man kunna känna den strax ovanför blygdbenet.
    Har testat men är osäker...
    Har Ni andra testat? o vilken vecka kände ni? Glad

//Solkatta

Svar på tråden Vi som plussade dec- 08 efter IVF!