• Mamma till viljestark dotter

Vi som plussade dec- 08 efter IVF!

Tänkte vi kunde samlas här, alla vi som äntligen plussat efter IVF. Själv plussade jag äntligen i måndags den 15/12 efter nästan fyra års försök, varav ett år med IVF. Är så lycklig! Men känner inte att jag "hör hemma" riktigt i de gamla forumen nu.

Hoppas det finns fler som nyligen plussat som vill följa med på vägen mot BF!

• Svar på tråden Vi som plussade dec- 08 efter IVF!
  • vinterland

Hej,

Jag hoppar gärna in här är i v12 (v11+2). Gjorde ET i november på Sahlgrenska. Är nu så himla orolig. FIck tarmvrev i måndags och fick världens kramper i magen av det. Så jag kan bara hoppas att det lilla har klarat sig. Fick även morfin mot smärtorna, vilket tydligen inte var bra.
    skulle ha varit på mitt första MVC besök i måndags.

• vinterland

Hej,

Jag hoppar gärna in här är i v12 (v11+2). Gjorde ET i november på Sahlgrenska. Är nu så himla orolig. FIck tarmvrev i måndags och fick världens kramper i magen av det. Så jag kan bara hoppas att det lilla har klarat sig. Fick även morfin mot smärtorna, vilket tydligen inte var bra.
    skulle ha varit på mitt första MVC besök i måndags.

• Birsen

vinterland du är så välkommen
    Tråkigt med tarmvred fy fy...Tror att bebisen har klarat sig. Morfin är ju int ebra men jag vet många som fått det och ändå fått små friska bebisar.

Tjejer någon som känner igen sig när jag säger FÖRSTOPPNING????
    Jag dör! Det kommer blod och jag vill inte äta något alls för jag är så rädd att det ska göra ont och blöda igen...

• Bondfia

17/12 gjorde jag G-test, och det är också tvillingar! Trots att de bara satte in ett ägg!

Är alltså i v 10+5, och hade problem med magen redan från början...jag säger bara, havregrynsgröt med ½ dl kruskakli, 5 katrinplommon + mjölk, minst en gång om dagen...+ Inolaxol. Suck.
    Maken frågar, är det SÅ gott med gröt? Tigger han stryk tro?

Lycka till!

• mezzi

Birsen: fy vad jobbigt. jag har ej varit förstoppad men här är några tips i alla fall som kanske hjälper!

drick mycket (ej blåbärsoppa då det stoppar allt) saft,vatten

katrinplommon gör att man blir lösare tror jag (värt att kolla upp)

finns microlaxering i små tuber på apoteket, som man för upp där bak (inte så trevligt, men vad gör man inte)

äter väldigt lättsmält mat, kokt mat och ine mycket kryddor

hoppas att det går över, men sök på tips mot förstoppning så hittar du säkert massor!!

tröst kramar

• Birsen

Tack mezzi.

Gulligt av dig. Jag har testat microlax och katrinplommon i alla olika former och konsistenser. Vågar knappt äta längre.

Kanske ska ringa MVC och kolla om de kan skriva ut något under veckan.

Allt bra med dig annrs?

• Mamma till viljestark dotter

Välkommen hit, ni nya!

Birsen - när jag hade fått min dotter (med snitt) så blev jag väldigt förstoppad, inte ens vattenlavemang hjälpte Trodde jag skulle dö, var uppe en hel natt Till slut släppte "proppen". Efter det fick jag ta några kurer Microlax och sen drack jag dagliga doser av Lactulose. Smakar urk men hjälpte mig att få igång magen. Nu har jag plockat fram flaskan igen, dags att börja ta sig en daglig dos. Du köper det receptfritt på apoteket.

• busisen

Hej här är en till som plussat efter IVF ät nu i v 12  eller 11+1 i dag.

Gud va många som ska ha tvillingar :)
    Visst är det härligt att äntligen vara gravid

• Solkattan

Hej!
    Ytterliggare en här som nu äntligen vågar hoppa in i en gravid tråd...
    Känns fortfarande så overkligt .. är i v 12,  11 + 2 idag. Har nog hälsat på flera av Er i andra trådar men har som sagt inte vågat stiga in i de gravidas värld ännu. Förrens nu då.. Glad.
    Har gjort IVF med donerade spermier på akademiska.
    Är Ni andra också svullna om magen?
    Själv så ser jag rent ut sagt höggravid ut när kvällen kommer. Antar att det är tarmarna som bråkar o gör att det blir så... för gravidmage är det ju inte ...
    Grattis alla till plussen... Skrattande.

//solkatta

Svar på tråden Vi som plussade dec- 08 efter IVF!