• Mamma till viljestark dotter

Vi som plussade dec- 08 efter IVF!

Tänkte vi kunde samlas här, alla vi som äntligen plussat efter IVF. Själv plussade jag äntligen i måndags den 15/12 efter nästan fyra års försök, varav ett år med IVF. Är så lycklig! Men känner inte att jag "hör hemma" riktigt i de gamla forumen nu.

Hoppas det finns fler som nyligen plussat som vill följa med på vägen mot BF!

• Svar på tråden Vi som plussade dec- 08 efter IVF!
  • Birsen

Vi tillbringade en hel fömiddag på MVC idag. Gud så tråkigt det va. Men roligt att se skrutten.
    sockerbelastninegn va det vidrigaste jag gjort. Fy bubblan va äckligt det var. Känns som jag fått min årsdos av socker och det vänder sig i magen ff.

Vi såg också våran lilla skrutt idag. Läkaren tyckte allt såg normalt ut. Den lilla bebisen sparkades visst. Men så underbart att få se. Nu tror jag att jag kommer slappna av mer och mer. Kanske dags att ringa ner till svärrisarna och bäretta om nyheten

Hur gick det på inskrivningen idag Mamma till en viljestark dotter?

Birsen - härligt att få se det lilla livet därinne, allt blir mer verkligt då. Själv har jag svårt att fatta att jag är gravid, ibland tror jag att jag drömmer... Har iofs börjat drömma massa konstiga drömmar, inatt drömde jag att vi gjorde vul och det bara var en bebis därinne Mardröm! Jag vaknade och det tog ett tag innan jag insåg att det (förhoppningsvis) bara var en dröm...

Inskrivningen gick bra. Får svar på järnnivån imorgon, men har aldrig behövt extra järn (men nu är det ju iofs två bebisar det ska räcka till). Ska som sagt göra nytt vul om knappt två veckor, först därefter börjar vi planera på allvar...

• Birsen

men gud så roligt. Det måste jag har missat. Att du väntar tvillingar alltså. Grattis gumman!

Ja man drömmer mycket konstigt när man är gravid. Jag har också konstiga drömmar som jag inte får en förklaring på...
     Vilken vecka är du ni i? Din mage måste ju puta redan nu då?Glad

Birsen - är du inloggad dygnet runt? Ja jag har börjat drömma många konstiga drömmar... Brukar aldrig minnas dom annars men nu gör jag det. Drömde för ett tag sen att jag var instängd med ett lodjur i en trappuppgång

Är i v. 11+0 idag... Som tur är så är jag lite "småfet" sen tidigare så det syns inte, tack och lov. Men livmodern känns tydligt, särskilt när man ligger ner. Hoppas kunna dölja allt ett par tre veckor till, men vet inte om det går.

• Birsen

hahah ja man kan nästan tro att jag är inloggad dygnet runt. Men det sista så har jag problem med att sova på nätterna så jag sittr oh surfar runt istället.

ja men någon vecka till klarar du nog och kamoflera det då .

Fick svar på hB-värdet idag. Det låg på 152!!! Jag blev förbjuden att äta vitamintillskott med järn nu, och det är inte så lätt att hitta tillskott utan järn. Hade högt värde när jag väntade dottern också, hoppas det går ner lite till nästa kontroll...

• Birsen

apoteket har något utan järntilskott. Min kompis som är gravid äter dom och hon fr ta extra järntabletter för de innehåller inte det. Vill du att jag tar reda på namnet?

• vinterland

Hej,

Jag hoppar gärna in här är i v12 (v11+2). Gjorde ET i november på Sahlgrenska. Är nu så himla orolig. FIck tarmvrev i måndags och fick världens kramper i magen av det. Så jag kan bara hoppas att det lilla har klarat sig. Fick även morfin mot smärtorna, vilket tydligen inte var bra.
    skulle ha varit på mitt första MVC besök i måndags.

Svar på tråden Vi som plussade dec- 08 efter IVF!