• Brooks

Trådträff Mars 09

Hehe: Klart du ska komma! Vi stockholmare är ju här och skånegänget låter det ju som att de garanterat kommer också.
    Biljetterna kan ju bli billigare på sista minuten också, men då blir det ju kanske svårt med boendet istället?
    Eller får ni sova hos oss också!

Hedebris: Klart du ska komma och bo här!
    Om vi kan fixa en bilstol till så är det ju inga problem med transporter heller :)
  • Brooks

Babyskydd har ju vi också om han har fortfarande går att knöla ner i ett i Mars. Så slipper du släpa med ett sådant menar jag :)

• Brooks
    Hedebris skrev 2008-12-29 10:10:00 följande:
    linjo- tydligen så kommer vi inte förrän 22 på fredagen. och vi kommer hela familjen. Gissar att ni inte kan ta 4 pers. Då vidare inte du kör in själv. Hur ska vi göra?
    Det är inga problem med plats för 4 personer, sådant löser sig alltid på ett eller annat. Nu till nyår kommer det sova 7 vuxna och 6 barn här så att få plats med er är ett mindre problem

Dock så blir det problem med transporten till och från stan. Det går kommunikationer - men de är inte alltid särskilt smidiga. Eller smidiga är de väl, men långsamma om man jämför med annat.

Tyvärr har vi bara en bil också, annars hade det ju kunnat lösa sig.
    Ett alternativ är ju att ni skulle kunna hyra en sådan där weekendbil och själva transportera er till och från vårt hus? De brukar ju inte vara så dyra över en helg och så många mil blir det inte heller om man man bara kör mellan vårt hus och närmsta tunnelbanestation - så gör alltid jag för jag HATAR att köra i stan och undviker det in i det längsta
  • Brooks

Bra Jenny! Klart du ska med och fiffigt med fakturan
    Petar in er på listan också

Lista på de som kommer på träffen i Stockholm, 27-29 mars 
    Lycklig 77 - Milo, Moa
    Hedebris - Noah / Ev Björn och Julia
    Vildkorn - Enya
    S o F - Vincent
    Jen ny - Lilly
    Linjo985 - Liv

Hedebris: Ja jag vet inte hur vi ska lösa det hela. Som sagt det går att åka kommunalt men det tar typ 1h enkel väg.
    Kanske är det lättare att ta sig till smultrons lägenhet om det ryms en hel familj i deras rum med separat ingång?
  • Brooks

Jösses Tjejer!
    Ni är fööör roliga - man kan ju inte annat än se fram emot att få hänga med er i Mars

Vi kanske ska boka en gympasal så alla kan bo på samma ställe, så kan barnen sova i ena delen och vi festa i den andra

Till er som vill spara pengar - ni kan alltid komma och bo här hos oss i "Vildmarken". Nu till nyår kommer vi att vara 7 vuxna och 6 barn här i huset - så vi får plats.
    Jag kan köpa en (ett par) bag in box också *lockas lite*

Jag kan ju visserligen kanske också bege mig ut i nattvimlet på lördagen - min "barnvakt" får väl hålla sig hemma...

• Brooks
    helhed skrev 2008-12-30 10:28:20 följande:
    Sovplats och bag-in-box. Får man hotellfrukost med Det låter i alla fall som ett bra erbjudande, trots att det är i vildmarken
    *Skratt*
    Min sambo gillar att laga stora måltider så man kan få mer än havregrynsgröt om man vill
    Kanske inte alla exotiska frukter men ägg och bacon (som är mina favoriter) är givna
    Kan locka med att jag har 10 olika tesorter eller så

Prommis: Du kan få bo här också   *komsikomsi*
  • Brooks

Alla som vill får såklart bo här
    Det där löser sig alltid.
    Jag bor i Åkersberga - in till stan tar det 30 minuter med bil. Med roslagsbanan (som är ett tåg som går på smalspår - inga nymodigheter som pendeltåg ) tar det 40 min, men då måste man ta sig till stationen också, och det är 30 min promenad från oss, eller mellan 5-20 minuter med bussen (den går åt olika håll varannan tur).
    Puh!

Som sagt, vi har 4 sovrum, om det är en helg storasyster inte är här har vi tre lediga sovrum och ett allrum med bäddsoffa på övervåningen. I vardagsrummet och "kontoret" finns det även plats för luftmadrassr

Problemet från där jag bor är snarare kommunikationerna, de finns som sagt, och behöver man bara åka dem ett par gånger över en helg så överlever man nog det med

VAD vi ska göra i stan är däremot ett stort problem.
    Vi måste ju som sagt till något ställe där vi helst kan äta/mata barn/byta blöjor/ha dem på golvet med leksaker/prata/ etc. Vet inte om något ställe uppfyller detta :-O
    Det är ju typ "lekland" som kanske skulle funka - men hur kul är det på en skala?
    Skulle vara om man kan abbonera något ställe - men det är typ 1500kr/h och efter stängningstid.

Vad vill ni hitta på?

• Brooks

Nu har jag läst ifatt ;)
    Lycka till med hotelljakten. Helt plötsligt kändes det helt ok att bo ute i vildmarken fast nära ändå liksom :D

• Brooks
    Evve81 skrev 2008-12-31 06:59:05 följande:
    Gud jag blir ändå så himla sugen när jag läser om träffen..... Om jag åker själv med Agaton blir det ju mycket billigare.. Men vad har ni i så fall hittat för boende????
    KLART DU SKA ÅKA! *studsar upp och ned*
    Vildmarken välkomnar dig också om det krisar med hotell
  • Brooks
    Vildkorn skrev 2009-01-01 20:59:53 följande:
    Jag känner mig iaf sugen på att sova där en natt. Lör-sön. Fler nätter än så tvivlar jag på att jag har råd med.
    Byter tråd lite busigt så att vi snackar om rätt saker i rätt tråd
    Jo, R nämnde faktiskt något om det också, om inte jag ville vara där alla andra är liksom.
    Klart sugen!
    Haha, Stockholmarna bor på vandrarhemmet också - himla festligt ju
Svar på tråden Trådträff Mars 09