• Brooks

Trådträff Mars 09

Hoppas på bättre väder imorgon för som det är idag så lär ingen vilja vara ute. 

Blåser riktigt kallt och hårt  - de små skulle blåsa omkull!
    Jag skulle ner på stan och byta en tröja... kom hem med 20-25 cm kortare hår! {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_kiss}
  • Brooks

Det snöar nu :-P

Så vi hoppas att det snöar och blåser av sig tills imorgon.
    Ja, visst att det blåser friskt - men inte hårkapande friskt
    Stannade till hos frisören och frågade när jag ändå var där liksom, och hon hade en tid! Hur ofta händer det? En fredag efter löning liksom? *glad*
    Nästa vecka ska jag tillbaka för färgning och slingning :)
    Nu har jag börjat packa lite *klappar mig själv på huvudet*
    Stackars små barn som har ont i munnen. Liv har också bara tre tänder, men den tredje kom igenom utan att vi märkt att ngt var på gång som hon verkar inte besväras såååå mycket av dem ändå inte den sista iaf.
  • Brooks
    Vildkorn skrev 2009-03-27 16:48:45 följande:
    McD... så kastar vi alla ungar i bollhavet och får äta ifred. *önsketänkande*
    Då bör vi inte äta vid 13, när alla andra är där också :-O
    Liv äter lunch efter hon ha sovit numera och nu har hon ändrat om så hon gärna sover vid 10:30 och ett par timmar. Alldeles lagom att vakna till lunchdags då såklart.
  • Brooks

Ja hejohå vad det snöar, tur man inte ska ut just nu. Dock lär jag ju få skrapa rutor och ha mig imorgon

Liv har precis också badat - fat hon tycker nog i ärlighetens namn bättre om att duscha. Hon står ofta i badrummet vi har duschen i och pekar och låter glad typ. 
    Fast fördel badkar är att hon ofta får torkas med hårtorken efter  och det ääälskar hon och har gjort sedan hon var liten bäs
    jag tror att vi kommer att känna igen varandra utan problem, om inte annat så går det rätt fort innan allt sitter.
    Jag kommer nog var minst med mina 158cm tror jag
  • Brooks

Oh det var ett bra tips! Med tandkrämen alltså.

Jag är här, moffar chokladbollar framför Let's Dance
    Funderar på vad jag ska packa *tittar ut på VINTERN som gjort storslagen comeback ikväll*
  • Brooks
    Camellis skrev 2009-03-27 20:46:09 följande:
    Sover Liv kvar förresten?
    Ja, hon sa att hon inte ville åka hem själv på kvällen
    Som det ser ut nu gör hon det. R får spackla sovrummet istället och sedan kan jag fortsätta använda hans långhelg utan barn mot honom ett tag till för att få som jag vill
    Men tala inte om för honom att jag helst har Liv med mig *sssschyyyy*
    Jen ny: Koll på dig och Hedebris för att ni är yngst, annars så har jag ingen vidare koll om jag ska vara ärlig. Men der har säkert klisterminnet Vildkorn.
    Nu kommer det bli sådär mystiskt, vi ses och kallar varandra vid våra "vanliga" namn och sedan ska vi fortsätta med aliasen här. Snurrigt!
  • Brooks
    Camellis skrev 2009-03-27 21:10:19 följande:
    Ja, klart hon vill vara med polarna på kvällen och ha slumber party! Visst kommer det bli lite skumt! Jag skulle kunna sitta och älta i tre veckor om hur crazy jag tycker att jag är som åker iväg på det här, och hur konstigt det känns att jag ska TRÄFFA er allihop! Jag sa faktiskt till en kompis häromdagen, för du kom på tal apropå tyger och jag skulle fråga dig nåt, "jamen jag träffar ju henne på lördag så jag kan fråga då". DET kändes ju helskumt!
    Haha, ja visst är det!
    Men samtidigt inte, jag tycker att det mest skumma är att jag inte ska sova hemma utan på vandrarhem inne i stan och inte träffa R på flera dagar.
    Att jag ska träffa er känns inte såå mystiskt för det känns ju som att jag känner er alla och ska få hänga med kompisar en helg liksom
    Hehe: Jag hade inte klippt mig sedan i Juli! Ooops! Såg det i spegeln igår när jag släppte ut håret (som jag aldrig gör annars...) att det var dags.. senast genast
  • Brooks
    Camellis skrev 2009-03-27 21:39:22 följande:
    Shit! Vad duktig Laila är! Jag har ju som sagt inte tittat på det här den här säsongen. Jag blev skitimpad nu!
    Ja, hon är väldigt duktig! Jag tänkte bara att det var en "So you think you can dance"-dans.
    Jag tycker dock att Magnus utvecklats mera under seriens gång.
  • Brooks
    Vildkorn skrev 2009-03-27 22:05:39 följande:
    Kom på att jag får packa runt 7-snåret i morgon. Jag har ju fasiken mina kläder i sovrummet där Enya ligger. Och picknickfilten får nog stanna hemma iaf. Känns inte som jag är så sugen på att sitta på den i snöhögarna i morgon. Eller iaf ta med mig den efteråt.
    Därför packade jag mina kläder innan Liv somnade *duktig* Inte för att det behövs särskilt många plagg dock
    Sitter nu och funderar på min packning, klänns som att jag packat massa onödigt och glömt något viktigt. 
    Men seriöst så behöver Liv bara blöjor och välling (i värsta fall) och jag behöver ... ehh.. ja ingenting typ. Konstigt att skötväskan är proppfull och jag måste släpa med mig stora ryggan också. Blir härligt att släpa runt på den ett tag innan vi ska ses vid vandrarhemmet! :-P
  • Brooks
    Jen ny skrev 2009-03-27 22:22:04 följande:
    Jag har packat en massa traderapaket och blev precis klar. Upptäckte ett hål?! på en byxa som jag verkligen inte sett tidigare. Får så dåligt samvete för sådant... IIIH, det pirrar en massa i min mage. Kul kul ska det bli. Frågar en sista gång, visst behövde man sängkläder till spjälsängen? Ska packa snart. hi hi. Lilly har dessutom sovit som en stock sedan hon somnat, utan att vakna. JA! Hon har dessutom klarat eftermiddagen utan smärtstillande, men nu till natten fick hon ändå, när hon ska ligga ner och allt... Ses i morgon. Sjukt det känns att säga det. Jag förstår inte riktigt än, är nog lite småseg.
    Tror att det var så att det behövdes :)
    Jag ska ju dock samsova med min lilla tösabit

• Brooks

Nu är även jag hemma igen, smet ifrån alla hitresta som skulle göra "stan" även idag för att stoppa in delar av resterna från tacomiddagen i frysen.

Liv somnade i bilen hem och sov i 20 minuter men sedan blev det inget mer av den varan.
    Nu har jag tvingat ut R till affären för att handla mat och han fick ta med sig det lilla yrvädret så jag får en lugn stund :)
    Tack så himla mycket för en trevlig helg! 
    Detta får som sagt göras om igen, utan barn (eller med barnvakt!)
Svar på tråden Trådträff Mars 09