• Brooks

Trådträff Mars 09

Äh, de kan inte förbjuda oss att vara där, vi har ju bokat precis som alla andra och har rätt att utnyttja vandrarhemmets gemensamma utrymmen bäst vi vill.

Förstår inte varför så många som jobbar inom service är allt annat än fokuserade på just service.

• Brooks

Jag tycker att det ska bli jättekul!
    Jag är nog precis som ni andra, ibland får man säga åt mig att lugna ner mig och ibland sitter jag och kolar in läget snällt och fint

• Brooks

Jag går gärna till skansen också  

Shoppa är inte riktigt det bästa jag vet.
    Men flera vill ju shoppa på lördagen så frågan är ju när alla är på plats och kan göra saker?
    Kicko skrev 2009-02-17 12:15:06 följande:
    Ja någon plan vore bra förutom att handla till Tacosen. ´ Jag är sugen på en tur till scansen men det kan jag ta på söndagen när andra shoppar
  • Brooks

Junibacken är ju fint och trevligt när det inte är något folk där. Men på en helg?! Då skjuter jag nästan hellre mig själv i foten! Dyrt så in i bomben är det dessutom...

Lekland är som vi tidigare konstaterat ganska överfulla och stojiga på helgerna också, och kostar en slant och är lite knepiga att ta sig till om vi alla ska åka dit på en gång med våra 15 barnvagnar.
    Jag röstar på att vi hoppas på bra väder så vi kan vara ute i det fria, frågan är om vi ska försöka möta upp efter lunch, för ska vi alla äta lucnh ute tillsammans så har vi ytterligare ett problem. Vi lär liksom inte vara ensamma på stan plus att det inte finns något ställe som kommer kunna få in alla oss  samtidigt.
    Är det dåligt väder har vi ett annat problem, men jag inbillar mig att vi kanske kan vara på vandrarhemmet då? Något annat ställe vet faktiskt inte jag. Alla barnanpassade ställen blir ju invaderade på helgerna eftersom folk inte har vett att hitta på något bättre
  • Brooks
    Vildkorn skrev 2009-02-18 22:24:42 följande:
    Jag har fått ett smärre problem inför trådträffen. Det kommer ju dock bara påverka mig och rumskompisarna (linjo och Liv). Men jag har en tjej som VÄGRAR sova med mig längre. Hon ska bara vrida och vända på sig, slå på mig, sätta/ställa sig upp och krångla rent allmänt. Hmm... finns ju inte ens extrasängar så det räcker till de som behövt redan tidigare. Antar att det lär bli en LÅÅÅNG natt där.  Hoppas verkligen du har överseende linjo! Kan ju hoppas att det blir skillnad när vi väl är där och det inte är hemma liksom.
    Vi får samla ihop alla handdukar och lägga dem på golvet så får Enya sova där
    Jag har tyvärr ingen resesäng annars hade det ju kunnat lösa problemet.
    Men hon kanske tycker det är ok att sova borta med dig när det är på ett nytt ställe - annars får vi hoppas att jag och Liv sover ändå
  • Brooks
    högbergarna skrev 2009-02-19 07:45:42 följande:
    Jaha.. Jag kan inte komma! Måste avboka mitt rum! Skulle titta på biljetten exakt vilken tid det va jag skulle komma. Då har ajg fått två biljetter samma resa!  Alltså returresan. Olika tider men samma sträcka! Så jag kommer inte till Stockholm! Självklart tog jag så att det inte går att omboka! Hade uppe två sj-sidor samtidigt när jag beställde för jag HATAR när saker går långsamt så jag ville boka resorna samtidigt. Inte via returresa utan jag ville se båda mina resor framför mig samtidigt. Men så kan man alltså inte göra!! Blev helt fel och deras system fick fnatt så jag fick som sagt två resor på samma sträcka! Så nu e det bara att slänga biljetterna då!! Får ju inget för dom på tradera! Sj säljer ju redan. FAAN rent ut sagt! Det va några hundra i sjön!! Jag har absolut itne råd att köpa nya biljetter!! Jaa ni får ha det så kul! Snyyyyft!! Gråter på riktigt faktiskt!!!
    Kan du inte ringa SJ och se om du kan få hjälp? 
    Ibland har man ju tur!
    *håller tummarna*
  • Brooks
    Hedebris skrev 2009-02-20 07:59:15 följande:
    själv är tortillia ett måste. tycker majsskalen inte är så gott... sen är OST jätteviktigt!
    det håller jag med om, Osten alltså.
    Mina tacos skulle kunna vara köttfärs, ost och lök och jag skulle vara nöjd
  • Brooks
    Hedebris skrev 2009-02-20 12:14:45 följande:
    18 alt 19pers ska dela på alla kostnader. :) hoppas de har en STOR gryta till köttfärsen... för vi får ju typ köpa 7,5 kg :)
    Borde finnas långpanna, det funkar bra också
  • Brooks
    Hedebris skrev 2009-02-20 12:19:12 följande:
    du menar att göra det i ugnen? eller ha långpannan på spisen? har alltid gjort det annat än i stekjärn iaf En gång i kastrull :)
    I ugnen
    Går jättebra och man slipper massa stekos och det blir lite mindre flottigt med, fast flott är ju ganska gott tycker jag 
  • Brooks

Nu har jag också läst ifatt.

Jag hade precis som många av er andra tänkt att vi ses efter lunch. Kanske kan vi ses på vandrarhemmet? Då kan alla som kommit på lördagen packa in packning i sydarnas rum eftersom incheckningen inte var förrän senare på eftermiddagen?
    Jag tror inte vi kan göra någon speciell aktivitet tillsammans allihopa - för vi får helt enkelt inte plats någonstans. Trots att det är stockholm så tycker jag att det blir problem när man är fler än två som ska göra något.
    Jag tror väl att vandrarhemmet har fem barnstolar (eftersom de hade fem sängar), så vi vår väl låta barnen äta i omgångar
    Liv sover en gång om dagen och det runt lunch, hon sover gärna i sin vagn utomhus så att gå till en park funkar ypperligt för oss,
    Jag äter gärna guaccamole också! Mmmm!
    Förresten.
    Om det är någon som tänkt beställa ngt från pippilotta så kan jag hämta ut det till er. De har sin outlet och sitt lager på promenadavstånd från vårt hus
Svar på tråden Trådträff Mars 09