• MallaMojs

Moderkaksprov!

Tänkte mig nån typ av diskussionstråd för oss som ska göra ett moderkaksprov, å gärna också för sånna som redan gjort ett, luuugna mig please!

Ska göra ett 10/8 på Huddinge, då vi har en allvarlig ärftlig sjukdom i familjen, som ja tydligen är bärare av...*suck* Är superorolig för detta, inte bara resultaten, utan också själva provtagningen... Sökte runt bland gamla inlägg, men fann inget tillfredställande

Så, kan vi hjälpa varandra genom detta?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-15 11:32:55:
    Fick inte göra provet då, 10/8, för livmoderna har inte trängt upp än och moderkakan låg baaakom bebben...så ny tid att "längta" till är 23/8!!!

• Svar på tråden Moderkaksprov!
  • NeaVida

Shit, förlåt. HS är Huddunge sjukhus. Gud vad jag är störd! Jag vet redan vem jag ska till, jag tror att jag ska till han som är nästbäst ;) Men jag känner honom sen innan, så därför känns det bra. har hört om en på KS (karolinska sjukhuset) som är jätteduktig, och tar jättebra prover, men är superotrevlig! Hm... svårt att veta vad man ska välja...

:)

• NeaVida

Hur ska ni göra efteråt? vara sjukskrivna sängliggande? Jag har ju två MF bakom mig så jag är rädd för den där lilla 0.1% ökade risken, fastän det är en säkerhetsmarginal... Och så äter jag blodtunnande... Hm

Blir nog sjukskrivning för mig... kommer ändå vara ett vrak i vänan på svaret.

• MallaMojs

neavida...menade att d va JAG som va koko ju...*haha* Ok, för han som ja ska till va faktiskt trevlig, och nu har jag ju träffat honom en gång innan också...vill bara att den här skiten ska va klar nångång så man vet...

varför gör du prov, neavida? bara oro?

har slutat jobba och inte riktigt börjat plugget när ja ska ta provet, så d blir nog lite "obetald sjukskrivning" här också, men mest samma dag och dagen efter, sen så blir det plugg för hela slanten... men jag förstår inte hur ja ska palla me å vänta, på d där telefonsamtalet (d skulle ringa hur d än va)...men ja tycker att det är bättre att göra något än å ligga hemma

• MallaMojs

tänkte på d där me v9 också...ja skulle ju hellre vänta lite, så man är säääker på att livmodern trängt upp, så d kommer åt...vikken v kommer du va i , neavida, när du går dit? för d e inget ja rekommenderar att gå dit å sen inte få göra

• NeaVida

Hm, jag skriver ett meddelande privat till dig...

• MallaMojs

vecka 10-11 stod d i min kallelse, menmen...kunde ju inte göra när ja va där, så d kanske e bäst att man får vänta lite, nu kommer ja ju va i vecka 13 när ja ska dit...*suck*

Lycka till, annhan!

• annhan

Jag är rädd att jag inte kan göra det imorgon när jag ska dit heller. Är i v 11+2 då..
    Visst är det jobbigt att få vänta ytterligare? Man vill ju få det överstökat så fort det går.

Tack för lyckoönskningen! Jag berättar hur det gick sen.

• MallaMojs

Annhan!!!
    mmm, ja trodde att ja va i 11+3 när ja kom dit, men enligt storleken på bebben så va ja bara i 10+3...och livmodern hade inte trängt upp ännu...sååå jobbigt! Men har du lite mage å så, brukar ju va ett tecken på att den trängt upp, för att den inte får plats liksom??

mm, du måååste berätta hur d går, håller tummen för att du får göra!! bor du i stockholm? ska du till uddinge??

Svar på tråden Moderkaksprov!