• MallaMojs

Moderkaksprov!

Tänkte mig nån typ av diskussionstråd för oss som ska göra ett moderkaksprov, å gärna också för sånna som redan gjort ett, luuugna mig please!

Ska göra ett 10/8 på Huddinge, då vi har en allvarlig ärftlig sjukdom i familjen, som ja tydligen är bärare av...*suck* Är superorolig för detta, inte bara resultaten, utan också själva provtagningen... Sökte runt bland gamla inlägg, men fann inget tillfredställande

Så, kan vi hjälpa varandra genom detta?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-15 11:32:55:
    Fick inte göra provet då, 10/8, för livmoderna har inte trängt upp än och moderkakan låg baaakom bebben...så ny tid att "längta" till är 23/8!!!

• Svar på tråden Moderkaksprov!
  • NeaVida

Jupp, jag är en besserwizzer!

• enilorac

NeaVida: Tack för ett mycket bra och rakt svar !!! Och tack för numret, nu känner jag mig genast lugnare.

Kram C

• annhan

NeaVida: Aha, ja det kan ju vara olika beroende på vad som ska analyseras.
    Ska du också göra moderkaksprovet på Huddinge?

• MallaMojs

haha...näe, neavida...du e ingen besserwizzer...du e ju proffs på detta! tack för att vi får ha dig i tråden, tjejen

• MallaMojs

men va faaan, ja å annhan som hade värsta teorin ju, om att vi skulle till samma människa...hmm, du e liiite för proffsig, neavida...haha, just kidding!!! är det bui du ska till, nea??

• skrutthumlan2

Har en kollega som var hos Bui och tog moderkaksprov, allt gick bra! Och han heter inte Marko i förnamn!

• MallaMojs

Markos heter han väl?? å strunt samma, bara ja å annhan som hade en teori, men nejnej, d är inte samma person

• annhan

Nu är det avklarat. Det gick dock tyvärr inte fullt så lätt som förra gångerna.. livmodern låg i bakvägg och var svåråtkomlig. Men det löste sig till slut. Dock fick jag kraftiga sammandragningar under provtagninen som gjorde att provet gjorde ont. Ursäkta att jag skriver det.. Men det gick ju fort ändå så.. Pyret mådde kanon och tumlade runt och sög på tummen. Är i v 11+6 och blev framflyttad till 1/3 istället.

• NeaVida

Åh, jag har oxå moderkakan i bakkant.... suck

• annhan

NeaVida: Har skrivit om min upplevelse i dagboken.. ifall du vill läsa.

Hoppas att din moderkakas placering inte innebär några hinder. Ofta funkar det ändå sa läkarna, men i "värsta fall" gör de i så fall ett FVP någon vecka senare. När ska du göra provet?

Svar på tråden Moderkaksprov!