• MallaMojs

Moderkaksprov!

Tänkte mig nån typ av diskussionstråd för oss som ska göra ett moderkaksprov, å gärna också för sånna som redan gjort ett, luuugna mig please!

Ska göra ett 10/8 på Huddinge, då vi har en allvarlig ärftlig sjukdom i familjen, som ja tydligen är bärare av...*suck* Är superorolig för detta, inte bara resultaten, utan också själva provtagningen... Sökte runt bland gamla inlägg, men fann inget tillfredställande

Så, kan vi hjälpa varandra genom detta?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-15 11:32:55:
    Fick inte göra provet då, 10/8, för livmoderna har inte trängt upp än och moderkakan låg baaakom bebben...så ny tid att "längta" till är 23/8!!!

• Svar på tråden Moderkaksprov!
  • annhan

Oj, såg att jag skrev fel. Moderkakan i bakvägg skulle det ju stå i inlägget ovanför NeaVida's...inte livmodern i bakvägg... hmm. Nåja..

• NeaVida

Åh, jag ska ta provet i vecka 12+4 och kan inte ta fvp ;(

Hm, men det ska nog gå bra. Har hört att de kan ta provet vaginalt annars (JIKES!)

• MallaMojs

ahh, härligt att man blir sååå lugnad på den här tråden...hehe, nooot! ajajaj, varför har vi alla moderkakan i bakvägg å alla ska vi göra provet, no good, not fair! jävla skit asså! hoppas iaf att min kanske har flyttat på sig litegranna när ja ska dit nästa gång...för det kan den väl???

• annhan

Ja, den kan flytta sig! Det behöver absolut inte göra ont för att moderkakan låg i bakvägg. Pga sammandragningarna gjorde det ont för mig - ifall det finns nåt samband med moderkakans placering vet jag dock inte.. Men jag har haft lite sammandragningar pga stress på jobbet också, så min livmoder kan ju ha varit extra känslig.

Oroa dig inte!

• MallaMojs

mmm, inte stressa tjejen!!! men nu e ju provet avklarat för dig iaf...hur lång tid skulle d ta å få svar för dig då ungefär...eller för er kanske jag ska säga ??

• annhan

Upp till 3 veckor sa de.. hoppas på svar tidigare. Jobbigt med väntan!

• MallaMojs

men nu har d väl gått en vecka, annhan??

imorrn e d dax för mig, hoppas jag...håll tummarna!!!

• rymden

Jag har gjort moderkaksprov på Huddinge sjukhus två ggr,också pga en ärftlig sjukdom i släkten,det tog 3 veckor innan jag fick svar.Det var väldigt jobbigt att vänta.
    Själva ingreppen kändes knappt,jag hade en jättebra läkare.

• MallaMojs

mmm, d kommer säkert gå jättebra, men just nu så måste ja få "panika" lite, hehe... berättar imorrn hur det gick

Svar på tråden Moderkaksprov!