• Nemia noj

Retrovagntråden 14

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller än tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla i vår blogg www.retrovagn.blogspot.com där har vi lagt in en del tips.

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    3 barn.. 4 Änglar...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-18 17:19
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40267553.html
  • Svar på tråden Retrovagntråden 14
  • spuff

Gud vad tråkigt Alexxia Och jättekonstigt att komma på att barnet kan sova i vagnen nu.

• AlexandraK
    spuff skrev 2009-01-05 13:37:26 följande:
    Gud vad tråkigt Alexxia Och jättekonstigt att komma på att barnet kan sova i vagnen nu.
    Jaa. =/
  • lurv

Jomppelina skrev 2009-01-05 13:29:31 följande:

Tack för länken Tessax! Kikar in för att lägga i favoriter utan att läsa bakåt just nu. Mitt liv är milt sagt kaos. Har packat ihop min barnsecondhand för flytt, och lämnat lokalen. Flyttat ut allt till olika läger i väntan på att det blir klart med den nya lokalen. Skall även flytta själv, och byta bostad, så det blir TRE stora flyttar inom loppet av två månader. Jäktar väl lite kanske, visst är det den 1 december idag, snälla, säg ja! Jag hinner inte med annars... kan väl säga att massor av olika sorters lager inte är roliga att packa ihop för att lagra ett tag när man vet att de skall packas upp igen inom väldigt kort. Ny lokal, har tittat på två gamla lanthandlar. Den ena från sekelskifte mellan 1800-1900, den har vi inte fått besked på, den andra går mer åt 40-50-tal och där är det bara att börja sätta penseln i taket per omedelbart i stort sett. Men då tre personer i familjen fick influens de sista dagarna och två förmodligen vinterkräksjuka så känns det som jag behöver andas nååågon dag innan jag fattar några som helst beslut. Hoppas innerligt att ni har haft det lugnare de sista tre veckorna!
    Hoppsan inte lite du ha att göra gums. Vart ska ni flytta? Har du tid, lust och ork att gagga i telefon en stund?
  • Nemia noj
    AlexandraK skrev 2009-01-05 13:28:20 följande:
    Inget inlägg! Skumt! Vad skrev han då?
    Hehe nee jag mena att jag skrev ett inlägg att jag HADE mailat honom, men nu när jag kom in såg jag att det inte kom med iaf, har haft knas med internet hela dagen så de e väl därför, eller så hade jag för brottom.
    Nee jag väntar änu på svar.
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Tessax

Lite status ang. kartan. Det glappar kring följande orter/landskap:

Mellersta Småland (Växjö/Värnamo/Ljungby)
    Blekinge
    Västkusten (Varberg, Falkenberg, Halmstad)
    Östergötland (Mjölby/Motala/Linköping/Norrköping/Nyköping)
    Örebro
    Värmland (Karlstad/Arvika/Torsby/Hagfors)
    Södermanland/Västmanland (Eskilstuna, Västerås)
    Härjedalen (Sveg)
    Norrland (Norr om Östersund/Sollefteå/Kramfors)

Är inte superbra på geografi så jag reserverar mig för ev. faktafel när det gäller landskapen/områdena

• Tessax

Vill bara säga att genom att vara med på "hämta vagn-kartan" så föbinder man sig inte att hämta vagnar så fort någon hör av sig. Självklart kan ingen lova att det funkar att hjälpa till just då. Men man ska kunna tänka sig att göra det om det passar. Man bör ju också kunna hämta inom det området man uppger, ta sig till Bussgods och dessutom kunna fixa en stor kartong hos TV-/cykelhandlare att skicka i. Kan man inte ta sig till Bussgods får man gärna skriva att man bara kan förvara en tid. Och kan man inte det heller så kanske man inte ska vara med då kanske

• Tessax

Alexxia - Billinge, Skåne. 2 vagnar. 1 dockvagn.
    Yukio - Stockholm, 6 vagnar (eller 8 om man räknar duo som 2), 2 dockvagnar
    Babom - Dalarna, 15 vagnar
    EowynAurora - Motala, Östergötland, 1 vagn
    SABL - Luleå, Norbotten, 2 vagnar.
    MissMio - Kalmar, 9 (1 duo) just nu!!
    Garageänkan, Åland. 17 vagnar. 2 dockvagnar.
    Lokatt-Värmland, 5 retrovagnar. 7 dockvagnar
    Boothwalker - Västervikstrakten, 10-15 vagnar (beror på hur man räknar)
    Myrkryp - Värmland, 3 vagnar (+ en sitt- och en liggdel utan "eget" chassi). 2 dockvagnar.
    Jag_af - Gotland, 31 hela vagnar, några lösa sitt-/liggdelar utan chassi, ett par babyliftar.
    Nyfiken gul - Hälsingland - 3 vagnar
    Nemia noj - Gotland - ca 60-65 vagnar, en del duo en del nyare, 4 dockisar
    Veladis - Örebro - 8 retrovagnar
    Tessax - Jönköping, 9 vagnar (fast 3 ska bort inom kort)

• lurv

Alexxia - Billinge, Skåne. 2 vagnar. 1 dockvagn.
    Yukio - Stockholm, 6 vagnar (eller 8 om man räknar duo som 2), 2 dockvagnar
    Babom - Dalarna, 15 vagnar
    EowynAurora - Motala, Östergötland, 1 vagn
    SABL - Luleå, Norbotten, 2 vagnar.
    MissMio - Kalmar, 9 (1 duo) just nu!!
    Garageänkan, Åland. 17 vagnar. 2 dockvagnar.
    Lokatt-Värmland, 5 retrovagnar. 7 dockvagnar
    Boothwalker - Västervikstrakten, 10-15 vagnar (beror på hur man räknar)
    Myrkryp - Värmland, 3 vagnar (+ en sitt- och en liggdel utan "eget" chassi). 2 dockvagnar.
    Jag_af - Gotland, 31 hela vagnar, några lösa sitt-/liggdelar utan chassi, ett par babyliftar.
    Nyfiken gul - Hälsingland - 3 vagnar
    Nemia noj - Gotland - ca 60-65 vagnar, en del duo en del nyare, 4 dockisar
    Veladis - Örebro - 8 retrovagnar
    Tessax - Jönköping, 9 vagnar (fast 3 ska bort inom kort)
    Lurv - Finspång, Östergötland, 4 vagnar, 5 dockvagnar

• sarahl

Alexxia- jag har mailat honom och gett ett betydligt högre erbjudande. Dessutom tror jag vagnen var deras äldre barns, han skrev i mailat till mig såhär, här är korten som fruns dotter tagit.

vi får väl vänta och se men surt är det ju.

• Veladis

Jaha, jag kan förmodligen inte hämta/skicka vagnar till ngn eftersom jag inte har körkort eller bil.

Sen nska jag göra mig av med flera av mina också, på ngt sätt.

Svar på tråden Retrovagntråden 14