• Nemia noj

Retrovagntråden 14

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller än tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla i vår blogg www.retrovagn.blogspot.com där har vi lagt in en del tips.

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    3 barn.. 4 Änglar...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-18 17:19
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40267553.html
  • Svar på tråden Retrovagntråden 14
  • sarahl

har föresten varit i kontakt med butiken i nynäs som någon skrev om igår. 2000:- för en liggvagn från 68 och 3000:- st för 2 st duovagnar från 72 resp 74.

• AlexandraK
    sarahl skrev 2009-01-05 14:47:02 följande:
    Alexxia- jag har mailat honom och gett ett betydligt högre erbjudande. Dessutom tror jag vagnen var deras äldre barns, han skrev i mailat till mig såhär, här är korten som fruns dotter tagit.vi får väl vänta och se men surt är det ju.
    Ja, så sa han till mig också; att hans son (tror jag) hade haft vagnen när han var liten. Men att han hade en ny bebis nu...
  • sarahl

jag förstod det som att han inte ägde vagnen utan fruns dotter.
    vi får väl vänta och se svaret.

AlexandraK skrev 2009-01-05 14:54:34 följande:
    Ja, så sa han till mig också; att hans son (tror jag) hade haft vagnen när han var liten. Men att han hade en ny bebis nu...
  • Häxan Hedda

Haha,även jag har mailat snubben som kidnappat Alexxias vagn Stackars karl,hans mail måste haverera av barnvagnsfrågor

Sarahl,JÖSSES vad hon gått upp i pris! Jag köpte en Awn dou i jättefint skick av henne för 1000 kr (eller om det var 1200:- )så där har ju kronan höjts kan man ju säga

• AlexandraK
    sarahl skrev 2009-01-05 15:00:40 följande:
    jag förstod det som att han inte ägde vagnen utan fruns dotter. vi får väl vänta och se svaret.
    Jaså.... Hmm. Skumt! Han sa på telefon att hans son hade legat i den.
  • Tessax

I svaret jag fick hade han vidarebefodrat ett mail från hans dotter med bilden. Det kan ju vara så att han inte kan fota och hon hjälpte honom med det helt enkelt.

AlexandraK skrev 2009-01-05 15:53:39 följande:
    Jaså.... Hmm. Skumt! Han sa på telefon att hans son hade legat i den.
  • jagäraf
    Tessax skrev 2009-01-05 16:36:17 följande:
    www.blocket.se/vi/19697833.htm?ca=17_s
    Lik din, alexxia? Usch så trist med den röda, tycker det verkar vara en riktig skitgubbe

sleeping angel, gör så här: lägg in bilderna i ditt galleri. Sen klickar du upp bilderna, högerklickar på dem så att du kan kopiera, går in i tråden och klistrar in i inlägget. Hoppas du förstod!
  • sleeping angel

Denna är blå manschester med brun sittdel i filt med galon inuti, blått inuti med med en gulblommig madrass
    vet inte vilket märke men det kan ni nog luska ut.
Svar på tråden Retrovagntråden 14