• Nemia noj

Retrovagntråden 14

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller än tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla i vår blogg www.retrovagn.blogspot.com där har vi lagt in en del tips.

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    3 barn.. 4 Änglar...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-18 17:19
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40267553.html
  • Svar på tråden Retrovagntråden 14
  • Boothwalker

Tyckte jag fick till ljuset rätt bra (fick ett stativ i julklapp och hade rätt lång slutartid) Du får skaffa återuppladdningsbara batterier. =)

Tessax skrev 2009-01-06 13:45:07 följande:
    BW: Fina vagnar! Alltid kul med bilder, jag ska också försöka fixa, tyvärr slukar min kamera batterier och jag har inga fler hemma...
    Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • AlexandraK

På ikea har dom rätt billiga uppladdningsbara batterier.

Boothwalker - du har jättefina vagnar!!!

• Boothwalker

Tack =)

EowynAurora skrev 2009-01-06 13:56:07 följande:
    vilka fina vagnar BW
    AlexandraK skrev 2009-01-06 14:37:29 följande:
    På ikea har dom rätt billiga uppladdningsbara batterier. Boothwalker - du har jättefina vagnar!!!
    Jag har köpt mina batterier på ikea. De är bra =)
  • AlexandraK

Tamate - vad är det för vagn du har på tradera? Det står väl inte? Den är jättefin! (Det måste väl vara den Tamate som är här i tråden?!?!)

• AlexandraK
    sarahl skrev 2009-01-06 15:05:38 följande:
    Alexxia-har du sett krokarna
    Jadå! Men jag gästbokade dig istället för att inboxa dig! =)
  • Boothwalker

Jo det är samma Tamate. Ser ut som en Emmaljunga. Men jag är inte bäst på 60talare...

AlexandraK skrev 2009-01-06 14:53:14 följande:
    Tamate - vad är det för vagn du har på tradera? Det står väl inte? Den är jättefin! (Det måste väl vara den Tamate som är här i tråden?!?!)
  • Nemia noj
    Boothwalker skrev 2009-01-06 15:15:19 följande:
    Jo det är samma Tamate. Ser ut som en Emmaljunga. Men jag är inte bäst på 60talare...
    tycker de ser ut som min emmajunga fast min e vit på mitten.
    3 barn.. 4 Änglar...
  • EowynAurora

Boothwalker skrev 2009-01-06 15:15:19 följande:

ser ut som min, fast min e ljusblå-rutg på sidan

jag tänkte jag skulle rengöra min vagn lite mer grundligt.
    kan jag gå tillväga på samma sätt som MissMio gjorde härom dan med sitt regnskydd? materialet känns lite plastigt på nåt sätt, men vet inte om d kan vara nåt annat "emellan" på nåt sätt.

Tamate kankse vet?
Svar på tråden Retrovagntråden 14