• Nemia noj

Retrovagntråden 14

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller än tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla i vår blogg www.retrovagn.blogspot.com där har vi lagt in en del tips.

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    3 barn.. 4 Änglar...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-18 17:19
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40267553.html
  • Svar på tråden Retrovagntråden 14
  • AlexandraK
    Tessax skrev 2009-01-06 18:54:58 följande:
    Jag har haft riktigt dyra uppladdningsbara batterier till den med, de dog Som sagt, den äter batterier.... får byta varje gång jag ska ta nya bilder om jag inte tar ur dem mellan gångerna...
    Du får nog önska dig en ny kamera när du fyller år.
  • Tessax

Ni som har annonserat efter en specifik retrovagn på Blocket, tycker ni att det var värt det? Alltså fick ni några (relevanta) svar?

• Tessax

Jo jag vet, den är värdelös. En Pentax är det så den borde ju vara bra men den tar jättegryniga/oskarpa bilder med... Men men, man behöver å andra sidan inte vara rädd om den

AlexandraK skrev 2009-01-06 19:05:46 följande:
    Du får nog önska dig en ny kamera när du fyller år.
  • Boothwalker

Har blivit bortskämd med min som håller batterierna med massa fotande i flerqa dar även om man råkar låta den stå på över natten. Pentax brukar ju vara rätt bra. Men jag har inte bra koll på de digitala. Har en pentax analog systemkamera som jag lärde mig fota med =)

Tessax skrev 2009-01-06 19:45:38 följande:
    Jo jag vet, den är värdelös. En Pentax är det så den borde ju vara bra men den tar jättegryniga/oskarpa bilder med... Men men, man behöver å andra sidan inte vara rädd om den
    Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • Boothwalker

Tack. =)

Nemia noj skrev 2009-01-06 18:46:36 följande:
    BW: Vilken snygging du hade i mitten av bilderna Bra bilder tycker jag
    Familjetrollet skrev 2009-01-06 18:11:53 följande:
    villka superfina vagnar
    Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • spuff

Tessax skrev 2009-01-06 19:43:23 följande:

Ni som har annonserat efter en specifik retrovagn på Blocket, tycker ni att det var värt det? Alltså fick ni några (relevanta) svar?
    Nej. Bara helt galna erbjudanden om 90-tals kombivagnar eller helt nya ("men den är billig!", som om det var för att jag var fattig jag ville ha en äldre vagn )

Men i ditt fall skulle jag chansa och kanske sätta ut bild så att inga onödiga hör av sig.
  • MissMio
    Boothwalker skrev 2009-01-06 10:22:00 följande:
    Nu har jag fotat alla vagnar utom en. Den jag har kvar står chassit till längst in i köket (Får plats med 13 vagnar i köket utan att möbelera om... Och ändå har jag en stor kökssoffa och stort bord =) Så ska väl baxa ut vagnarna så jag kommer åt den sista... =)
    Buhuuhu.... Vad avis jag blev den gröna Emmaljungan Du fick, nu när jag ser den på chassi!!
    Den är ju precis så fin som jag tänkte mig den när jag köpte den!!!!
    Den bruna är oxå väldigt fin på chassi......
    Kul att se dem igen!!  hihi
  • jagäraf

Nemia, är detta verkligen en Comfort? De hade inte såna hjul utan ekrade och större. Och senare än -90 är den, lägg på några år för de hade annorlunda, lite fyrkantigare handtag 1990 och några år framåt. Men den ser jättefin ut!

• MissMio
    Boothwalker skrev 2009-01-06 14:51:49 följande:
    Var det MissMio som var på jakt efter en Derby?
    Japp!!! Jag såg den och sitter just nu och funderar på om jag kan skicka min svägerska för att kolla skicket på den....
    Har fått bilder på mailen på andra som varit till salu och det är så spruckna och dana i materialet!! Den läderlook som de hade var så väldigt tunn och har haft en förmåga att torka/spricka rejält på vissa av vagnarna....

Egentligen inte den färg jag helst skulle vilja ha, men som Tessax sagt, man får snart ta vad som "bjuds"......
Svar på tråden Retrovagntråden 14