• Nemia noj

Retrovagntråden 14

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller än tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla i vår blogg www.retrovagn.blogspot.com där har vi lagt in en del tips.

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    3 barn.. 4 Änglar...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-18 17:19
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40267553.html
  • Svar på tråden Retrovagntråden 14
  • Boothwalker

Krisar det skulle du ju kunna få låna den... =)

MissMio skrev 2009-01-06 20:32:38 följande:
    Japp!!! Jag såg den och sitter just nu och funderar på om jag kan skicka min svägerska för att kolla skicket på den.... Har fått bilder på mailen på andra som varit till salu och det är så spruckna och dana i materialet!! Den läderlook som de hade var så väldigt tunn och har haft en förmåga att torka/spricka rejält på vissa av vagnarna.... Egentligen inte den färg jag helst skulle vilja ha, men som Tessax sagt, man får snart ta vad som "bjuds"......
    Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • MissMio
    Nyfiken gul skrev 2009-01-06 22:52:29 följande:
    öhh... inte 70-tal!! www.blocket.se/vi/19118758.htm?ca=5_s
    Nääää, frågan är om det ens är 80-tal.....
    Tror snarare på början av 90 någon gång!!!
    Boothwalker skrev 2009-01-07 04:24:18 följande:
    Krisar det skulle du ju kunna få låna den... =)
    Haha, ja kanske hör av mig och "leasar" den några månader om jag inte hittar något annat... Börjar ge upp Rondon, tyvärr!!  Tog in vindskyddet för att sniffa på det igen och lukten av malmedel går igenom ordentligt......   
  • MissMio

Nemia, Nemia!!! Jag kommer inte in på Ditt "konto" för att kolla galleri och läsa....
    Har Du ändrat något, om jag ber snällt *blinkar lite gulligt* får jag kika in igen då?!?! 

• Familjetrollet
    Tessax skrev 2009-01-06 21:15:42 följande:
    Nån mer som vill vara med på listan över de som kan tänka sig att hjälpa till att hämta vagnar åt andra här i tråden om det skulle vara så att säljare inte vill/kan skicka? Det händer ju inte speciellt ofta och man förbinder sig inte att hämta om någon hör av sig, passar det inte just vid det aktuella tillfället får man självklart säga nej. Men man ska kunna tänka sig att hämta om man har möjlighet. Man ska kunna ta sig inom det område man uppger och till ett Bussgodsombud (eller åtminstone till Posten) och dessutom fixa en stor kartong att skicka i (finns hos TV-/cykeltåterförsäljare).Inboxa mig!Följande orter/landskap finns ingen i nuläget:Mellersta Småland (Växjö/Värnamo/Ljungby)BlekingeVästkusten (Varberg, Falkenberg, Halmstad)Östergötland (Mjölby/Motala/Linköping/Norrköping/Nyköping)ÖrebroVärmland (Karlstad/Arvika/Torsby/Hagfors)Södermanland/Västmanland (Eskilstuna, Västerås)Härjedalen (Sveg)Norrland (Norr om Östersund/Sollefteå/Kramfors)
    jag kan hämta upp inom linköping/östergötland i mån av tid
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Nemia noj
    MissMio skrev 2009-01-07 09:03:32 följande:
    Nemia, Nemia!!! Jag kommer inte in på Ditt "konto" för att kolla galleri och läsa....Har Du ändrat något, om jag ber snällt *blinkar lite gulligt* får jag kika in igen då?!?! 
    åhh vänta lite
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Boothwalker

I owe you one. Så behöver du kan jag nog få ner en vagn till Kalmar för några månader =)

MissMio skrev 2009-01-07 08:52:54 följande:
    Haha, ja kanske hör av mig och "leasar" den några månader om jag inte hittar något annat... Börjar ge upp Rondon, tyvärr!!  Tog in vindskyddet för att sniffa på det igen och lukten av malmedel går igenom ordentligt......   
    Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • MissMio
    Nemia noj skrev 2009-01-07 09:11:12 följande:
    åhh vänta lite
    Tackar och niger!!
    Det är ju alltid kul att kika in med jämna mellanrum och kolla lite nya bilder!!
    Boothwalker skrev 2009-01-07 10:00:52 följande:
    I owe you one. Så behöver du kan jag nog få ner en vagn till Kalmar för några månader =)
  • MissMio

Detta är helt utanför vagnarna, men bara SÅÅÅÅÅ retro!!!! Tänkte det kanske kunde vara kul att frossa lite i för Er retrofantaster...... Sen kan man ju alltid tänka sig en vagn från samma årtionde stå på altanen, med en söt liten bebis i.

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/239429

Svar på tråden Retrovagntråden 14