• mirakulix83

Blivande pappor 09 Del 2

Hallo där ute på er blivande pappor. Nu tycker jag ni ska skriva till varandra och inte skämmas för det. Jag själv ska bli pappa i Mars 09. Det skulle vore kul om man hittar nån kille som ska bli pappa nån gång i 2009. Så kom ingen nu och skriv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 20:36
    I denna tråden följer vi varandra igenom graviditeten, pratar om allt från himmel och jord medans vi väntar på våra mirakel.

• Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2
  • htailog

Hallå alla pappor/blivande pappor.. =D

Blir pappa för andra gången den 30 juli..
    Ser fram emot att hålla den lille.. =P

Vet ni alla vad ni ska få för kön eller?
    Har ni tänkt ut några namn ännu?

Ha det bra.. och kika gärna inom.. ^^

• Ragge24

Hej alla blivande pappor allt bra? Hänt nått kul i helgen?

• mirakulix83

htailog: Grattis och välkommen in i stugan.
    Vi ska få i 4 Mars. Det blir en flicka hon ska heta Linnea.

Ragge24: Ja det är bara bra. Hur är det själv? Nä vi har bara tagit lugnt. Hur har din helg varit?

• mirakulix83

TARANTINO: Grattis och lycka till.

• Pappan Blå

Hej!

Här har ni en kille som är tänkt att bli pappa för första gången framåt sommaren. Jag är närmare 40 och bor i Stockholm.

Min berättelse avviker väl från de flestas. Min fru drabbades tidigt i graviditeten av Hyperemesis Gravidarum d.v.s. svårt illamående. För henne har det inneburit ständiga kräkningar dygnet runt under lång tid och återkommande besök på gynakuten för att få dropp. Hon har varit sjukskriven sedan i höstas och kommer fortfarande knappt ur sängen. Sedan första dagen har jag åkt hem till henne för att fylla på vätska i glas, tömma hinkar och fixa fram något att tugga på (de dagar det funkat). Det har periodvis varit sämre än vad det är nu så vi klagar inte men det var inte direkt det här man såg framför sig när man skulle stötta frun genom en graviditet. Nu är det naturligtvis hon som fått lida och jag har bara gjort vad jag har kunnat. Jag har fått avstå en del men i det stora har det fungerat men visst har man tidvis varit trött. Jag har fått försöka kika på barnvagnar m.m. på nätet när hon har sovit och har förhoppningsvis en massa förslag på saker som behöver fixas när hon väl orkar prata om det. Normalt sett går tillståndet över under graviditeten men hos henne tycks det hålla i sig. Undrar hur hon, som då kanske legat i sängen i 8 månader, ska orka föda?

Ville inte sänka den här tråden mentalt utan bara tala om att jag har hittat den och att jag hakar på i snacket.

• mirakulix83

Pappan blå: Välkommen och grattis. Oj vad synd om er hoppas att det blir bättre snart. Hoppas att hon får snart nått i sig så hon slipper spy hela tiden. Lycka till med allt.

• Pappan Blå

Tack, tack! Jo vi hoppas på bättring vi också och det kommer säkert om inte annat så när barnet har kommit till världen.

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2