Hej!
Här har ni en kille som är tänkt att bli pappa för första gången framåt sommaren. Jag är närmare 40 och bor i Stockholm.
Min berättelse avviker väl från de flestas. Min fru drabbades tidigt i graviditeten av Hyperemesis Gravidarum d.v.s. svårt illamående. För henne har det inneburit ständiga kräkningar dygnet runt under lång tid och återkommande besök på gynakuten för att få dropp. Hon har varit sjukskriven sedan i höstas och kommer fortfarande knappt ur sängen. Sedan första dagen har jag åkt hem till henne för att fylla på vätska i glas, tömma hinkar och fixa fram något att tugga på (de dagar det funkat). Det har periodvis varit sämre än vad det är nu så vi klagar inte men det var inte direkt det här man såg framför sig när man skulle stötta frun genom en graviditet. Nu är det naturligtvis hon som fått lida och jag har bara gjort vad jag har kunnat. Jag har fått avstå en del men i det stora har det fungerat men visst har man tidvis varit trött. Jag har fått försöka kika på barnvagnar m.m. på nätet när hon har sovit och har förhoppningsvis en massa förslag på saker som behöver fixas när hon väl orkar prata om det. Normalt sett går tillståndet över under graviditeten men hos henne tycks det hålla i sig. Undrar hur hon, som då kanske legat i sängen i 8 månader, ska orka föda?
Ville inte sänka den här tråden mentalt utan bara tala om att jag har hittat den och att jag hakar på i snacket.