• mirakulix83

Blivande pappor 09 Del 2

Hallo där ute på er blivande pappor. Nu tycker jag ni ska skriva till varandra och inte skämmas för det. Jag själv ska bli pappa i Mars 09. Det skulle vore kul om man hittar nån kille som ska bli pappa nån gång i 2009. Så kom ingen nu och skriv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 20:36
    I denna tråden följer vi varandra igenom graviditeten, pratar om allt från himmel och jord medans vi väntar på våra mirakel.

• Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2
  • htailog

Usch.. fy fan vad tråkigt att det ska vara så..

Självklart tar det väldigt mycket på henne och inte orka eller kan göra så mycket p.ga av hennes illamående, men antar att det tar mycket på dig också..

• TARANTINO

Hoppas att hon kommer börja må bättre snart!

• htailog

Håller med TARANTINO, håller verkligen tummarna för att ni ska få det lättare med tiden innan förlossningen..

• Pappan Blå

Tack för era ord. Det kommer att lösa sig och om inte allt för lång tid så har jag/vi en ny och fin lägenhet, en piggare fru ochn förhoppningsvis en riktigt söt och frisk bebis.

• Pappan Blå

En fråga till er killar. Vad fanns/kommer att finnas hemma när ni kommer hem från BB? Barnvagn? Skötbord? Babysäng? Babysitter? Kläder?

• htailog

När vi fick hem våran son så hade vi:

*Barnvagn, med liggdel som man kunde ta ur för i den låg han bredvid vår säng, eftersom jag och min mamman hade var sin lägenhet då (nu bor vi ihop).

*Kläder,

*Hoppgunga, vi hittade en billig och bra på blocket som hade ett litet bord där vi kunde lägga nån leksak (dem hoppgungorna är väldigt ovanliga, finns mest i USA tydligen..)

*Blöjor, En bebis som bara sover och äter bajsar VÄLDIGT mycket.

*Handdukar och tvättlappar, Detta BEHÖVS verkligen.

*Babysitter, Behövs när man inte orkar bära på barnet hela tiden.

Det som absolut behövs MEST av allt är TÅLAMOD... fy fan vad det tar på tålamodet..

Önskar er all lycka till!

Ps. Glöm ej packa BB väskan innan ni åker in Ds.

• Pappan Blå

Ja verkligen! Härligt! Grattis!

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2