Nifelheim skrev 2009-01-07 15:53:50 följande:
Lokatt: Idag kom de första två paketen fram som jag skickade samma dag som ditt, hoppas ditt också kom idag eller gör det i morgon.
håller tummar för imorgon

mamma2003 skrev 2009-01-07 17:27:48 följande:
Just det, hon skulle till Karlstad va?
japp, en tur till ikea, djuraffären, loppis och lekland.
Hittade 70-tals dragkedjor, ni vet sånna med en ring i "dragaren" *glad*
zasata skrev 2009-01-07 20:30:57 följande:
alltså jag vet inte vad jag skall ta mig till. Ebba har fått nån idé som varat fär länge nu att hon inte skall sova, försökt i en timme nu. Hon skriker så hon inte får luft och håller på att kräkas(och då får jag panik och tar upp henne) hur länge kan man låta ett barn ligga och skrika? Vad skall jag göra? Hon skriker sig till sömna, skriker nätter igenom och vägrar sova på dagen. Vi orkar inte ha henne vaken till tio, lägga oss direkt själva, och vara vakna på natten och aldrig få nån egen tid. HJÄLP!
sitt brevid tills hon sommnar? Eller låt henne sommna med en flaska vatten/välling?
Ett tips som inte är just sömnmetod, men hjälper henne ändå är omega3. det hjälper oroliga barn bla. att få ro i kroppen att sova. bäst är märken som ayeQ (tror stav så).
Det är alltså en helt naturligfettsyra som finns i bla. lax, inget läkemedel, men extremt bra för hälsan på många sätt. bevisat i många studier angående rastlöshet, sömnproblem osv hos barn och vuxna.