• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Kavat skrev 2009-01-07 09:34:11 följande:
    Åh, titta, tjejen börjar bli varm i kläderna! Är impad!
    Tack
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2009-01-07 15:53:50 följande:
    Lokatt: Idag kom de första två paketen fram som jag skickade samma dag som ditt, hoppas ditt också kom idag eller gör det i morgon.
    håller tummar för imorgon
    mamma2003 skrev 2009-01-07 17:27:48 följande:
    Just det, hon skulle till Karlstad va?
    japp, en tur till ikea, djuraffären, loppis och lekland.
    Hittade 70-tals dragkedjor, ni vet sånna med en ring i "dragaren" *glad*
    zasata skrev 2009-01-07 20:30:57 följande:
    alltså jag vet inte vad jag skall ta mig till. Ebba har fått nån idé som varat fär länge nu att hon inte skall sova, försökt i en timme nu. Hon skriker så hon inte får luft och håller på att kräkas(och då får jag panik och tar upp henne) hur länge kan man låta ett barn ligga och skrika? Vad skall jag göra? Hon skriker sig till sömna, skriker nätter igenom och vägrar sova på dagen. Vi orkar inte ha henne vaken till tio, lägga oss direkt själva, och vara vakna på natten och aldrig få nån egen tid. HJÄLP!
    sitt brevid tills hon sommnar? Eller låt henne sommna med en flaska vatten/välling?

Ett tips som inte är just sömnmetod, men hjälper henne ändå är omega3. det hjälper oroliga barn bla. att få ro i kroppen att sova. bäst är märken som ayeQ (tror stav så).
    Det är alltså en helt naturligfettsyra som finns i bla. lax, inget läkemedel, men extremt bra för hälsan på många sätt. bevisat i många studier angående rastlöshet, sömnproblem osv hos barn och vuxna.
  • Lokatt

kavat, surt med rean, när din man åkt dit och allt. löser det sig får du ihop grejer med trådhjälp? vad kostar ws på nk-rean?

asereht: kul att se dig, även om du ser  utloggad ut nu. fy vad sjukdommar ni drabbas av!!

• Lokatt
    zasata skrev 2009-01-07 20:47:40 följande:
    omega 3 (eskimo kids) får hon varje kväll i vällingen om vi kommer ihåg vi har alltid gjort samma sak sen hon var ca 3-4mån.Släker ner rummet (en nattlampa är på) Ge henne välling i famnen och lägger ner henne i sängen när hon ätit färdigt. men n vägrar hon typ att gå in i sitt rum får total panik,Vissa kvällar har jag gett henne lite panodil i fall hon har ont i tänderna, för när vi frågar henne om hon har ont nån stans pekar hon på tobbes mun alltid. Men det gör ingen skillnad.Är vi kvar i rummet ställer hon sig bara upp och skall upp till oss, tar vi upp henne försöker hon bara slingra sig ut våra famnar och gå ut ur sitt rum.Provat vara kvar och läsa för henne, men funkar inte det heller. Vi kan sitta en timme i soffan och läsa, men funkar inte endå att lägga henne.
    prova byta till eyeQ, det har omega3 från bla jättenattljusolja (stav) och har visat vara mycket bättre i alla läkarstudier som gjorts. Det finns i kapselform, med bla jordgubbsmak som barnen tuggar på. Då är det lättare att komma ihåg till middagen.
    Låt henne ligga i sängen själv och dricka sin välling, ta en napp så det går ganska trögt, så hon får dricka länge. Sitt brevid men ha ryggen åt henne, prata inte, om hon pratar säg bara god natt i neutral ton. ta inte upp, men finns där.
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2009-01-07 20:54:40 följande:
    Apropå läggning. Elric och jag ska byta sovrum (det har jag tänkt ett tag, men nu börjar det bli dags) I samband med det tänkte jag genomföra en flytt från min säng till hans för nu börjar jag störas av att ha honom i sängen. Han har tidigare legat relativt stilla men nu sparkas han och rivs om nätterna.Ehm, det jag ville få fram är att jag behöver tips på en mysig/gullig nattlampa som inte kostar multum. Han är nämligen rysligt mörkrädd just nu så det får på inga som helst villkor vara helt släckt. Då blir han vaaaaansinnig.  För övrigt verkar jag ALDRIG bli frisk *less* Nu har jag varit sjuk sen annandagen och hittills ingen makalös förbättring Börjar bli helt deppig och håglös av det här och känner mig som världens sämsta morsa som bara är sjuk och tråkig
    fy vad trist att du är sjuk jämt
    Ikea har jättebra nattlampor som ser ut som små spöken, finns i tre färger. Vi har den som lyser rött. Lampan är mjuk eller vad man ska säga, i gummi typ. kan lysa en hel natt utan att sladden är i om man vill det, den laddar upp sig.
    Mina barn säger nästan jämt innan dom sommnar, är spöklampan tänd?
  • Lokatt
    Kavat skrev 2009-01-07 21:05:13 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departm.../Kanske är en sådan man ska köpa då. Går den att ta i sönder?
    spöka ja, så  hette dom. Nope, de går inte sönder, de studsar!

Jag beställde ju didrikson set ni vet, det var ju ett tag sen nu, idag fick jag mail om att det blivit bugg i systemet och när de skulle packa mina grejer fanns inte det settet eftersom det dröjt så med att meddela att det var slut, fick jag välja om jag ville ha pengar tillbaka eller kompensation. Kompensationen var summan jag lagt ut, 474,50, gånger två, 949 att handla för i deras shop, en shop som just nu har 50% på alla barnkläder! Så man kan säga halva halva för mig! Köpte moonkids och ejsikkelej.
    visserligen för vinterkläderna pengarna men jag fick fina kläder som kostat 1900 för 474.50.
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-07 22:04:50 följande:
    WOW!!! Imponerande service!
    zasata skrev 2009-01-07 22:01:25 följande:
    lokatt: Wow synd att jag inte handlade där- vilken bra komp.
    ja! super shysst! Glömde säga att det var på skurk-kids, butik jag numer rekomenderar

Fast nu står jag som sagt utan vinterkläder till nästa år!
  • Lokatt
    Kavat skrev 2009-01-07 21:57:57 följande:
    Skoj! Kolla kidzshop, de rear didrikssons nu, men det visste du säkert redan!
    jo, har kollat där, men det var så krass rea.
  • Lokatt
    zasata skrev 2009-01-07 22:36:48 följande:
    vilken stl var det på det?
    vinterklädena? 110.
    men nu står det slut på sidan, om du tänkte försöka dig på att få lika
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-07 22:20:52 följande:
    Ikväll ville inte Manne somna, och när han väl somnat fick jag inte lägga ner honom. Konstigt att de där små amöborna har radar för det där och blir stela som en pinne bara man närmar sig sängen...Nu är det dags att lägga huvudet på kudden. Det man lever för känns det som ibland. Händer det er också att ni vaknar på morgonen och tänker "nu är det bara 15 timmar kvar tills jag får gå och lägga mig"
    visst är det lite frustrerande när man inte kan lägga net dom?! Idag fick jag ta med han i vagnen på kvällsprommenaden. *bökigt*

såna dagar finns, ja.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6