• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Asereht skrev 2009-01-08 17:36:26 följande:
    Vi har bytt gummilister i alla fönster osv men timmret i huset och den isolering (?) som sitter där är liksom inte direkt tät. Gammalt hus (1890-talet) så det var liksom man tager vad man haver tätning. men man får se det som så att det inte är för tätt och ohälsosamt iaf. Bara jäkligt dyrt att värma upp på vintern. *surar* men till nästa vinter kommer vi ha värmepump. Beslut taget, praktiska delar och ekonomi ska ordnas.  En sån drar ned förbrukningen en hel del så det lönar sig defenitivt på sikt.
    ja, en sån är nog en klok investering. annars kan man väll tillägsisolera oxå, men blä vad jabb
    Ni har gett upp flytta tankarna då?
  • Lokatt
    Asereht skrev 2009-01-08 17:42:00 följande:
    Nja, en sak i taget. Nu har jag ju ingen inkomst igen så man får bida sin tid...
    jo, det var ju så sant, a-kassan är ju allt annat än stabilt och tryggt

Vill verkligen flytta till större vi med, men, det får oxå vänta.

Vi har världens kassaste förråd, vi visste det var illa, men inte att det var så dåligt. Det är ett kallförråd. när vi plockade in julgrejerna var mycket försört märkte vi sen när min man kom ut var ett tjockt lager frost på grejerna! Det är alltså jättefuktigt och svänger massor i temperatut, varmt på sommar (övervåning i uthus) och kallt på vinter. och massor med fukt.
    Så vi fick tokpanik, vi har ganska mycket där ute ju!
    Somtur är får vi ett rum i min mammas källare, bara vi hjälper henne rensa ut det först.
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-08 20:55:23 följande:
    Kollar ni på Antikrundan? Jag såg Knut Knutsson i badbyxor och blev blind
    jag kollade, men missade första 10min, kanske lika bra det då?

Nu börjar jonas gardells serie del två!
  • Lokatt
    Asereht skrev 2009-01-08 22:03:38 följande:
    På tal om kolla på, var det någon mer än jag som såg dokumentären älskade låtsasbebis? Jiiiiissses säger jag bara! Det handlade alltså om dockor (inget skumt sex alltså). Dockor som såg ut exakt som små nyfödda barn och vuxna kvinnor som köper dem. De knallar omkring på stan med dem i vagn typ. Lite väl märkligt för mig men vilka dockor! Nästan lite otäckt, jag gillar nog att dockor ser ut som dockor.
    dom i england? och en som åkte till usa för att "adoptera" en?
    och hon som lät göra en exakt kopia av sitt barnbarn och gick och drog i vagn, samt hade i bilbarnstol! *ryser*
  • Lokatt
    Kavat skrev 2009-01-08 22:07:02 följande:
    Nu mår jag bättre. Var och hämtade 3 par skor och var inne på Po.P-rean. Tänk vad lite nytt kan ge energi! Fick sytt en ny riskudde. Vetekudden "brann" i micron och lika bra det eftersom lilleman reager på den, så var det lika bra. Så det blev en i hjärttyget.
    härligt, vad köpte du?
  • Lokatt
    Kavat skrev 2009-01-08 22:26:10 följande:
    Ett par röda manchester-snickisar, ett par jeans-snickisar till sonen och ett par "mudd-brallor och ett par lila manchesterbyxor till dottern.Får se om allt behålls dock, måste prova i morgon! Dottern går ju omkring här i tights/långkallingar och det är ju ok då hon aldrig fryser, men när vi ska iväg någonstans och bara ska in och ur bilen i princip tycker jag hon måste ha skalisar eller termobrallorna. Men jeans hade ju funkat för de är ju lite tjockare. Kanske ska tillägga att det brukar ligga på +5 här nere. Men då får man ju plocka av ytterbyxorna när man kommer fram. Går man då och handlar t.ex så blir det ju ändå mycket ytterkläder som ska av i och med jackor och ja, det vore smidigt om hon kunde använda lite tjockare byxor. . Jeans är för "hårda i magen" klagar hon på. Så vi får väl se om dessa gillas. Hon har två bruna manchesterbyxor sedan tidigare och de är ok, så vi får väl se hur dessa accepteras. Lurigt också med storlekar som vanligt, men bättre att få rätt längd från början om det finns.Det var rätt mycket kläder kvar för övrigt. Vet ju inte hur mycket det var i morse, men kändes som det var mycket. Men som sagt inga ytterkläder än.
    vad roligt! manchester är fiint. och ja, jag vet, är lite ytlig som blir glad av kläder
    Jag väntar ju på mitt bauta paket med moonkids bla.!
    Po.ps byxor är väll ställbara i midjan? borde funka lite bättre på din dotter då?

Ett bra tips på didrikson jackor!! http://www.hannasihamnen.se/index.asp  275:- Mycket storlekar kvar (alla?) och flera färger. Tyvärr inte byxor, men det köper jag på kidzshop för 40%

var det nån av er som såg serien av jonas gardell förrut? de halvt dolda. Fyanemej, den är riktigt deprimerande, välskriven och riktigt tung, allt i den är depp och svart svart. Men som sagt, vällskriven och träffar något i en, jag blir påverkad och berörd.
    Asereht skrev 2009-01-08 22:18:02 följande:
    Ja precis! Fast hon som gick med bebin i barnstolen i snabbköpet tillverkade dem och marknadsförde dockorna genom att gå omkring med dem. Det kan jag förstå men de andra...wierd!
    jag såg dokumentären för nån månad sedan och då var det en som gjorde kopia på sitt barnbarn, det barnet hade hon köpt vagn och bilstol till som hon skjutsade runt han i, kallade "barnbarnet" för dess namn oxå. Tänk att ha den svärmorn! *ryyyys* 
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2009-01-09 10:56:03 följande:
    Det blir kanske ingen bebis iaf   misstänker starkt att ett missfall är på gång
    håller mina tummar och tänker på dig.
  • Lokatt

vad ytligt och ovesentligt allt annat känns att prata och skriva om just nu

• Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-09 19:43:42 följande:
    Näe, Nif, nu undrar jag om du åkt in till sjukhuset? Hoppas du/ni kryar på er.Fortsätter med vårt tjatter trots den tråkiga nyheten Kolla in den här åkpåsen, har inte sett en sån innan. Tror ni det är en Ora?www.blocket.se/vi/19319061.htm?ca=11_s
    vet ej, kan inget alls om ora. är det till släcktingen som ska ha tvillingar?
  • Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-09 21:37:19 följande:
    Lokatt: Hoppade in igen för jag råkade se en billig ny P&T-klädsel. Men du är nog inte så "grön"?www.blocket.se/vi/19319061.htm?ca=11_s
    är gamla länken! jo, jag gillar grön!!
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6