• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Nifelheim skrev 2009-01-06 20:27:09 följande:
    Nej jag tror inte han vill ha ngn
    vet ju att han saknade och du ville han skulle ha, tänkte det var effektivaste sättet att få han att skaffa en mohaha
  • Lokatt
    Kavat skrev 2009-01-06 20:32:54 följande:
    Gör det något?Min man fick ett coolt matchande badrumsset första julen av mig. Alltså tandborstsglas, tvålkopp och toaborste! Tror ni vi har skrattat åt det och gissa om hans mamma skämdes. Han fick för övrigt en tavla som jag målat i oljefärg också.
    hans mamma skämdes?
  • Lokatt
    Kavat skrev 2009-01-06 20:41:46 följande:
    Ja, han hade ju flyttat till studentrum och hade ingen toaborste alls! När han städade så drog han på sig gummihandskarna och skursvamp typ. Och han bodde på 18 kvm, så han tyckte väl att det var en överflödig sak? Hans mamma hade väl inte varit nere och hälsat på och sett att han saknade en så hon skämdes väl för att det inte fanns någon toaborste tror jag. Hon pratar om det fortfarande efter 10 år! Jag fick ett guldhjärta till mitt halsband. :-P
    haha ok, fast i min värld är det inte direkt hon som skulle skämmas för den saken.
  • Lokatt
    Ekorrfamiljen skrev 2009-01-06 21:07:50 följande:
    Vilka fina byxor och klänningar LOKATT!! Skulle lätt klä på Vendel bådadelarna!!
    tack
  • Lokatt
    Kavat skrev 2009-01-06 21:55:40 följande:
    Finfina! Hur gjorde ni för att slippa knappar, eftersom ni tar på den över huvudet. Blir halsringningen inte för stor då? Men det blir väl lättare ju äldre de är kan jag tänka mig. Hade velat se livebilder!
    det är knappar, men de syns nog inte så bra på kortet, de är längst upp på axlarna, inte placerade frammåt, eftersom det är vanliga tryckknappar valde vi att inte placera dom längre ner, då dom blir mer i blickfånget där.
  • Lokatt

jag har börjat sy en zippis/jacka munkis grej, bli jätte annorlunda syr i ytterligare ett av mina extrem 70-talstyg och med dragkedja. jätte kul med dragkedjor ju!
    men lillskrutt vaknade såklart så jag satte mig här med han i famnen en stund. hoppas kunna lägga ner han o fortsätta snart. har fått upp farten riktigt bra! Det är så kul nu!

• Lokatt
    mamma2003 skrev 2009-01-07 09:04:20 följande:
    Jaha, idag börjar verkligheten igen, min man har gått och jobbat första dagen sedan före jul. Man har ändå hunnit vänja sig vid att han fixar mat och diskar och sånt . Nästa vecka börjar Manne på dagis På måndag skall vi vara där en timme och skola in. Tur i oturen att jag är ledig på dagarna så att vi kan ta det riktigt lugnt och separationen inte blir så jobbig (för mig alltså ). Fast vi skall börja träna redan i helgen för på fredag anordnar AF ett möte som jag måste gå på och då skall jag lämna honom till min mamma för första gången Hon är jättebra med barn och har fyra barnbarn tidigare så det handlar inte om att hon inte kan utan att jag inte vill. Jag är lite skadad med det där. Vad värre är att på söndag skall jag och Maja (och Majas bästis med mor) åka till Göteborg och kolla på Disney on Ice och då skall Manne vara hemma med sin pappa. Vad tänkte jag på???? Så många timmar utan min lille kille, buhuhu.Nyttigt antagligen Idag skall jag faktiskt på Viktväktarna för vägning. Jag räknar inte points slaviskt utan gör grova uppskattningar för det jag äter. Men för mig känns det viktigt att få den lilla boken ifylld och stämplad, det känns viktigt av någon löjlig anledning, och som gammal guldmedlem är det bara att kika in. Lär vara välbesökt idag, Viktväktarna har alltid riktig högkonjunktur i januari och augusti.¨Ja, nu kan jag väl inte smita undan längre, utan måste gå och göra frukost *suck*
    oj, redan på måndag. tur ni har lite smygträning då
    Kul att åka till göteborg!! Jag har ju hört talas om grannen som är Majas bästa vän, men du och mamman umgås alltså oxå?

Du har ju min inbox att stämpla in i varje lördag oxå Hur går det med allt kring det? För mig var de första dagarna riktigt kämpiga, men jag har klarat det. Dricker något mer light dricka, det är min räddning, men det är ju inga kcal iaf
  • Lokatt

Nu ska jag visa vad jag sydde igår! (kul med plus, terrar er med alla nya grejer på kort)

Huvtröja/zippisjacka i 70-talstyg. Innsidan på huvan är enfärgad orange.

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6