Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Förresten så köpte jag två (!) P&T mjukliftar idag som jag skall ha i mina två syskonvagnar som jag skall ha om jag blir gravid Hur skadad är inte jag? *suck*

Nä, nu måste jag i säng om jag skall orka upp till dagis imorgon. Manne skall gå första heldagen men mat och sömn och hela faderullan. Då skall jag passa på att slinga håret tror jag. Om jag inte fastnar här...

Godnatt brudar!

• Fröken Småland
    zasata skrev 2009-01-20 23:19:06 följande:
    hehe,.. skall du ha tvillingar ;)
    Nä, en i varje vagn, så att Mollie känner sig som hemma i båda vagnarna *ringer psykakuten*
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-20 23:20:52 följande:
    två?! Färger? Pris?  och stopp och hallå, syskonvagnAR??!
    Ja? Tror du jag nöjer mig med en syskonvagn? *fnys* Nej, här skall sugas ut den allra sista droppen om det blir en bebis till, syskonvagnsvärlden har jag aldrig fått ta del av minsann.

Det var två helsvarta liftar (snygga ), 800:- inkl frakt för båda i mycket fint skick.

Den ena skall ligga i P&T:n som skall vara stadsvagn och sen blir det nog en Teutonia S4 att ha här hemma och vid längre turer när jag vill ha fisarna mot mig.

Fast jag kanske skulle fixa ÄL först? *rynkar pannan*
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-20 23:30:10 följande:
    haha, nej inte trodde jag du skulle stanna vid en syskonvagn heller, helt ärligt tror jag inte du stannar vid två heller Men det lät nästan som du hade en till redan, men det har du väll inte köpt och gömt på vinden va?! Bra pris Fast, behöver du två? Ganska lätt att lyfta över mellan vagnarna Aj då, ingen ägglossning än. Kanske dröjer eftersom du ammar såpass oxå?
    Inga (syskon-)vagnar gömda på vinden . Köper inte förrän jag är säker på att det behövs *vidskeplig* Fast jag spanar redan på helsvarta S4:or (beg såklart) vilket det är ganska ont om. Tycker alla är ful-grå . Och visst är det lätt att lyfta över liften men om jag har den ena liggande i bilen alltid så behöver jag en i hemmavagnen också. Fast det var inget jag hade planerat, det råkade bara bli så En annons som sålde två och det var rätt färg (tycker de tvåfärgade är så fula) och rätt pris och då kunde jag lika gärna köpa båda när jag prutat in gratis frakt *övertalar mig själv*

http://www.blocket.se/vi/19608475.htm?ca=11_s

Nif: Kul att vi kollar på samma vagnar! Hoppas vi får några bebisar att stoppa i dem också

Nej, ÄL låter vänta på sig, i och för sig har det bara gått drygt två veckor sedan jag tog ut spiralen men det känns som att det är skitbråttom ju. Hade jag blivit gravid de första veckorna så hade jag kunnat ta vilket jobb som helst utan att riskera att förlora min goda SGI hos FK. Men så fort Manne blir mer än två och ett halvt så räknar de ju om efter vad jag tjänat på sistone och då blir det inte roligt om jag jobbat extra på ICA Sjukt att man fokuserar på ekonomin men det handlar om flera tusen i månaden i kanske ett och ett halvt år så det är inte småpotatis precis. Fast jag är rädd att det är amningen kanske som ställer till det och den är jag absolut inte beredd att ge upp heller. Vi får se helt enkelt, blir det inte fler barn så känner jag mig ändå priviligierad som har två finfina ungar redan
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-20 23:22:29 följande:
    hahaha Mollie hahaha, namn innan befruktning Eller en Molle då kanske?
    Ja, Molle är rätt kul, det har jag på min lista inne i huvudet faktiskt Manne och Molle... Det låter som två hundar

*piskar mig själv att gå och göra nytta istället*
  • Fröken Småland
    passau skrev 2009-01-21 09:37:18 följande:
    men om du inte jobbar heltid och tar ut fp resten så ändras väl inte sgi???har för mig något liknande...
    Jag hade fram tills årskiftet ett välbetalt jobb, och jag har inga som helst förhoppningar att få ett sånt igen med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut. Och om jag tar ett sämre betalt jobb (kan lätt bli femtusen eller mer i lönesänkning) så får jag FP utifrån den nya lönen om yngsta barnet är äldre än 2,5 år. Man får alltid FP efter vad man skulle tjänat om man inte fått barn. Däremot kan man hoppa in extra eftersom det är varaktigheten FK kollar på. Men extrajobb är skitskumt för då kan man bli av med A-kassan pga det... Och det känns inget kul om jag skulle få ett "riktigt" jobb och sen behöva säga efter en månad eller två att jag skall vara föräldraledig... Ja, ni hajar
  • Fröken Småland

Nej, vad jobbigt att vara sjuk K Kavat . Hoppas barnen är lätta idag och att dagen går fort!

Nu jäklar är slingorna under bakning Det känns konstigt att vara helt själv, det har jag inte varit på nästan två år. Och jisses vad jag hunnit med massor. Tvättar soffklädseln som blev nedkräkt efter en hostattack, tillhörande kuddar också såklart samt mattan ligger ute i snön, nyskrubbad och förhoppningsvis ren.

Sen har jag strykit fast lite namnlappar i Mannes kläder, laminerat en viktig grej till min mamma, slingat håret (halvvägs) och skvallrat här en bra stund. Halleluja!

• Fröken Småland

Oj, det var mycket arbete för lite (inget) resultat. Hoppas på att det överhuvudtaget syns alls när det torkat Fundersam

Men den försummade toaletten glänser!

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6